Lacetti 1.6 2005, usterka mechanizmu zmiany biegów.

28 Gru 2018, 23:26

Z góry dziękuję za pomoc/sugestie.

Chwilę po nabyciu samochodu, po zmianie biegu ze wstecznego na pierwszy (wsteczny poprzez podniesienie pierscienia i wrzucenie jedynki, jedynka: poprzez opuszczenie pierścienia i wrzucenie jedynki), okazało się, że chcąc ruszyć do przodu, pojechałem do tyłu. Jedynka znajduje się teraz "pomiędzy" trójką a teoretyczną jedynką, więc realnym wstecznym. Wrzucenie jedynki wymaga wyjątkowej dokładności, i to się tyczy też biegu drugiego. Jeżeli drążek dociskam za bardzo w lewo, następuje jego blokada i nie mogę nic wrzucić, muszę wrócić na luz i wrzucić tak jakby czwórkę. Pytanie: czy naprawa usterki jest mniej czy bardziej skomplikowana, a w praktyce: mniej, czy bardziej kosztowna?
Lacetti71
Obserwowany
 
Posty: 1

28 Gru 2018, 23:32

Lacetti71 napisał(a):czy naprawa usterki jest mniej czy bardziej skomplikowana, a w praktyce: mniej, czy bardziej kosztowna?
w opowiesci nie da się tego ocenić, trzeba zdiagnozować problem, może coś się tylko poluzowało np jakaś srubka w wybieraku lub się rozsypały przeguby plastikowe. Naprawa nie jest skomplikowana ale napewno trzeba mieć podnośnik lub kanał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...