Postanowiłem przetestować marker Liquid chrome o grubości 1mm na emblematach (znaczkach) w samochodzie które wcześniej były pokryte warstwą chromu.
Emblematy oryginalnie na tylnej klapie pokryte były warstwą chromu i z tego co się dopatrzyłem była na nich jeszcze taka folia zabezpieczająca. Jak ona się uszkodziła to zaczął schodzić chrom. Została gładka powierzchnia na której wykonałem test. Powierzchnię należy odtłuścić przed nałożeniem chromu z markera. Sam marker należy dobrze wymieszać przed aplikacją i następnie możemy nakładać go na elementy które chcemy pokryć warstwą chromu. Aplikacja jest dosyć prosta ale staramy stopniowo pokrywać całą powierzchnię i nie wracać w miejsca gdzie już go nałożyliśmy bo ją łatwo popsujemy. Taki znaczek jak na załączonych zdjęciach wygląda znacznie lepiej na samochodzie a z odległości około 1,5 - 2 metry praktycznie nie widać różnicy czy jest nowy czy malowany w taki sposób. Wadą tego rozwiązania jest nie trwała powłoka która narażona na warunki atmosferyczne potrafi nam szybko się zmyć. Szczególnie jak korzystamy z myjni automatycznych lub ręcznych i emblemat traktujemy wysokim ciśnieniem.
Na tym zdjęciu chyba najmniej widać różnice bo jest pokazany cały emblemat ale tu też nie wszystkie literki były malowane (na niektórych jak "G" malowana była tylko połowa od góry) i jak się dobrze przyjrzycie to to widać. Do takiego rozwiązania skłonił mnie brak dostępnych nowych takich emblematów, a używane są w takim samym stanie jak moje lub gorszym. Zdjęcia starałem się zrobić w taki sposób żeby było jak najlepiej widać efekt po pomalowaniu.
Czas wykonania z przygotowaniem to około 15 min. Malowałem napis "Chrysler Grand Voyager". Warto zostawić później na kilka godzin żeby dobrze wyschło, a samą aplikację proponuję robić w cieniu na chłodną powierzchnię. Najlepszy efekt lustrzany wychodzi na powierzchniach gładkich, niechłonnych. Aplikacja wykonana Markerem Molotow Liquid Chrome.
ArteK napisał(a):Wadą tego rozwiązania jest nie trwała powłoka która narażona na warunki atmosferyczne potrafi nam szybko się zmyć. Szczególnie jak korzystamy z myjni automatycznych lub ręcznych i emblemat traktujemy wysokim ciśnieniem.
Ciekawe jak by się trzymała ta powłoka po nałożeniu lakieru bezbarwnego klaru? W sumie po nałożeniu tego chromu nie można już nic z nim zrobić bo powłoka jest tak cienka, że pewnie bardzo łatwo ją zetrzeć. Jak masz taki lakier to zrób test na podobnej powłoce i zobacz jak to się będzie trzymało.
Darmowe ogłoszenia motoryzacyjne - Twoje auto w kilku krokach Rynek motoryzacyjny nieustannie się zmienia, a potrzeby kupujących i sprzedających są coraz bardziej zróżnicowane. W świecie, gdzie liczy się szybkość, przejrzystość i wygoda, darmowe ogłoszenia motoryzacyjne stanowią ...
Tryb ACCESSORY vs READY w hybrydzie Toyoty - o co tu chodzi? Opis dwóch trybów pracy w układzie hybrydowym z których możemy korzystać w hybrydach Toyoty. Warto tu zwrócić uwagę na to, że częste korzystanie z tego pierwszego trybu dosyć mocno obciąża akumulator ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.