LPG do 20-25 tysięcy i konkretne wymagania

30 Sty 2021, 00:35

Witam, w ciągu 2 miesięcy przymierzam się do kupna samochodu do jazdy głównie po mieście i sporadycznie jakieś weekendowe trasy, które nie przekroczą 200 km. W skali roku robię około 10-15 tyś km. Obecnie jeżdżę Leonem I 1.8 125 KM Pb + LPG. Budżet jaki posiadam na samochód to około 20-25k i +/- 3-5k na ogarnięcie samochodu po kupnie. Raczej bym kupił benzynę + samemu montował gaz, choć nie wykluczam kupna ze sprawdzoną/w miarę nową instalacją. Możliwe, że miałbym możliwość sprowadzenia samochodu z Niemiec przez dobrego znajomego, który zna się na rzeczy - nie wiem czy ta informacja coś zmieni.

Wymagania:
- rocznik około 2010+/-2
- osiągi zbliżone do obecnego samochodu
- pojemność 1.8-2.5 i raczej bez turbo, im prostsza konstrukcja tym lepiej, fajnie jakby regulacja nie była poprzez szklanki
- komfort z jazdy samochodem wyższy niż w obecnym (o to raczej też nie będzie trudno)
- części w rozsądnej cenie i z ogólną dostępnością + umiarkowana awaryjność (jednak samochód będzie używany i około 10 letni)
- z dodatkowych rzeczy to klimatyzacja automatyczna/dwustrefowa, tempomat, czujniki parkowania/kamera cofania, wielofunkcyjna kierownica, ESP, ASR, wspomaganie (czyli raczej standard w tym roczniku)
- fajnie jakby samochód miał 6 bieg i nie był mocno plastikowy w środku
- jeśli koszty naprawy automatu nie będą o wiele większe niż manual to automat, ale nie przeszkadzałby mi ostatecznie manual
- większy hatchback/sedan

Parę modeli, które rozważam, lecz nie znam się aby je wybrać/wykluczyć biorąc pod uwagę ww. wymagania:
* Mitsubishi Lancer 1.8 143 KM - dodatkowo musiałbym w nim radio wymienić + jest mocno plastikowy w środku, ale podobno kultura jazdy i praca silnika jest mega
* Insignia 1.8 140 KM - podobno mocno awaryjna i jednak chyba przekracza mój budżet
* Mazda 6 II 1.8 lub 2.0 - jednak obawiam się trochę rdzy, brat ma 6 I 2.0 i do wnętrza czy samej jazdy nie mam zastrzeżeń
* Honda Civic VIII 1.8 140 KM - podobno Hondy średnio lubią gaz
* Ford Focus/Mondeo MK4 2.0 145 KM - sytuacja jak z Hondą, lecz od groma ludzi w pracy ma MK4 i polecają gorąco, ale 2.0 140 KM Diesla, ale do miasta średnio go widzę, z benzyn też polecają 2.5T, ale nie ten budżet, nie wiem jak sobie radzą 2.0, niby jest ich dużo w wersji Pb + LPG, ale średnio z opiniami
* Kia Ceed 2.0 143 KM - brak informacji, ktoś mógłby się wypowiedzieć?
* Chevrolet Cruze 1.8 140 KM - podobno silnik jak w Insigni, ale Chevrolet nie jest już produkowany na Europę, jak wygląda sytuacja z dostępnością części, awaryjnością i wnętrzem?
* Renault Megane III/Laguna III - 1.6 wydaje mi się za słaby a inny polecany silnik to 2.0T, nie wiem jak wygląda sytuacja ze zwykłym 2.0
* Citroen C5 2.0 140KM - stać mnie na samochód z początku produkcji, który miał problemy z wyciekami w hydraulicznym zawieszeniu + mam wrażenie, że zjadłyby mnie koszty napraw/drobnych usterek, nawet na normalnym zawieszeniu (a to jest trudno dostępne). Ogólnie w moim budżecie samochód byłby szrotem. A C4 z silnikiem 1.6 wydaje mi się za słaba.

Chyba to wszystkie możliwe propozycje, zostaje jeszcze S40 z 2.4, ale nie wiem kompletnie nic o tej konstrukcji i jednak trochę mnie odrzuca wnętrze.

Z ww. samochodów faworytami są Lancer i Mondeo MK4, ale nie mam problemu z innymi modelami czy konkretnymi markami, jeśli spełniałyby wymagania.
astapaa
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Góra
Prawo jazdy: 28 09 2012
Auto: Nie mam

30 Sty 2021, 11:56

Sporo wymagań więc ciężko będzie coś znaleźć ale postaram się coś podpowiedzieć :)

astapaa napisał(a):* Mitsubishi Lancer 1.8 143 KM - dodatkowo musiałbym w nim radio wymienić + jest mocno plastikowy w środku, ale podobno kultura jazdy i praca silnika jest mega
Jeden z lepszych samochodów w tym segmencie który jest niedoceniany :ok:

astapaa napisał(a):* Insignia 1.8 140 KM - podobno mocno awaryjna i jednak chyba przekracza mój budżet
Ciężkie auto silnik ten średnio sobie z nim radzi i w twoim budżecie będzie ciężko o dobry egzemplarz. Tu kusi ciekawe wnętrze. Ale regulacja zaworów przez szklanki jak dobrze pamiętam.

astapaa napisał(a):* Mazda 6 II 1.8 lub 2.0 - jednak obawiam się trochę rdzy, brat ma 6 I 2.0 i do wnętrza czy samej jazdy nie mam zastrzeżeń
Można kupić egzemplarz bez rdzy ale ciężko go trafić, oba silniki dają radę całkiem nieźle na LPG. Ty szukasz modelu po 2010 więc trzeba tu uważać bo wtedy wchodziły silniki na wtrysku bezpośrednim i one już do gazu nie bardzo się nadają i instalacja jest znacznie droższa.

astapaa napisał(a):* Honda Civic VIII 1.8 140 KM - podobno Hondy średnio lubią gaz
Fajny silnik jak się jeździ na benzynie można pojechać całkiem dynamicznie korzystając z VTEC-a ale i oszczędnie jak nie przekraczamy 3,5tyś obr. Do gazu średnio się nadaje bo nie ma tu hrydrauliki tylko ręczna regulacja zaworów. Jeżeli chciałbyś założyć tu LPG to moim zdaniem tylko z dotryskiem benzyny w celu chłodzenia gniazd zaworowych to jedyne wyjście żeby ten silniki służył w miarę długo przy takim zasilaniu.

astapaa napisał(a):* Ford Focus/Mondeo MK4 2.0 145 KM - sytuacja jak z Hondą, lecz od groma ludzi w pracy ma MK4 i polecają gorąco, ale 2.0 140 KM Diesla, ale do miasta średnio go widzę, z benzyn też polecają 2.5T, ale nie ten budżet, nie wiem jak sobie radzą 2.0, niby jest ich dużo w wersji Pb + LPG, ale średnio z opiniami
O dieslu nie myśl bo on się nie nadaje pod Twoje wymagania. Focusy mają razem z Volvo najlepsze zawieszenie w swoim segmencie jeżeli chodzi o prowadzenie auta i o tym warto tu pamiętać. Silniki benzynowe nie są najlepsze a ten który podałeś może okazać się dosyć drogi w eksploatacji.

astapaa napisał(a):* Kia Ceed 2.0 143 KM - brak informacji, ktoś mógłby się wypowiedzieć?
Dosyć trwała jednostka, silnik na pasku rozrządu ale ma regulację zaworów przez szklanki i tu trzeba to kontrolować co jakieś 30tkm przy jeździe na LPG. Tu lepiej poszukać 1.6 MPI 122KM ten silnik znakomicie znosi instalację gazową i rozrząd jest na łańcuchu.

astapaa napisał(a):* Chevrolet Cruze 1.8 140 KM - podobno silnik jak w Insigni, ale Chevrolet nie jest już produkowany na Europę, jak wygląda sytuacja z dostępnością części, awaryjnością i wnętrzem?
Co do silnika masz rację, co do części to raczej nie powinno być z nimi problemu ale wykonanie wnętrza wypada tu trochę gorzej niż w Oplu.

astapaa napisał(a):* Renault Megane III/Laguna III - 1.6 wydaje mi się za słaby a inny polecany silnik to 2.0T, nie wiem jak wygląda sytuacja ze zwykłym 2.0
Przy zwykłym 2.0 M4R regulacja zaworów nie jest hydrauliczna i ten silnik nie bardzo nadaje się pod LPG ze względu też na delikatne głowice. Lepszym rozwiązaniem był silnik F4R 136KM i wersja turbo którą wymieniłeś.

astapaa napisał(a):* Citroen C5 2.0 140KM - stać mnie na samochód z początku produkcji, który miał problemy z wyciekami w hydraulicznym zawieszeniu + mam wrażenie, że zjadłyby mnie koszty napraw/drobnych usterek, nawet na normalnym zawieszeniu (a to jest trudno dostępne). Ogólnie w moim budżecie samochód byłby szrotem. A C4 z silnikiem 1.6 wydaje mi się za słaba.
Citroena raczej bym sobie tu opuścił szczególnie C5 z hydraulicznym zawieszeniem bo o ile działa to jest to fajne i komfortowe ale jak zaczną się problemy to koszt na pewno będą spore.

astapaa napisał(a):Chyba to wszystkie możliwe propozycje, zostaje jeszcze S40 z 2.4, ale nie wiem kompletnie nic o tej konstrukcji i jednak trochę mnie odrzuca wnętrze.
Silnik jeden z najlepszych i tolerujący bezproblemowa gaz taki sam występował częściej w S60. Wnętrze może nie zachwyca ale za to fotele są bardzo wygodne. Dobrze się prowadzi patrz wyżej Focus.

Tak to mniej więcej wygląda z samochodami które wymieniłeś :)
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2618
Zdjęcia: 11

30 Sty 2021, 13:37

z tego co czytałem Lancer IX - ma dobre silniki, całkiem fajnie się prezentuje natomiast ogólnie ma cienką i dość delikatną powłokę lakierniczą, która może ulec szybkiemu zniszczeniu, porysowaniu o cokolwiek. np. odśnieżanie auta ze śniegu. Osobiście zastanawiam się nad W203 lub s60.
MotoFan777
Początkujący
 
Posty: 62

01 Lut 2021, 06:47

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Czyli będę polować na Mazdę 6 II, Volvo s40/s60, megane III/laguna III i Lancera. Chyba Volvo mnie najbardziej przekonuje ze względu na w miarę małą awaryjność i bezpieczeństwo.

A jak wyglądają ceny i koszty utrzymania S40/S60? Z awaryjnością słyszałem, że jest w miarę ok, tylko o same ceny by mi chodziło.
astapaa
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Góra
Prawo jazdy: 28 09 2012
Auto: Nie mam

01 Lut 2021, 07:21

S40 to technicznie focus 2, większość części pasuje więc jest spoko
S60 to segment wyżej, większe auto więc i koszty trochę wyższe. Zresztą podobna sytuacja jak przy megane i lagunie albo jakby porównywać mazde 3 i 6, coś za coś
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6277
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najdroższe Lexusy na rynku wtórnym - jakie to dokładnie modele?
    Co wyróżnia marki premium? Większość ludzi odpowie zapewne, że wysoka cena zakupu. O ile bazowe modele takich marek są dziś wycenione całkiem przystępnie, nie ulega wątpliwości, że marki z górnej półki ...
    Włącz kierunkowskaz przed wyprzedzaniem lub skrętem
    Według "Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2015", aż 44% polskich kierowców zapomina włączyć kierunkowskaz przed wyprzedzaniem lub skrętem. Tymczasem to niezbędny element bezpiecznej jazdy, dzięki któremu ...

  •