Megane 3 czy a3 8p, ibiza IV // 1.6 105 (mpi)

12 Gru 2018, 17:48

Dylemat między tymi trzema samochodami, w tej samej cenie dostane meganke młodszą z lepszym wyposażeniem ale czy warto w kwestii serwisowania / kosztów utrzymania / ew. awaryjność?
Ewentualnie jeszcze rozważam e46 // [link do oferty na Allegro wygasł]
Bo więcej frajdy ale póki co jest to trochę alternatywa, doradźcie co z tą a3 i meganką : ]
Ogólnie budżet między 20-25 tysięcy.
Johny123
Nowicjusz
 
Posty: 11

12 Gru 2018, 18:36

A3, jak myslisz dlaczego francuzy w cenie niemcow sa mlodsze i lepiej wyposazone, bo szybciej traca na wartości.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Gru 2018, 20:39

Za 25k w Megane wolałbym 1.4 tce
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Gru 2018, 20:44

A co to za lepsze wyposażenie może być w megane? czym się wyróżnia?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Gru 2018, 22:06

po prostu więcej bajerów (radio, bluetooth, aux, usb, kierownica multifunkcyjna itp. - większość a3 to golasy, a za radio w a3 z bluetooth trzeba zapłacić 1 - 1,5k pln i nawet nie jest to OEM ) - akurat bardzo mi na tym nie zależy ale różnica w cenie Renault a audi a3 jest bardzo rozbieżna. Po prostu zastanawiam się czy warto płacić tyle za taką A3 bo w Polsce jest dość "duży" kult Audi przez co ceny dość mocno trzymają - pytanie czy adekwatnie. W takiej samej cenie mam Meganke 3-4 lata młodszą i o wiele lepiej doposażoną. Jedyny plus w A3 to wygląd wew/zew.
Chociaż ostatnio mi też wpadła w oko Kia Pro cee'd, bardzo tania w porównaniu do reszty, a słyszałem że jest całkiem całkiem.
Johny123
Nowicjusz
 
Posty: 11

12 Gru 2018, 22:55

Johny123 napisał(a):Po prostu zastanawiam się czy warto płacić tyle za taką A3 bo w Polsce jest dość "duży" kult Audi przez co ceny dość mocno trzymają
A za granica to taniej je sprzedaja? Audi to marka premium
Johny123 napisał(a):W takiej samej cenie mam Meganke 3-4 lata młodszą i o wiele lepiej doposażoną.
Audi jest lepiej wykonane, lepsze spasowanie plastikow, lepsze materialy, bardziej niezawodne wiec tak naprawde ta roznica rocznika nic nie znaczy bo liczy sie dany egzemplarz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowy Zlot Citroenów 2CV
    Światowy Zlot fanów modelu Citroena 2CV zgromadził miłośników już po raz dwudziesty drugi. Odbył się on pod koniec lipca od 26 do 30 w portugalskim kurorcie Ericeira nad Oceanem Atlantyckim. Światowy Zlot 2CV ...

12 Gru 2018, 23:16

ale tyle to i ja wiem, po prostu chciałbym usłyszeć argumenty jak wygląda serwisowanie (awaryjność) między tymi dwoma samochodami bo jak już wspomniałem, może nie warto dopłacać ~4k pln tylko ze względu na markę.
Johny123
Nowicjusz
 
Posty: 11

12 Gru 2018, 23:21

Z meganką nie miałem doczynienia, ale te Audi ma kumpel i naprawdę jest fajnie wykonany samochód. A jak z awaryjnościa to w sumie nie wiem, bo ma go dosyć krótko :)
anderko
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Gdynia
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E90
Silnik: N52
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2008

12 Gru 2018, 23:49

Johny123 napisał(a):ale tyle to i ja wiem, po prostu chciałbym usłyszeć argumenty jak wygląda serwisowanie (awaryjność) między tymi dwoma samochodami bo jak już wspomniałem, może nie warto dopłacać ~4k pln tylko ze względu na markę.

Z 1 strony wszystko zależy od egzemplarza bo można kupić zajezdzone audi jak i wycmokaną meganke, ale ogolnie Audi a juz w szczegolnosci z tak pancernym silnikiem jak 1.6 MPI jest duzo bardziej niezawodnym autem, pomimo tego ze to audi to czesci sa tanie bo sa wspolne dla 4 marek, serwis tani (ja swojego Leona 2 serwisuje w ASO) jedynie zawieszenie jest drogie w serwisie ale to robisz raz na 200tys lub wiecej.

Ja w zyciu mialem 2 meganki 1 i 2 generacji i to byla porazka, pierwsze auto mialem odkupione od rodziny, niedlugo po tym jak je kupilem zaczelo sie wszystko sypac w elektronice, obecnie wcale nie wyglada to lepiej, elektroniki jest coraz wiecej w autach a jakosc pozostala ta sama.

Tak wiec nie placisz za marke tylko za to co soba reprezentuje.

Ja kupilem w 2016 roku Leona 2 1.6 MPI z 2006r za 27tys z przebiegiem 100tyś.

zrobilem nim do tej pory 30tys wymieniajac:
Aktualizacja oprogramowania 185zl
Termostat 580zl
Oslona przegubu 580zl
Tarcze + klocki ATE przod i tyl+plyn hamulcowy 1850zl (skonczyly sie tylko klocki, reszte zrobilem na wlasne zyczenie)
Tłumiki srodkowy i koncowy, pojawily sie nieszczelnosci 1160zl

Serwis ASO, wiec u niezaleznego mechanika podziel ceny przez 2 lub nawet 3, tak wiec nie liczac termostatu to cala reszta wynika z normalnej eksploatacji, silnik pamieta golfa 3 i moi znajomi maja te silniki w a3, skodach, a3 i niektorzy dobijaja do 500tys km bez zadnych awarii
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2018, 12:37

Raziel11 napisał(a):Audi to marka premium
o taaak, a3 jest bardzo premium :lol:

Zależy co kto lubi - Megane jest pluszowa (odczucia z jazdy też), Audi po prostu niemieckie. Renówka ma fajniejsze, lepsze gatunkowo tapicerki od niemieckich szmatexów, wnętrze też jest przyjemniejsze w dotyku (nie dot. najtańszych wersji, które latały we flotach). Megane będzie mniej wytłuczona, bo wiadomo, że a3 sprzeda się zawsze.

Ja bym wolał Renault, bo bardziej mi leży jego wnętrze, jest to auto nowocześniejsze i w przeciwieństwie do VW/Audi - niegodny polecenia jest jeden czy dwa silniki, a nie jak w oponencie - jeden czy dwa... godne polecenia
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Gru 2018, 20:23

Czyli zdania podzielone i nadal w kropce :happy:
Johny123
Nowicjusz
 
Posty: 11

13 Gru 2018, 20:25

Dlatego że użytkownicy wypowiadają się swoim punktem widzenia a nie trzeźwym okiem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Gru 2018, 07:09

Mi się wydaje, że same oględziny tych aut powiedziałyby autorowi bardzo dużo.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Gru 2018, 13:55

Kao napisał(a):Dlatego że użytkownicy wypowiadają się swoim punktem widzenia a nie trzeźwym okiem
jeśli auta wybierać jedynie trzeźwym okiem, to wszyscy jeździliby Uazami, bo przecież:
- prosta konstrukcja
- gniotsa nie łamiotsa
- zdolności terenowe na takim poziomie, że współczesne SUV mogą go jedynie pocałować w tłumik końcowy
- naprawi każdy kowal
- w przypadku spalenia żarówki z przodu bardzo łatwa wymiana
- świetnie jeździ na LPG
- duży bagażnik
Etc
Wiem, że przerysowany przykład, ale tutaj pasuje idealnie :ok: chciałem jedynie pokazać, że kierowanie się jedynie typowym pragmatyzmem, typu jeżdżę autem z przedpotopowym silnikiem, który stoi na każdym rogu ulicy i który naprawi ów kowal, nie zawsze ma sens. Są jeszcze subiektywne odczucia, czyli gumowe plastiki w środku, trochę lepsza niż szmaciana tapicerka, ogólna nowoczesność konstrukcji i ciekawe, dynamiczne silniki. Owszem, czasami zapali się jakaś kontrolka czy trzeba będzie pojechać do elektroszpeca, ale w jakim nowoczesnym aucie tak nie ma?
Kao wszyscy wiedzą, że siedzisz we Francji, masz na co dzień auta ichniejszej produkcji, naprawiasz je, masz ich po dziurki w nosie , ale w Polsce jest podobnie - gdzie nie spojrzysz VW, Audi, Skoda, którymi już nam się ulewa i chcemy walczyć z (niesłusznymi) stereotypami, żeby coś się w tej materii zmieniło.

No i z różnych względów nie wszyscy chcą jeździć wielbionym Audi cz VW :ok:
Ostatnio edytowany przez mike, 14 Gru 2018, 13:57, edytowano w sumie 1 raz
Powód: uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Gru 2018, 14:27

Kao fajna uwaga...tylko że z perspektywy warsztatu polecane przez Ciebie chociażby ałdiolki nawet z 2,5tdi są badziewnym wyborem i to na maxa. No ale wiesz w Pl dopiero u mechanika wychodzi szydło z worka ale wtedy uruchamia się psychologia pt. Premium musi kosztować, stare więc psuje się itd. A najśmieszniejsze jest to że osoby którezaczynały swoją przygode od marek "premium" nie są świadome co to znaczy nie psuć się albo brak technologicznych wygibasów. Już nie wspomnę o tekście " tdi to każdy kowal naprawi" albo "części tanie i w kiosku ruchu"... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe