Mercedes Benz LPG W203 avantgarde gaśnie na wstecznym i nie tylko

15 Sie 2019, 21:08

Mercedes Benz Avantgarde W203, LPG (nowe założone 2 miesiące temu), klasa C, rok 2004.

Jednorazowo się wydarzyło dzisiaj rano:
- zimny silnik, po odpaleniu obroty wzrosły do 100, na biegu Parking falowały wysoko przez chwilę zanim opadły (wyglądało to tak jakby mu dodawać gazu).
Po przełączeniu na Drive spadły normalnie do ok 730.

Po zgaszeniu silnika i odpaleniu kilkukrotnie się powtórzyło:
- po odpaleniu obroty wzrosły do 100 i po chwili opadły do 750.

Co się jeszcze dzieje:
- dość często falują obroty po zahamowaniu
- samochód czasami gaśnie w trakcie jazdy jak się wolno toczy lub już prawie stoi, ale występuje to w określonych sytuacjach: 
- hamowanie, raczej średnie lub ostre 
- ostry skręt z hamowaniem 
Przy jeździe do przodu gaśnie sporadycznie (raz na kilka dni, codziennie się nie zdarzyło).

Bardzo często gaśnie przy cofaniu (czasem kilka razy dziennie, czasem co kilka dni):
- cofanie średnie lub ostre (na cofaniu bardzo wolnym raczej się nie zdarza) najczęściej przy skręconej kierownicy w lewo lub w prawo.

Wszystko dzieje się wyłącznie na gazie.
Na benzynie nigdy nie zgasł.
Jednak i na benzynie i na gazie falują obroty podczas wyżej wymienionych czynności podczas jazdy jak i przy cofaniu, na benzynie prawie jakby miał zgasnąć, ale silnik daje radę i nie gaśnie.

Co było robione:
Elektryk po podłączeniu komputera stwierdził ubogą mieszankę i zalecił regulację/podniesienie obrotów na gazie. Na biegu jałowym 30%, na średnim 20%, na wysokim 10%. Od tamtej pory podczas jazdy praktycznie nie gaśnie. W ciągu 2-3 tygodni zgasł raz, czy dwa razy jadąc do przodu.
Jednak na wstecznym nic się nie poprawiło, wciąż gaśnie.

Co było jeszcze robione:
- czyszczona przepustnica
- czyszczony przepływomierz

Jestem z Krakowa. Mam poleconego mechanika/miłośnika od Mercedesów z Częstochowy. I chyba bede musiała skorzystać z jego pomocy, bo w Krakowie dobrego mechanika od mercedesow nie mogę znaleźć.

Jakieś pomysły???
babyetta
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 20 Sie 2019, 11:42

    Na jakim poziomie utrzymują się obroty jak zapniesz D i tak samo jak zapniesz R. Czy na R jeszcze zanim puścisz hamulec są one niższe?

    babyetta napisał(a):cofanie średnie lub ostre (na cofaniu bardzo wolnym raczej się nie zdarza) najczęściej przy skręconej kierownicy w lewo lub w prawo
    Silnik gaśnie bo jak jest już na pograniczu obrotów, a jeszcze dołożysz mu wspomaganie które go obciąża to tak się dzieje.
    babyetta napisał(a):Wszystko dzieje się wyłącznie na gazie. Na benzynie nigdy nie zgasł.
    Gaz jest bardziej wyczulony na wszystkie niesprawności i objawia się to najczęściej na początku problemami przy jeździe na tym paliwie.
    babyetta napisał(a):Jednak i na benzynie i na gazie falują obroty podczas wyżej wymienionych
    Musisz uporać się z tym problemem na benzynie i dopiero myśleć o sprawdzaniu na gazie ponieważ w tej chwili wszelkie regulacje instalacji gazowej nie mają sensu jak przy zasilaniu na benzynie silnik nie pracuje prawidłowo. Warto tu zajrzeć jeszcze do EGR. Dobrze by było też sprawdzić czy nie pojawiły się jakieś błędy w sterowniku.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    22 Sie 2019, 12:19

    Na jakim poziomie utrzymują się obroty jak zapniesz D i tak samo jak zapniesz R.
    - D 60 z hakiem
    - R 60 z hakiem

    Czy na R jeszcze zanim puścisz hamulec są one niższe?
    - Nie. Są takie same
    babyetta
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    25 Wrz 2019, 15:00

    Obroty powinny być trochę wyższe. To falowanie obrotów może być też od skrzyni automatycznej ale one potrafią falować nawet na "P" więc trzeba tu sprawdzić regulator ciśnienia paliwa.

    Silnik masz 1.8?

    Na początek trzeba uporać się z problemem falowania obrotów na benzynie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!