REKLAMA
Mercedes Benz Avantgarde W203, LPG (nowe założone 2 miesiące temu), klasa C, rok 2004.
Jednorazowo się wydarzyło dzisiaj rano:
- zimny silnik, po odpaleniu obroty wzrosły do 100, na biegu Parking falowały wysoko przez chwilę zanim opadły (wyglądało to tak jakby mu dodawać gazu).
Po przełączeniu na Drive spadły normalnie do ok 730.
Po zgaszeniu silnika i odpaleniu kilkukrotnie się powtórzyło:
- po odpaleniu obroty wzrosły do 100 i po chwili opadły do 750.
Co się jeszcze dzieje:
- dość często falują obroty po zahamowaniu
- samochód czasami gaśnie w trakcie jazdy jak się wolno toczy lub już prawie stoi, ale występuje to w określonych sytuacjach:
- hamowanie, raczej średnie lub ostre
- ostry skręt z hamowaniem
Przy jeździe do przodu gaśnie sporadycznie (raz na kilka dni, codziennie się nie zdarzyło).
Bardzo często gaśnie przy cofaniu (czasem kilka razy dziennie, czasem co kilka dni):
- cofanie średnie lub ostre (na cofaniu bardzo wolnym raczej się nie zdarza) najczęściej przy skręconej kierownicy w lewo lub w prawo.
Wszystko dzieje się wyłącznie na gazie.
Na benzynie nigdy nie zgasł.
Jednak i na benzynie i na gazie falują obroty podczas wyżej wymienionych czynności podczas jazdy jak i przy cofaniu, na benzynie prawie jakby miał zgasnąć, ale silnik daje radę i nie gaśnie.
Co było robione:
Elektryk po podłączeniu komputera stwierdził ubogą mieszankę i zalecił regulację/podniesienie obrotów na gazie. Na biegu jałowym 30%, na średnim 20%, na wysokim 10%. Od tamtej pory podczas jazdy praktycznie nie gaśnie. W ciągu 2-3 tygodni zgasł raz, czy dwa razy jadąc do przodu.
Jednak na wstecznym nic się nie poprawiło, wciąż gaśnie.
Co było jeszcze robione:
- czyszczona przepustnica
- czyszczony przepływomierz
Jestem z Krakowa. Mam poleconego mechanika/miłośnika od Mercedesów z Częstochowy. I chyba bede musiała skorzystać z jego pomocy, bo w Krakowie dobrego mechanika od mercedesow nie mogę znaleźć.
Jakieś pomysły???