Nagła awaria silnika (?) - VW Golf VI 1.6 TDI

13 Sty 2022, 01:13

Witam,

Wczoraj w trasie, po przejechaniu około 100 km samochód doznał nagłej awarii. Silnik przy dodawaniu gazu zaczął przerywać, szarpać i dusić się, z wydechu poszedł gęsty szaro-biały dym. Po przejechaniu jeszcze około 200 m i zjechaniu na pobocze silnik przerywał juz na biegu jałowym i zgasł. Ponowne odpalenie nie było już możliwe. Awarii nie towarzyszyło zapalenie się żadnej z kontrolek, nie było też dymu z okolic silnika. Brak ubytku płynu chłodniczego lub śladów oleju. Po wstępnej diagnozie u znajomego - brak jakichkolwiek błędów, turbo w porządku, pompa paliwa też, rozrząd na swoim miejscu. Pojutrze oddaję samochód do warsztatu.
Czy ktoś może spotkał się już z czymś podobnym, albo ma pomysł co mogło spowodować tak nagłą awarię? Od wystąpienia pierwszych objawów do unieruchomienia jednostki przejechałem łącznie jakies 400 m. Wcześniej silnik działał zupełnie prawidłowo i nigdy nie miałem z nim problemów.

Pozdrawiam
Mikkon
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Sty 2022, 14:07

Może to być tzw " zamarznięta" odma. Sprawdź olej w silniku.
Profilaktycznie podłączyć się pod kompa i posprawdzać błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18468
Zdjęcia: 1202
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2022, 19:30

Dzięki za odpowiedź.
W odmie brak syfu. Nie ma również ubytków oleju. Błędów też brak :no:
Wydaje mi się że to jednak jakas powazna awaria silnika, choć dziwne że stało się to bez żadnych sygnałów ostrzegawczych. Silniki 1.6 tdi też raczej nie uchodzą za jakieś awaryjne :no:
Samochód jednak trafi do warsztatu dopiero po weekendzie
Mikkon
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Sty 2022, 01:07

Dym z rury wydechowej, a do tego gęsty może być efektem nie zbyt wielu usterek. Albo UPG i do komory spalania trafia płyn chłodzący, albo do układu spalania trafia olej. W Dieslu do tego mogą dochodzić lejące wtryski, ale wtedy dym jest czarny.
Szaro biały lub biały to płyn, a olej to niebieskawy dym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18468
Zdjęcia: 1202
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Sty 2022, 00:45

Okazało się że winna była mechaniczna usterka w zaworze egr - zatrzymał się w pozycji otwartej. Po wymianie egr problem zniknął, wcześniej nie dało się uruchomić normalnie silnika, od razu się dusił i gasł.

@MotoAlbercik, dziękuję za uwagi i chęć pomocy.

Pozdrawiam
Mikkon
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator trakcyjny - wykorzystanie na każdym etapie jego życia
    Do czego może posłużyć akumulator trakcyjny oprócz napędzania pojazdu elektrycznego? Jaki pomysł ma Grupa Renault na wykorzystanie akumulatorów po zakończeniu ich "życia" w samochodzie elektrycznym? Na te pytania ...
    Audi Q5 hybrid quattro
    Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 ...

  •