Nagła awaria silnika (?) - VW Golf VI 1.6 TDI

13 Sty 2022, 00:13

Witam,

Wczoraj w trasie, po przejechaniu około 100 km samochód doznał nagłej awarii. Silnik przy dodawaniu gazu zaczął przerywać, szarpać i dusić się, z wydechu poszedł gęsty szaro-biały dym. Po przejechaniu jeszcze około 200 m i zjechaniu na pobocze silnik przerywał juz na biegu jałowym i zgasł. Ponowne odpalenie nie było już możliwe. Awarii nie towarzyszyło zapalenie się żadnej z kontrolek, nie było też dymu z okolic silnika. Brak ubytku płynu chłodniczego lub śladów oleju. Po wstępnej diagnozie u znajomego - brak jakichkolwiek błędów, turbo w porządku, pompa paliwa też, rozrząd na swoim miejscu. Pojutrze oddaję samochód do warsztatu.
Czy ktoś może spotkał się już z czymś podobnym, albo ma pomysł co mogło spowodować tak nagłą awarię? Od wystąpienia pierwszych objawów do unieruchomienia jednostki przejechałem łącznie jakies 400 m. Wcześniej silnik działał zupełnie prawidłowo i nigdy nie miałem z nim problemów.

Pozdrawiam
Mikkon
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Sty 2022, 13:07

Może to być tzw " zamarznięta" odma. Sprawdź olej w silniku.
Profilaktycznie podłączyć się pod kompa i posprawdzać błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2022, 18:30

Dzięki za odpowiedź.
W odmie brak syfu. Nie ma również ubytków oleju. Błędów też brak :no:
Wydaje mi się że to jednak jakas powazna awaria silnika, choć dziwne że stało się to bez żadnych sygnałów ostrzegawczych. Silniki 1.6 tdi też raczej nie uchodzą za jakieś awaryjne :no:
Samochód jednak trafi do warsztatu dopiero po weekendzie
Mikkon
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Sty 2022, 00:07

Dym z rury wydechowej, a do tego gęsty może być efektem nie zbyt wielu usterek. Albo UPG i do komory spalania trafia płyn chłodzący, albo do układu spalania trafia olej. W Dieslu do tego mogą dochodzić lejące wtryski, ale wtedy dym jest czarny.
Szaro biały lub biały to płyn, a olej to niebieskawy dym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sty 2022, 23:45

Okazało się że winna była mechaniczna usterka w zaworze egr - zatrzymał się w pozycji otwartej. Po wymianie egr problem zniknął, wcześniej nie dało się uruchomić normalnie silnika, od razu się dusił i gasł.

@MotoAlbercik, dziękuję za uwagi i chęć pomocy.

Pozdrawiam
Mikkon
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak podłączyć kable rozruchowe do akumulatora?
    Zima to najtrudniejsza pora roku dla naszego samochodu szczególnie jeżeli trzymamy go pod tzw. chmurką. Co zrobić jeżeli nie uda nam się uruchomić auta przy pomocy własnego źródła prądu jakim jest akumulator? ...
    Skomplikowane zawieszenie - samochód do driftu
    Pasjonaci rajdów czy wyścigów doskonale wiedzą, że na nic nie zda się mocny silnik i szybka skrzynia biegów, jeśli auto nie będzie miało odpowiedniego zawieszenia. Nie inaczej jest w driftingu. W zawieszeniu ...