Niezawodny do 10 tys. zł

Niezawodny do 10 tys. zł

13 Kwi 2015, 13:10

Witam,

Szukam auta do 10 tys. zł. Jestem studentem więc przydałoby się, aby był niezawodny i tani w utrzymaniu. Koniecznie z/pod LPG. Przebiegi roczne 10 - 15 tys. km. Dość dynamiczny, będę robił nim trasy 30 - 40 km w jedną stronę. Raczej większy, przynajmniej kompakt, a najlepiej o jeszcze jeden segment wyżej. Hatchback lub sedan.
Debek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 13 Kwi 2015, 13:06
Prawo jazdy od: 16 05 1991
Auto: brak

Re: Niezawodny do 10 tys. zł

13 Kwi 2015, 13:17

Avensis 1.6 110KM lub 2.0 128KM, Accord VI 1.8 lub 2.0 lub Mazda 626 2.0. Wszystkie nadają się pod LPG. Z segmentu niżej Octavia 1.8/2.0, Toledo/Leon 1.8, Astra G 1.8, Mazda 323F 2.0.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4009
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Niezawodny do 10 tys. zł

13 Kwi 2015, 13:46

Nad Accordem myślę, całkiem fajne auto, czytałem, że pod LPG się nada, nie wiem jak z rdzą?

Astra G jest dla mnie niewygodna bo znajomy ma i ciężko mi się do niej wchodzi. Nie wiem jak A3 i Leon, ale do Golfa IV o wiele wygodniej się zapakować. Czytałem, że 1.8 jest paliwożerne i jedzie średnio, podobno lepiej brać 1.8T? Tylko, że w Leonie 1.8T jest za drogie, a A3, hm, mam mieszane uczucia, Leon bardziej mi się widzi. Jak z cenami części?
Debek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 13 Kwi 2015, 13:06
Prawo jazdy od: 16 05 1991
Auto: brak

Re: Niezawodny do 10 tys. zł

13 Kwi 2015, 14:06

Najtańsze części ma Opel i auta z grupy VAG (Audi/Volkswagen/Seat/Skoda). A3 będzie w tym budżecie tylko 3-drzwiowe. 1.8 dużo pali, ale dobrze współpracuje z LPG. Ciężko Ci się wchodzi do Astry? Rozumiem, że jesteś wysoki, wtedy lepiej chyba jednak jakieś auto z segmentu D. Accord rdzewieje, warto poszukać auta garażowanego, za to Avensis raczej nie ma dużych problemów z rdzą.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4009
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Niezawodny do 10 tys. zł

13 Kwi 2015, 15:12

Właśnie nie, mam raptem 180 cm wzrostu, ale Astra jest tak skonstruowana, że ciężko do niej wejść bez odchylenia fotela do tyłu. W Golfie IV nie mam takiego problemu.

Avensis mi się nie podoba, dlatego jeśli japońskie to Accord.

Auto jak najbardziej może być trzydrzwiowe, byleby było obszerne. Dlatego też myślałem nad Peugeot 406 Coupe z silnikiem dwulitrowym, chociaż nie wiem czy to nie ekstrawagancja w wydaniu "chciałbym szpanować Ferrari, ale mnie nie stać więc kupiłem Peugeota" :P

To prawda, że Leon jest gorzej wykończony (niższa jakość plastików) niż A3? Wyglądają w środku tak samo, więc mnie to dziwi. Rozumiem Golf, ale myślałem, że VAG traktuje Seata jako wyższe jakościowo auto.
Debek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 13 Kwi 2015, 13:06
Prawo jazdy od: 16 05 1991
Auto: brak

Re: Niezawodny do 10 tys. zł

13 Kwi 2015, 18:35

Co sądzicie o Alfie Romeo 156 po liftingu? Wiem, że zestawianie jej z Avensisem czy Accordem spowoduje u niektórych minę typu "wtf?", ale słyszałem, że z silnikiem 1.9 JTD i po liftingu jest całkiem niezawodna nie licząc wielowahaczowego zawieszenia, z tym, że akurat latam po dobrych jakościowo trasach a chciałbym mieć auto "z duszą". Alfa na taką wygląda. Może ktoś miał z tym autem jakieś doświadczenie?
Debek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 13 Kwi 2015, 13:06
Prawo jazdy od: 16 05 1991
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia? Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia?
    Wjazd na ośnieżone i oblodzone wzniesienie może być niebezpieczny. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana, ale wielu kierowców rozumie to jako wolne podjeżdżanie pod górę. Jednak w tym przypadku przy zbyt ...
    Mitsubishi Mirage - Samochodem Roku 2012-2013 na Filipinach Mitsubishi Mirage - Samochodem Roku 2012-2013 na Filipinach
    Mitsubishi Mirage (w Europie nazywane Mitsubishi Space Star) zostało Samochodem Roku 2012-2013 na Filipinach (COTY-P). Model japońskiego producenta pokonał sześćdziesięciu dziewięciu pretendentów do tej prestiżowej ...

  • Re: Niezawodny do 10 tys. zł

    13 Kwi 2015, 18:37

    + dobry silnik, dobre prowadzenie, włoski wygląd
    - kapryśna elektryka i zawieszenie, w którym wiecznie coś stuka

    Jak kupować to tylko od fana marki :ok:
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14217
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Niezawodny do 10 tys. zł

    13 Kwi 2015, 18:43

    To jak do Astry Ci się ciężko wsiadało to o A3 możesz zapomnieć. Sporo ciaśniejsze jest i do tego siedzi się niżej niż w Astrze.
    Seat i Skoda to takie tańsze rodzeństwo VW więc jakościowo gdzieniegdzie trochę od niego odstają.
    Pug 406 to ciekawa opcja. Samochód o ponadczasowej stylistyce z zadatkami na przyszłego klasyka i do tego całkiem trwały. Ja bym poważnie się zastanowił :)
    Od siebie dorzucę Vectrę B. Za taką kasę można przebierać w ofertach i to modeli z końca produkcji (już tak nie rdzewiały). Benzyniaki wszystkie śmigają na LPG, części tanie no i auto klasy D także już spore i wygodne :)
    mazur93
    Początkujący
     
    Posty: 198
    Rejestracja: 16 Kwi 2012, 11:31
    Prawo jazdy od: 05 12 2011
    Auto: Renault Scenic II
    Silnik: 1.9 DCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Niezawodny do 10 tys. zł

    13 Kwi 2015, 18:44

    Zawieszenie jeszcze zdzierżę, mam pieniądze na utrzymanie, komplet TRW to ok. 1000 zł i starcza podobno na 60 tys. km, tylne wahacze dłużej.
    Bardziej martwi mnie silnik diesla. Ojciec miał DTI w Oplu Vectrze C i cały czas coś się sypało do tego stopnia, że autem bał się wyjechać na dłuższą trasę, żeby potem nie wracać na lawecie.
    Jak jest z tymi silnikami JTD? Niby chwalone, ale każdy silnik ma swoje granice. Naprawy są drogie?

    EDIT: Właśnie dlatego A3 chyba odpuszczę. Dzisiaj jechałem z kumplem na siłownię i konkretnie wyrżnąłem głową o słupek.
    Pug 406 Coupe wygląda świetnie z felgą 17" i obniżonym zawieszeniem, marzy mi się 3.0 V6 ale rozsądek podpowiada 2.0/2.2.
    Debek
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Rejestracja: 13 Kwi 2015, 13:06
    Prawo jazdy od: 16 05 1991
    Auto: brak
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      S2020005
      Jaguar