Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów

04 Lut 2013, 15:35

W listopadzie 2012 r., wraz z modelem ADAM "Cup", Opel powrócił do sportu samochodowego. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie będzie okazją do prezentacji kolejnego osiągnięcia firmy: jest to nowa studyjna wersja powstała na bazie niedawno wypuszczonego na rynek miejskiego modelu ADAM, skonstruowana z uwzględnieniem przepisów FIA odnoszących się do samochodów klasy R2. W tym roku planowane jest zakończenie prac nad modelem i uzyskanie jego homologacji. Poszerzając ofertę o ten najwyższej klasy pojazd, Opel stawia kolejny krok w realizacji swojej nowej strategii powrotu do sportu samochodowego. ADAM R2 ścigać się będzie już wkrótce na trasach całej Europy.

Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów

Modny, szykowny, zwracający uwagę: te okreslenia doskonale opisują ADAMa. Również w wersji rajdowej R2. Specjalne elementy nadwozia, takie jak spoilery na dachu i tylnej klapie pochodzące z linii produktowej OPC oraz przednie i tylne osłony podwozia, podkreślają czysto sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu.

ADAM R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu, o mocy około 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm w trybie rajdowym. Samochód został wyposażony w sekwencyjną 5-biegową skrzynię biegów Sadev oraz samoblokujący mechanizm różnicowy z blokadą wielotarczową. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia.

POLECAMY Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM

Układ hamulcowy zaopatrzony w hydrauliczny hamulec ręczny typu "fly-off", czterotłoczkowe zaciski Brembo oraz regulację ciśnienia zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania.

Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego, a szereg detali uwzględniono już w specyfikacji, która ma zostać zatwierdzona w tym roku przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Wyposażenie samochodu obejmuje: gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa; fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania, lampkę do czytania map oraz system gaśniczy.

Ultrakompaktowy R2 powstał na bazie nowego wariantu ADAM Cup. To pierwszy krok w realizacji nowego programu, w ramach którego Opel chce skupić się na promowaniu idei zawodów amatorskich w Europie w celu umożliwienia młodym, utalentowanym kierowcom osiągania sukcesów w tej dziedzinie sportu. W sezonie 2013 na trasy wyścigów w Niemczech i we Francji wyjedzie około 40 sztuk modelu ADAM Cup.

Zwycięzca "Junior Rally" (dla zawodników w wieku do 27 lat), rozgrywanego w Niemczech w ramach wspieranego przez markę Opel pucharu "ADAC Opel Rally Cup", awansuje do klasy R2 i w kolejnym sezonie otrzyma szczególne wsparcie ze strony Opla i ADAC.

Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów

Dane techniczne: Opel ADAM Rally Cup
Silnik: 1,6-l ECOTEC 16V, regulowany wał rozrządu, BOSCH moduł kontroli silnika Motorsport
Moc wyjściowa: 185 KM (w przybliżeniu) przy 7750 obr/min
Moment obrotowy: 190 Nm (w przybliżeniu) przy 6200 obr/min
Skrzynia biegów: sekwencyjna 5-biegowa skrzynia biegów Sadev, samoblokujący mechanizm różnicowy
Zawieszenie: sportowe REIGER RACING, potrójna regulacja, kolumny McPhersona z mocowaniami Uniball, przystosowane do jazdy po drogach asfaltowych i szutrowych
Układ kierowniczy: wspomaganie elektrohydrauliczne
Felgi: aluminiowe EVO Corse, 6,5 x 16 cali (drogi asfaltowe), 6 x 15 (drogi szutrowe)
Układ hamulcowy: hydrauliczny hamulec ręczny typu "fly-off" regulacja ciśnienia osi tylnej, czterotłoczkowe zaciski Brembo
Tarcze hamulcowe: 310 mm wentylowane (asfalt, przód), 278 mm wentylowane (drogi szutrowe, przód), 264 mm (drogi asfaltowe i szutrowe, tył)
Nadwozie: lekka konstrukcja, gama zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, osłona antynajazdowa na silnik i zbiornik paliwa;
Wyposażenie wewnętrzne: fotele sportowe SPARCO Competition (kompatybilne z systemem HANS), elektryczna gaśnica, akumulator suchoładowany
Wyposażenie zewnętrzne: elementy nadwozia OPC Line, uchwyty szybkomocujące na dachu i pokrywie bagażnika, pętle holownicze
Elektronika: wyświetlacz Motorsport, ciekłokrystaliczny sygnalizator zmiany biegów, komputer pokładowy MONIT, centralny panel sterowania, lampka do czytania map
Wymiary: długość: 3698 mm, szerokość: 1720 mm, (regulowana) wysokość: 1442 mm (konfiguracja do jazdy po asfalcie), rozstaw osi: 2310 mm, waga: 1030 kg

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

05 Lut 2013, 11:59

Ten model to jest w ogóle dobry kierunek moim zdaniem. Może powalczyć z golfem, chociaż popularnością pewnie mu nie dorówna.
matfiej
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: subaru
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony letnie gwarancją bezpiecznej jazdy
    Opony letnie należy założyć wtedy, gdy średnia temperatura przekracza 7 stopni. Tym samym warto już teraz umówić się na zamianę, aby później uniknąć stania w kolejkach. 1. Czy opłaca się samemu zmieniać opony? ...
    Wszystkie SUV-y Lexusa: nie tylko hybrydy
    Lexus to jedyna marka w segmencie premium oferująca aż pięć modeli SUV-ów, dostosowanych do potrzeb każdego użytkownika - w tym aż cztery z oszczędnym napędem hybrydowym. Najnowszym i najmniejszym w tej gamie jest ...