Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów

Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów

04 Lut 2013, 16:35

W listopadzie 2012 r., wraz z modelem ADAM "Cup", Opel powrócił do sportu samochodowego. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie będzie okazją do prezentacji kolejnego osiągnięcia firmy: jest to nowa studyjna wersja powstała na bazie niedawno wypuszczonego na rynek miejskiego modelu ADAM, skonstruowana z uwzględnieniem przepisów FIA odnoszących się do samochodów klasy R2. W tym roku planowane jest zakończenie prac nad modelem i uzyskanie jego homologacji. Poszerzając ofertę o ten najwyższej klasy pojazd, Opel stawia kolejny krok w realizacji swojej nowej strategii powrotu do sportu samochodowego. ADAM R2 ścigać się będzie już wkrótce na trasach całej Europy.

Image

Modny, szykowny, zwracający uwagę: te okreslenia doskonale opisują ADAMa. Również w wersji rajdowej R2. Specjalne elementy nadwozia, takie jak spoilery na dachu i tylnej klapie pochodzące z linii produktowej OPC oraz przednie i tylne osłony podwozia, podkreślają czysto sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu.

ADAM R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu, o mocy około 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm w trybie rajdowym. Samochód został wyposażony w sekwencyjną 5-biegową skrzynię biegów Sadev oraz samoblokujący mechanizm różnicowy z blokadą wielotarczową. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia.

POLECAMY Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM

Układ hamulcowy zaopatrzony w hydrauliczny hamulec ręczny typu "fly-off", czterotłoczkowe zaciski Brembo oraz regulację ciśnienia zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania.

Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego, a szereg detali uwzględniono już w specyfikacji, która ma zostać zatwierdzona w tym roku przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Wyposażenie samochodu obejmuje: gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa; fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania, lampkę do czytania map oraz system gaśniczy.

Ultrakompaktowy R2 powstał na bazie nowego wariantu ADAM Cup. To pierwszy krok w realizacji nowego programu, w ramach którego Opel chce skupić się na promowaniu idei zawodów amatorskich w Europie w celu umożliwienia młodym, utalentowanym kierowcom osiągania sukcesów w tej dziedzinie sportu. W sezonie 2013 na trasy wyścigów w Niemczech i we Francji wyjedzie około 40 sztuk modelu ADAM Cup.

Zwycięzca "Junior Rally" (dla zawodników w wieku do 27 lat), rozgrywanego w Niemczech w ramach wspieranego przez markę Opel pucharu "ADAC Opel Rally Cup", awansuje do klasy R2 i w kolejnym sezonie otrzyma szczególne wsparcie ze strony Opla i ADAC.

Image

Dane techniczne: Opel ADAM Rally Cup
Silnik: 1,6-l ECOTEC 16V, regulowany wał rozrządu, BOSCH moduł kontroli silnika Motorsport
Moc wyjściowa: 185 KM (w przybliżeniu) przy 7750 obr/min
Moment obrotowy: 190 Nm (w przybliżeniu) przy 6200 obr/min
Skrzynia biegów: sekwencyjna 5-biegowa skrzynia biegów Sadev, samoblokujący mechanizm różnicowy
Zawieszenie: sportowe REIGER RACING, potrójna regulacja, kolumny McPhersona z mocowaniami Uniball, przystosowane do jazdy po drogach asfaltowych i szutrowych
Układ kierowniczy: wspomaganie elektrohydrauliczne
Felgi: aluminiowe EVO Corse, 6,5 x 16 cali (drogi asfaltowe), 6 x 15 (drogi szutrowe)
Układ hamulcowy: hydrauliczny hamulec ręczny typu "fly-off" regulacja ciśnienia osi tylnej, czterotłoczkowe zaciski Brembo
Tarcze hamulcowe: 310 mm wentylowane (asfalt, przód), 278 mm wentylowane (drogi szutrowe, przód), 264 mm (drogi asfaltowe i szutrowe, tył)
Nadwozie: lekka konstrukcja, gama zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, osłona antynajazdowa na silnik i zbiornik paliwa;
Wyposażenie wewnętrzne: fotele sportowe SPARCO Competition (kompatybilne z systemem HANS), elektryczna gaśnica, akumulator suchoładowany
Wyposażenie zewnętrzne: elementy nadwozia OPC Line, uchwyty szybkomocujące na dachu i pokrywie bagażnika, pętle holownicze
Elektronika: wyświetlacz Motorsport, ciekłokrystaliczny sygnalizator zmiany biegów, komputer pokładowy MONIT, centralny panel sterowania, lampka do czytania map
Wymiary: długość: 3698 mm, szerokość: 1720 mm, (regulowana) wysokość: 1442 mm (konfiguracja do jazdy po asfalcie), rozstaw osi: 2310 mm, waga: 1030 kg

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 9708
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów

05 Lut 2013, 12:59

Ten model to jest w ogóle dobry kierunek moim zdaniem. Może powalczyć z golfem, chociaż popularnością pewnie mu nie dorówna.
matfiej
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 05 Lut 2013, 12:44
Auto: subaru
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zapinaj pasy w samochodzie przed każdą jazdą! Zapinaj pasy w samochodzie przed każdą jazdą!
    Dlaczego wciąż niektórzy kierowcy i pasażerowie nie zapinają pasów bezpieczeństwa? Jedni sądzą, że to niewygodne, a inni uznają, że nie ma potrzeby tego robić przed krótką podróżą. To błąd, który ...
    Bernd Rosemeyer - legenda sportów motorowych Bernd Rosemeyer - legenda sportów motorowych
    Przed 75 laty zginął Bernd Rosemeyer, jeden z najlepszych kierowców wyścigowych w całej historii sportów motorowych. 28 stycznia 1938 roku, niespełna 28-letni kierowca poniósł śmierć w wypadku, do którego ...

  •