Opel Astra J 1.7 CDTI A17DTJ/DTR - falujące obroty

05 Gru 2017, 08:55

Kacper napisał(a):Daj znać jak założysz nowy alternator bo jestem ciekaw czy problem ustąpi.


I jak tam po wymianie alternatora... to było to?
Diamond79411
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • 05 Gru 2017, 09:57

    Problem opisałem w swoim temacie :wink: . Niestety nic sie nie zmieniło, alternator zmieniony na NOWY i dalej chodzi jak szmacia.
    Tutaj jest mój temat
    meriva-1-7-cdti-2004-rok-dziwna-praca-silnika-vt99407.htm
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16196
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    05 Gru 2017, 10:14

    Hmm ja mam podobnie. Została mi ostatnia rzecz.... sterownik ECU (obstawiam, że to jest to) - mechanik odłączył na chwilę sterownik i po ponownym podłączeniu oraz przejechaniu 3000 km nie wyskakuje błąd nr P0403 dotyczący sterowania zaworem EGR. Udało mi się również uzyskać informację z salonu Opla, że mój samochód miał "naprawiany" sterownik ECU... pytanie co w nim zrobili, nie wiem, ale pewnie coś zepsuli..... może coś przelutowali.... Dam znać jak wymienię/podmienię sterownik ECU wraz z całym wymaganym zestawem startowym. Pozdrawiam
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    05 Gru 2017, 10:54

    A ja już nie mam cierpliwości do tego auta. Może nabiorę motywacji jak Ty naprawisz swoje auto :naughty: .
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16196
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    08 Sty 2018, 11:56

    Niestety winowajcą falowań obrotów nie jest sterownik ECU :( znalazłem firmę zajmującą się naprawą ECU, po przegraniu mapy to innego sprawnego sterownika i podłączeniu do mojego samochodu, nic to nie dało..... nadal falowały obroty. Szukam przyczyny dalej.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    08 Sty 2018, 12:31

    No to we 2 jesteśmy w czarnej d....
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16196
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Demontaż klamki Porsche Cayenne
      Jak wymontować klamkę/wkładkę kierowcy w Porsche Cayenne II gen. Może wydawać się to proste a jednak wielu ma z tym problem. Należy zdemontować zaślepkę wewnątrz drzwi. Należy przygotować torx 20 i w pierwszej kolejności ...

    08 Sty 2018, 12:44

    Jeszcze trochę i przyznam rację mojej żonie, która powiedziała, że ten samochód "po prostu tak ma"....
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    08 Sty 2018, 20:15

    Że jeszcze Cię nie opieprza że tyle kasy pompujesz i nie ma efektu :naughty:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16196
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    08 Sty 2018, 22:31

    A jakie są odczyty czujnika temp. płynu chłodzącego w momencie jak obroty falują? Oczywiście nie te odczyty na wskaźniku, tylko wg komputera.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Sty 2018, 11:13

    Kao napisał(a):Że jeszcze Cię nie opieprza że tyle kasy pompujesz i nie ma efektu :naughty:


    Nie jest źle. Mam dwóch mechaników/kolegów, przez których koszty nie były zbyt wysokie. W tym wszystkim zyskałem tylko jedno: wiedzę. Byłem zielony w dziedzinie motoryzacji. Teraz wiem co z czym pracuje, jak się eksploatuje a nawet wymienia (poszczególne części). Nie wiem wszystkiego, ale zobaczymy co czas przyniesie.

    MotoAlbercik napisał(a):A jakie są odczyty czujnika temp. płynu chłodzącego w momencie jak obroty falują? Oczywiście nie te odczyty na wskaźniku, tylko wg komputera.


    Sprawdzę. Thx.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    10 Sty 2018, 12:45

    Diamond79411 napisał(a): MotoAlbercik napisał(a):
    A jakie są odczyty czujnika temp. płynu chłodzącego w momencie jak obroty falują? Oczywiście nie te odczyty na wskaźniku, tylko wg komputera.

    Sprawdzę. Thx.


    Sprawdziłem na kompie. Odczyt czujnika temp. płynu chłodzącego jest w porządku. W dalszym ciągu strasznie skacze wartość na pompie paliwowej oraz przepływomierzu.... hmm może sam sterownik pompy wtryskowej świruje?.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    10 Sty 2018, 13:45

    Diamond79411 napisał(a):Sprawdziłem na kompie. Odczyt czujnika temp. płynu chłodzącego jest w porządku. W dalszym ciągu strasznie skacze wartość na pompie paliwowej oraz przepływomierzu.... hmm może sam sterownik pompy wtryskowej świruje?.


    Co steruje pompą wtryskową?. Sterownik ECU czy jest tam jakiś inny dedykowany sterownik? Astra J 1.7 CDTI 2011r.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    11 Sty 2018, 14:00

    Znalazłem coś takiego w necie:
    Pompy paliwowe w silnikach diesla możemy podzielić na dwie podstawowe grupy:
    1. Pompy zasilające (elektropompki). Montowane są głównie w zbiornikach paliwa i mają za zadanie doprowadzenie paliwa pod niskim ciśnieniem do pompy wysokiego ciśnienia. Czasami spotyka się pompki wstępne zamontowane na silniku i napędzane z jego rozrządu.
    2. Pompy wysokiego ciśnienia. To właśnie od tych pomp zależy ciśnienie w układzie paliwowym. Zazwyczaj tego typu pompy mają zamontowany zawór dawkujący. Jest on sterowany przez komputer w samochodzie (ECU) i w ten sposób regulowane jest ciśnienie. Wielokroć nieprawidłowa praca tego zaworu powoduje problemy przy eksploatacji samochodu. Warte jest jednak uwagi to, iż wymieniając sam zawór nie usuwamy głównej usterki w pompie – czyli prawdziwiej przyczyny problemu. Stary zawór psuje się głównie ze względu na zacierające się elementy metalowe pompy które są zbierane przez elektromagnes w zaworze i powodują jego przycinanie.

    Możliwe, że coś jest nie tak z pompą paliwa?. A sama wymiana zaworu ciśnienia nic nie daje?. Stwierdzam to tylko po tym, że jak kupiłem nowy oryginalny zawór SCV to samochód pochodził 4 miesiące bez falowania.... Znalazłem już firmę regenerującą pompy DENSO, zobaczymy.
    Pozdrawiam
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    11 Sty 2018, 15:41

    Diamond79411 napisał(a):Możliwe, że coś jest nie tak z pompą paliwa?. A sama wymiana zaworu ciśnienia nic nie daje?. Stwierdzam to tylko po tym, że jak kupiłem nowy oryginalny zawór SCV to samochód pochodził 4 miesiące bez falowania.... Znalazłem już firmę regenerującą pompy DENSO, zobaczymy

    Jak najbardziej jest to możliwe. Ale może też być np. coś spaprane w oprogramowaniu ECU. Jednak to małe prawdopodobne jest. Ale zdarza się. Jednak skoro po wymianie zaworu 4 miesiące silnik chodził bez problemu, to najprawdopodobniej jest szansa, że to pompa wysokiego ciśnienia, której opiłki znowu uszkodziły ów zawór.
    Jak będziesz coś wiedział to pisz, bo sam jestem ciekaw.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Sty 2018, 08:02

    Jestem po wymianie całej pompy paliwa z zaworem SCV i czujnikiem temperatury. Niestety jest lipa ;( Brak mi już sił na ten samochód. Mam teraz do sprzedania "kompletną" pompę wtryskową nr GM: 98092467-0 wyciągniętą z mojego samochodu (zawór SCV oraz czujnik temperatury jest nowy bo sam go kupowałem) - przebieg około 200 tysięcy. Na komputerze diagnostycznym nadal faluje pomiar szyny paliwowej oraz z przepływki. Brak mi już sił.... nie mam już żadnych pomysłów....
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011