Opel Astra J 1.7 CDTI A17DTJ/DTR - falujące obroty

26 Sie 2018, 12:17

Dzięki za info. Ja mam dolane dużo środka do czyszczenia wtrysków, ale nic to na razie nie pomaga.... mechanik nie mial czasu na wyciągnięcie i sprawdzenie wtrysków. Po adaptacji zaworu SCV ciśnienie na pompie nie faluje.... minie 15 minut i znów zaczyna sie rozjeżdżać.... a jak u Ciebie wygląda teraz ciśnienie na pompie po wymianie wtryskiwacza?.
Diamond79411
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • 26 Sie 2018, 12:38

    Nie sprawdzalem cisnienia po wymianie. Tez dawalem preparat do czyszczenia ale nic nie dawalo (wedlug mnie wtrysk jest zatarty a nie brudny). Sam wymienilem wtryskiwacz (kupilem uzywany na allegro), zeszlo mnie okolo godziny. Stwierdzilem ze skoro po wymianie zaworu dalej faluje czyli to wtryski. Kupilem jeden i mialem zamiar podmieniac kazdego i patrzyc co sie dzieje. Po tescie przelewowym pierszego wymienilem tego co mial najwiecej. To byl ten uszkodzony. Co ciekawe komputer nie pokazywal uszkodzonego wtrysku.
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    26 Sie 2018, 12:51

    A jaki przebieg ma auto?.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    26 Sie 2018, 12:54

    Na liczniku 143 tys. A w rzeczywistosci to nikt tego nie wie.
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    27 Sie 2018, 07:53

    Poczekaj, zobaczymy czy to faktycznie był wtryskiwacz. Ja parokrotnie myślałem, że udało mi się usunąć falujące obroty, ale problem powracał po miesiącu.... sprawdź proszę ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    28 Sie 2018, 19:28

    W załączniku przesyłam zdjęcia przebiegu ciśnienia paliwa.
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    KONKURS WAKACYJNY 2021 - Mamy dla Was karty podarunkowe Allegro
    Konkurs wakacyjny 2021 dla aktywnych użytkowników naszego forum (konkurs trwa do 1 września włącznie). Mamy dla Was Karty podarunkowe Allegro! Każdy kto odwiedza nasze forum i wypowiada się na nim pisząc tematy, posty, ...
    Szkło i stal – nowe alternatywy
    Branża motoryzacyjna nieustannie się zmienia. Kwestie związane z elektryfikacją układów napędowych, autonomiczną jazdą czy cyfryzacją produkcji stanowią z jednej strony poważne wyzwanie dla producentów, z drugiej ...

  • 28 Sie 2018, 20:48

    Zapomniałe dodać że u mnie tez tak było ze po ustawieniu małej dawki paliwa mnie falowało i spalanie było 0.5, natomiast po przejechaniu 100-150 zaczęło się orzjeżdzać i coraz częściej było 0.7 a na końcy tylko 0.7. po ponownej nauce znów było lepiej na chwile i po tym to samo.
    Odnośnie ciśnienia to przed wymianą wtrysku na tym samym zaworze ciśnienie falowało dużo bardziej niż na tych wykresach co wysłałem.
    P.S. Sprawdzałem u ojca w insigniu 2.0 i też tak delikatnie faluje ciśnienie +/- 2Mpa
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    28 Sie 2018, 21:22

    Dzięki. Przekonałeś mnie. Dam jednak na stół probierczy wtryski. Odezwę się jak już będę po. PZDR
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    25 Wrz 2018, 10:12

    Witajcie,

    Niestety również mam problem z falującymi obrotami w mojej astrze z tym, że obroty falują ( czasami ze skutkiem gaśnięcia silnika lub ze spadkiem obrotów do mignięcia kontrolki ładowania i nagłym podskoczeniu obrotów, silnik potrafi się również zadławić - ale tylko zaraz po pierwszym odpaleniu) całość ma miejsce tylko jesienią i zimą! Na początku roku, po zimie oddałem auto do znajomego mechanika. Auto było podłączone do komputera, nie wykazało błędów ?! EGR został przeczyszczony, olej wymieniony oczywiście z filtrami oraz zostało wymienione koło pasowe wału korbowego ( ale to inny temat). Kilka dni później oczywiście przyszła wiosna i temat minął.
    Drugi rok z rzędu całe lato silnik pracuje idealnie równo, żadnego falowania, 3 dni temu temperatura spadła, zrobiło się wilgotno i znów się zaczęło.
    Czytając forum, kilka rzeczy wykluczyłem ale zainteresowały mnie dwa wspomniane wątki mianowicie : sterownik ECU plus alternator ( dodam, że zdarza się, że zimą piszczy pasek alternatora oraz jedna z rolek wydaje dziwny dźwięk - mechanik jednak stwierdził, że to nie powód falujących obrotów, alternator sprawdził - ładuje normalnie).

    W związku z powyższym myślicie że to właśnie alternator tudzież sterownik ECU powoduje falowanie jesienią i zimą ( jak jest wilgotno) ?
    lucasbb
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 0- 0-2001
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Opel Astra H GTC
    Silnik: 1,7 CDTI 125 KM 92KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    25 Wrz 2018, 10:25

    Witam.

    U mnie falowało na rozgrzanym silniku i także podjrzewałem sterownik, chciałem sprawdzić czy to wina rozgrzanego silnika czy rozgrzanego sterownika. Sprawdziłem sterownik prostym sposobem: Na rozgrzanym aucie (gdy obroty falowały), wyciagnałem sterownik z auta i wsadziłem na 15-20 min do zamrażarki i ponownie załozyłem do aut.

    Ja bym proponował zabrać sterownik do domu (do ciepła, gdzie także jest nie duża wilgotność), lub zagrzać np w piekarniku i wtedy sprawdzić czy bedzie równo chodził.

    Druga sprawa odłącz klemą akumulatora na wolnych obrotach, sprawdzisz tym samym czy alternator działa poprawnie (auto nie powinno zgasnąć).
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    25 Wrz 2018, 10:28

    Sprawdziłeś wtryski? Pomogło?
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    25 Wrz 2018, 10:47

    Dziękuję! Sprawdzę wg wskazań zarówno alternator jak i sterownik. Wtrysków nie sprawdzałem - sprawdzę.
    lucasbb
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 0- 0-2001
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Opel Astra H GTC
    Silnik: 1,7 CDTI 125 KM 92KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    25 Wrz 2018, 11:47

    Wczoraj sprawdzałem wtryski na stole probierczym.... na powrocie jest ok, ale przy dawkowaniu masakra.... szukam wtrysków do kupna....
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    25 Wrz 2018, 12:28

    Tak myślalem że to wtryski. Kupiłem uzywanego ponieważ nowe są drogie a nikt nie regeneruje denso.
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    25 Wrz 2018, 13:11

    Mam mały dylemat.... w moim aucie zamontowane są wtryski o nr 8-973762270 a mogę załatwić od ręki wtryski niby też od takiego samego auta ale o innym numerze: 55567729.
    Pytanie: czy będą pasowały i działały?.
    Poniżej link to co znalazłem z necie:
    https://www.czesciauto24.pl/opel/astra-j-sports-tourer/992/12899/wtryskiwacz_koncoewka_wtrysku_korpus_wtryskiwacza_pde
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011