Opel Astra J 1.7 CDTI A17DTJ/DTR - falujące obroty

18 Wrz 2017, 09:29

Witam,

Potrzebuję geniusza samochodowego.... mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym na zimnym i ciepłym silniku w Astrze J (IV) 1.7 CDTI, A17DTJ/DTR (np. 2 minuty silnik pochodzi równo, kolejne 2 pofaluje i tak na zmianę). Byłem u 9 mechaników i jak na razie żadnemu nie udało się zdiagnozować/usunąć przyczyny. Jedyne co można zauważyć to na komputerze diagnostycznym wartość przepływu powietrza (przepływomierza) skacze od 3 do 20g oraz średnio raz w miesiącu wybija błąd nr P0403 (obwód sterujący recyrkulacją spalin EGR).
Elementy wymienione/naprawione/sprawdzone:
a. Przepływomierz x2.
b. Zawór EGR x2,
c. Zawór DENSO SCV ciśnienia pompy paliwa x3 szt.,
d. Czujnik temperatury paliwa w pompie DENSO,
e. Turbosprężarka,
f. Intercooler + układ dolotowy,
g. Pompa wody + płyn chłodniczy,
h. Alternator,
i. Rolki alternatora + pasek wielorowkowy,
j. Rozrząd,
k. Przepustnica,
l. Przewody podciśnienia,
m. 2x sondy lambdy – test na oscyloskopie – wszystkie działają poprawnie,
n. Czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym – działa poprawnie i jest b. czysty,
o. Czujnik położenia wału i rozrządu (test na oscyloskopie) – działa poprawnie,
p. Przeczyszczenie styków + sprawdzenie okablowania + sprawdzenia napięcia w układzie – OK,
q. Oprogramowanie (salon Opla) – jest aktualne i działa prawidłowo,
r. Wtryskiwacze, test przelewowy idealny,
s. Czyszczenie DPFa.
Ja podejrzewam komputer, ale nie chcę pochopnie wydawać dużo pieniędzy...
Czy ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić?. Byłbym bardzo wdzięczy.

Pozdrawiam
Diamond
Diamond79411
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • 18 Wrz 2017, 19:38

    Proszę się zapoznać z tematyką poszczególnych działów na forum i zamieszczać swoje tematy we właściwych tematycznie działach. Tym razem przenoszę.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Wrz 2017, 11:24

    Diamond79411 napisał(a):mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym na zimnym i ciepłym silniku w Astrze J (IV) 1.7 CDTI, A17DTJ/DTR (np. 2 minuty silnik pochodzi równo, kolejne 2 pofaluje i tak na zmianę)
    Tak się dzieje cyklicznie cały czas (zawsze na wolnych obrotach) czy tylko czasami?

    Filtr paliwa miałeś wymieniany?
    Pompa paliwa (niskiego ciśnienia ta w koszu w zbiorniku) daje odpowiednie ciśnienie?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    19 Wrz 2017, 13:05

    Dziękuję za zainteresowanie. Odpowiadam na pytania:
    1. Falowanie obrotów (na postoju) nie występuje cały czas... jakby to opisać - chwilę silnik popracuję równo a kolejną chwilę pofalują mu obroty (jak mu się zachce :) - nie ma reguły). Jadąc z x prędkością po nagłym naciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotomierza odbije się od wartości 800 do 1100 a następnie po 3 sekundach ustabilizuje się na poziomie około 900 (dziwne - jadąc innymi samochodami nie zauważyłem takiego zjawiska).
    2. Filtr paliwa wymieniałem wielokrotnie, nic to nie dało (tankuję Vervę).
    3. Pompa paliwa niskiego ciśnienia.... chodzi o tzw. zawór SCV dla pomp produkcji DENSO - wymieniałem 3 razy - nic to nie dało. Ciśnienie na kompie nie pływało. Dziwne jest pływanie wartości przepływu powietrza (przepływomierza) na komputerze (wymiana filtra powietrza też nic nie dała). Po wymianie przepływomierza na inny było tak samo a napięcia w kostce zasilającej były książkowe.... Mogę dodać, że sprawdzane były również przewody podciśnienia + vacuum + 3 elektrozawory (klap wirowych, turbiny i chłodnicy EGR)....
    Jak dla mnie to ten samochód jest jedną wielką niewiadomą....
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    21 Wrz 2017, 09:40

    Diamond79411 napisał(a):Falowanie obrotów (na postoju) nie występuje cały czas... jakby to opisać - chwilę silnik popracuję równo a kolejną chwilę pofalują mu obroty
    W jakich granicach falują te obtory? Jakie to są wartości 800-900obr.min.? Więcej, mniej?
    Diamond79411 napisał(a):Pompa paliwa niskiego ciśnienia.... chodzi o tzw. zawór SCV dla pomp produkcji DENSO
    Nie, chodzi o pompkę paliwa która u ciebie jest chyba w baku.

    EGR miałeś czyszczony czy wymieniany na nowy?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    22 Wrz 2017, 07:26

    Thx za info. Odpowiadam:
    1. Na postoju obroty falują od wartości 800 do 700 (rzadko kiedy w górę) lub od wartości 900 do 800 - muszę dokładnie przyjrzeć się do skali obrotomierza.
    2. Pompa paliwa przy baku.... ciekawa hipoteza. Porozmawiam z mechanikiem. Poniżej przesyłam zdjęcia pompki paliwa o którą chodzi?.

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Honda NSX
      Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...
      Idealny samochód na wyprawy w nieznane
      Projektując na nowo samochód rodzinny, Dacia pragnęła wyjść naprzeciw pragnieniom współczesnych rodzin związanym z wędrówkami, spotkaniami z przyrodą czy aktywnością na świeżym powietrzu, jak również ...

    22 Wrz 2017, 08:21

    Tak, tam na dole w twoim modelu powinna być pompka paliwa. Warto sprawdzić jakie daje ciśnienie i przy okazji zobaczyć w jakim stanie jest smok (filtr) warto wyczyścić. Pisałeś że jeździsz na dobrym sprawdzonym paliwie więc nie powinien być brudny.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    26 Wrz 2017, 11:28

    Ciśnienie na pompce paliwa ok, filtr czysty.... szukamy dalej.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    26 Wrz 2017, 11:51

    Ten sam problem co u mnie w Merivie. Ja juz też nie mam siły do tego złoma.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16084
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    26 Wrz 2017, 13:36

    A zawór SCV wymieniałeś?. Prawie na każdym forum piszą, że zawór ciśnienia w pompie paliwa jest przyczyną falowania obrotów.... i jest.... ale nie w moim przypadku.... a jak podłączysz komputer pod OBD -II na pracującym silniku to pojawiają się jakieś dziwne chwilowe wartości/falowania? U mnie "pływają" wartości z przepływomierza.... PZDR
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    26 Wrz 2017, 13:53

    Scv wymieniony ale już moja cierpliwość się skończyła. U mnie to troche grubsza sprawa bo silnik zimny gasł teraz doszedłem do tego że już chodzi ale zimny faluje a czasami i ciepły. Ale już z tym nie walczę nawet, bedziemy tak jezdzić bo to nie aż tak uciążliwe. U mnie wymienione
    Wtryski
    Przepływomierz
    Scv
    Filtr paliwa
    Egr czyszczony
    Kolektor ssacy czyszczony
    Układ paliwowy czyszczony.
    Jedyne co zauważyłem to skacze napięcie ładowania i na wtryskach skacze napięcie. Teraz padł calkiem alternator wiec kupuje nowy i zobaczymy co będzie. Ale jak bedzie tak będzie bo już mnie to auto zmęczyło a ma tylko 140 tys.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16084
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Wrz 2017, 06:09

    U mnie napięcie nie skacze.... było sprawdzane u elektryka.
    Akumulator miałem wymieniany i nic to nie dało. Mam nadzieję, że Tobie pomoże. Następną kupuję benzynę.... ale głównie z powodu uciążliwego DPFa....
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    28 Wrz 2017, 14:22

    Kao napisał(a):Jedyne co zauważyłem to skacze napięcie ładowania i na wtryskach skacze napięcie. Teraz padł calkiem alternator wiec kupuje nowy i zobaczymy co będzie.
    To napięcie tylko na wtryskach ci skakało? Sprawdzałeś masy silnika? Ciekaw jestem czy to ie wina alternatora mój znajomy miał kiedyś przypadek z problemem obrotów wymienił prawie wszytko co mogło być podejrzane, a okazało się że alternator czasem nie domagał i działy się takie rzeczy.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    28 Wrz 2017, 16:31

    Kacper napisał(a):To napięcie tylko na wtryskach ci skakało? Sprawdzałeś masy silnika? Ciekaw jestem czy to ie wina alternatora
    napięcie ładowania falowało cyklicznie, wszystkie światła i lampeczki tez cyklicznie mrugały rowno z falowaniem obrotów. Na wtryskach to bardzo rożnie zmieniało się napięcie. Naczytałem się juz na forum opla że moga być masy, wyczyściłem wszystkie efektów nie było. O alternatorze też dużo pisali na forum że obroty falują a z racji że moj przestał działać to jak założe nowy to się przekonamy czy coś zmieni.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16084
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    29 Wrz 2017, 08:52

    Daj znać jak założysz nowy alternator bo jestem ciekaw czy problem ustąpi.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999