18 Wrz 2017, 09:29
Witam,
Potrzebuję geniusza samochodowego.... mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym na zimnym i ciepłym silniku w Astrze J (IV) 1.7 CDTI, A17DTJ/DTR (np. 2 minuty silnik pochodzi równo, kolejne 2 pofaluje i tak na zmianę). Byłem u 9 mechaników i jak na razie żadnemu nie udało się zdiagnozować/usunąć przyczyny. Jedyne co można zauważyć to na komputerze diagnostycznym wartość przepływu powietrza (przepływomierza) skacze od 3 do 20g oraz średnio raz w miesiącu wybija błąd nr P0403 (obwód sterujący recyrkulacją spalin EGR).
Elementy wymienione/naprawione/sprawdzone:
a. Przepływomierz x2.
b. Zawór EGR x2,
c. Zawór DENSO SCV ciśnienia pompy paliwa x3 szt.,
d. Czujnik temperatury paliwa w pompie DENSO,
e. Turbosprężarka,
f. Intercooler + układ dolotowy,
g. Pompa wody + płyn chłodniczy,
h. Alternator,
i. Rolki alternatora + pasek wielorowkowy,
j. Rozrząd,
k. Przepustnica,
l. Przewody podciśnienia,
m. 2x sondy lambdy – test na oscyloskopie – wszystkie działają poprawnie,
n. Czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym – działa poprawnie i jest b. czysty,
o. Czujnik położenia wału i rozrządu (test na oscyloskopie) – działa poprawnie,
p. Przeczyszczenie styków + sprawdzenie okablowania + sprawdzenia napięcia w układzie – OK,
q. Oprogramowanie (salon Opla) – jest aktualne i działa prawidłowo,
r. Wtryskiwacze, test przelewowy idealny,
s. Czyszczenie DPFa.
Ja podejrzewam komputer, ale nie chcę pochopnie wydawać dużo pieniędzy...
Czy ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić?. Byłbym bardzo wdzięczy.
Pozdrawiam
Diamond