Opony na śnieg - wymiana na przedniej osi

10 Gru 2023, 08:52

Cześć. Posiadam Opla Astrę H z 4 oponami bieżnikowanymi GLOB-GUM. Auto z takimi kupiłem, są prawie że nowe, mają duży bieżnik, jednak moja droga do domu wiedzie przez nieodśnieżoną polną drogę, w dodatku pod górę, często jest lód, nie ma mowy o ruszeniu z miejsca(nawet z słabo odśnieżonego asfaltu, inne auta spokojnie ruszają). Dlatego chciałbym kupić 2 opony na przód. Budżet około 700, max 800zł. Zależy mi najbardziej o dobrej przyczepności na śniegu. Czy jest to bezpieczne - 2 dobre opony z przodu oraz 2 tanie z tyłu. Opony to 205/55 r16. Dzięki za pomoc
Autko862
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Gru 2023, 10:02

A wydawałoby się, że opony bieżnikowane przynajmniej na śniegu powinny być dobre :/
205/55/16 to dosyć tani rozmiar. Ja bym nie ryzykował pozostawienia na tyle bardzo słabych opon.
Na Twoim miejscu zamiast 2 bardzo dobrych opon (800zł), kupiłbym 4 trochę tańsze.
[link do Sklepopon wygasł]
To jest bliźniak Kormorana Snow, właścicielem marki i dawcą technologii jest Michelin. Ta sama opona występuje pod kilkoma markami, oprócz tych dwu, jest jeszcze Riken, Taurus i całkiem możliwe, że to jeszcze nie wszystkie :lol:
To typowa opona budżetowa, bardzo dobra na śniegu i błocie pośniegowym(aquaplaning), gorsza na mokrym i suchym, ale i tak o niebo lepsza w tych aspektach niż opona bieżnikowana.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Gru 2023, 11:44

Na asfalcie, z błotem pośniegowym są w porządku, lecz właśnie w terenowych warunkach średnio sobie radzą. Ale najbardziej chodzi mi o jak największą przyczepność na przodzie, bo tylko tam koła są napędzane.
Autko862
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Gru 2023, 11:47

Ale przy hamowaniu jak przód będzie miał dużo większą przyczepność, to lecisz bokiem.
A jak wjeżdżasz pod górkę, to i z górki trzeba zjechać :naughty:
Zrobisz jak uważasz. Ja bym wymienił komplet.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Gru 2023, 12:26

Czyli co, lepiej ten komplet trochę gorszych niż zmiana tylko na przedniej osi?
Autko862
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Gru 2023, 13:05

Pewnie, że tak.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Gru 2023, 13:53

Też tak myślę. Kupisz cały komplet i będziesz miał spokój. Czasem opony wyglądają jak nowe, a nie da się na nich normalnie jeździć :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

11 Sty 2024, 09:10

Witam!
Myślę, że są 2 opcje:
1. wymień opony na wszystkich 4 kołach
2. kup 2 nowe opony i załóż je na przednie koła. Przełóż opony, które były na przednich kołach, na tylne koła.
Dobra przyczepność przednich opon jest ważna dla prowadzenia pojazdu, szczególnie podczas jazdy pod górę i na oblodzonej nawierzchni.
kreed
Nowicjusz
 
Posty: 3