Osobowe 4x4

Re: Osobowe 4x4

20 Sty 2011, 17:37

AreBie napisał(a):Jeśli jest pytanie o osobowe 4x4 to co ma polecić ???


Można polecić wiele aut, m.in. BMW, Subaru, Audi. Dokształć się trochę, bo z xDrive jesteś zielony. Majki - elektronika tylko wspomaga ten stały napęd, Audi i Subaru nie mają tej elektroniki i uważam, że to ich błąd, bo przez to nie radzą sobie tam gdzie xDrive pojedzie. Poza tym autor pisał dużo o asfalcie, a tam napęd asymetryczny będzie się lepiej sprawdzał.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Osobowe 4x4

20 Sty 2011, 17:46

jiGsaw przestań wprowadzać ludzi ciągle w błąd. Uważasz że jakieś elektroniczne bajery są lepsze od TORSENA ?
AreBie
Aktywny
 
Posty: 487
Rejestracja: 20 Lip 2010, 22:10
Miejscowość: NML

Re: Osobowe 4x4

20 Sty 2011, 17:58

A czym jest torsen? Przestarzałym 30 letnim prostym połączeniem napędu przedniego z tylnym. xDrive ma szperę w dyfrze centralnym i tylnym (czyli tak jakby 2 torseny), a to, że steruje nim elektronika to lepiej, bo można przekazać 100% mocy na jedno koło. Quattro posiada torsen, ale jako dyfer centralny. Poza tym xDrive odłącza przód powyżej 180km/h co dobrze wpływa na osiągi i spalanie. Tak samo elektronicznie wspomagany napęd w evo sprawia, że jest szybsze w zakrętach od sti. Dla mnie napędy Subaru i Quattro przy xDrive to przeżytki. Możesz mieć inne zdanie, szanuję je, a Ty szanuj moje.
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 20 Sty 2011, 18:00, edytowano w sumie 1 raz
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Osobowe 4x4

20 Sty 2011, 18:00

w tym momencie nie wiem co powiedziec , haha:D

Auto 4x4 z elektroniką lepsze od mechanicznych rozwiązan :roll:

Nie ma bata stary, elektronika jest dobra dla mięczaków. Widac ze nigdy nie jezdziles 4x4 bo nie masz pojecia jak dziala, np jak jest ostry podjazd i jedziesz FWD czy RWD to starasz sie jechac delikatnie zeby nie utracic przyczepnosci a w AWD jak masz ostro to dajesz po garkach ile wlezie i wtedy auto musi wyjechac a elektronika niestety tego nie wspomaga.

W BMW wcale naped nie jest stały, poczytaj od strony bardziej technicznej o xDrive a nie z broszurki, i mowie tutaj serio a nie zeby komus zrobic na zlosc. Jedyne co trzeba przyznac to ze od mniejwiecej 3lat BMW poszlo bardzo do przodu ze swoim napedem na wszystkie koła i jest duzo lepszy niz w poprzednich modelach.

Jigisaw kazdy kto chor troche jest w temacie wie, ze pionierami w napedach 4x4 są Subaru i Audi Quattro ( choc nie wszystkie modele) .
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
Miejscowość: Kraków

Re: Osobowe 4x4

20 Sty 2011, 18:02

Pionierami tak i kilkadziesiąt lat temu ich rozwiązania były bezkonkurencyjne. Teraz niestety musisz się pogodzić z faktami, obejrzyj swój filmik chociażby albo moje filmiki, które wrzuciłem kiedyś.

Ps. xDrive JEST stałym napędem, nie jest jakimś badziewnym haldexem itp.
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 20 Sty 2011, 18:03, edytowano w sumie 1 raz
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Osobowe 4x4

20 Sty 2011, 18:02

jiGsaw napisał(a):A czym jest torsen? Przestarzałym 30 letnim prostym połączeniem napędu przedniego z tylnym. xDrive ma szperę w dyfrze centralnym i tylnym (czyli tak jakby 2 torseny), a to, że steruje nim elektronika to lepiej, bo można przekazać 100% mocy na jedno koło. Quattro posiada torsen, ale jako dyfer centralny. Poza tym xDrive odłącza przód powyżej 180km/h co dobrze wpływa na osiągi i spalanie. Tak samo elektronicznie wspomagany napęd w evo sprawia, że jest szybsze w zakrętach od sti. Dla mnie napędy Subaru i Quattro przy xDrive to przeżytki. Możesz mieć inne zdanie, szanuję je, a Ty szanuj moje.
Zauwaz, ze EVO jest szybkie ale w wersjach U.S Spec, E.U nie sa takie szybkie a to wlasnie dlatego, ze U.S ma wiecej mechaniki niz elektroniki w przeciwenstwie do EU:) Odłącza przednia os przy 180 ale jest napedem stałym, paradoks.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Burza za kierownicą - jak ją bezpiecznie przetrwać? Burza za kierownicą - jak ją bezpiecznie przetrwać?
    Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne ...
    Volkswagen Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie i komfort Volkswagen Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie i komfort
    Volkswagen Amarok od końca czerwca jest produkowany w Hanowerze. Wszystkie Amaroki z podwójną kabiną trafią na rynek europejski i rosyjski. Wraz z rozpoczęciem produkcji w zakładzie Stöcken, do Amaroka wprowadzonych ...

  • Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:04

    Jeżeli można było zrobić konstrukcję, która jest stałym napędem do 180km/h to zrobiono i bardzo dobrze.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:04

    EVO i STI (jeśli się nie mylę) maja po 3 szpery. Co to za napęd 4x4 który odłancza się kiedy mu się podoba ? Przy takich prędkościach właśnie bardzo poprawia bezpieczeństwo. Myślisz że po co napęd na cztery koła ma Lamborghini, Veron, Porsche Turbo i inne supersportowe auta ?
    AreBie
    Aktywny
     
    Posty: 487
    Rejestracja: 20 Lip 2010, 22:10
    Miejscowość: NML

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:05

    jiGsaw napisał(a):Pionierami tak i kilkadziesiąt lat temu ich rozwiązania były bezkonkurencyjne. Teraz niestety musisz się pogodzić z faktami, obejrzyj swój filmik chociażby albo moje filmiki, które wrzuciłem kiedyś.

    Ps. xDrive JEST stałym napędem, nie jest jakimś badziewnym haldexem itp.



    Tiaaaaa, wlasnie widac ze sugerujesz sie jakimis pierdolami filmikami zamiast praktyka, ktorej notabene nie posiadasz a wypowiadasz sie. Nie jezdzisz na pojezdzafki, nie masz odniesienia, dla mnie w tym temacie jestes za przeproszeniem NIKIM:)

    Przyjedz kiedys do 4Turbo to Ci chłopcy pokaza róznice xDrive a innych napędów oni tam maaja do tego warunki :)

    [ Dodano: 20 Styczeń 2011, 18:06 ]
    jiGsaw napisał(a):Jeżeli można było zrobić konstrukcję, która jest stałym napędem do 180km/h to zrobiono i bardzo dobrze.


    Czy Ty sie sluchasz wogole? Czyli Dacia Duster tez ma staly napęd z tym wyjątkiem ze powyzej 40km/h nie jest on juz stały :grin:
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:07

    AreBie napisał(a):EVO i STI (jeśli się nie mylę) maja po 3 szpery. Co to za napęd 4x4 który odłancza się kiedy mu się podoba ? Przy takich prędkościach właśnie bardzo poprawia bezpieczeństwo. Myślisz że po co napęd na cztery koła ma Lamborghini, Veron, Porsche Turbo i inne supersportowe auta ?


    Porsche są sprzedawane w 2 różnych wersjach, RWD też. Większość supersportowych aut ma RWD. Przy takich prędkościach na suchej drodze nic nie poprawia, a na innej nikt tak szybko nie jeździ, z resztą w ogóle >180km/h to autostrada i droga szybkiego ruchu i tam 4x4 jest przekleństwem wielu aut, zwłaszcza z torsenem mechanicznym i tylko tym.

    Majk - jak nie rozróżniasz 40km/h od 180km/h to o czym my tu mówimy?
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:10

    Jechałęś kiedyś autem z napędem na 4 koła poza NFS na komputerze ?
    AreBie
    Aktywny
     
    Posty: 487
    Rejestracja: 20 Lip 2010, 22:10
    Miejscowość: NML

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:12

    sie kłócicie a prawda jest taka że napęd we wszytkich 3 autach jest bardzo podobny i nie ma nic wspólnego ze starymi dobrymi mechanicznymi przekładniami, wszystkimi steruje elektronika i we wszystkich joest głupia i żadne szpery jej nie pomagają :mrgreen:
    dylematy nad wyższością świąt Bożego narodzenia i Wielkiej Nocy :mrgreen:

    co do jazdy na co dzień kolega nawet nie odczuje różnicy :mrgreen:

    wszystkie 3 będą się sprawowały podobnie, na oblodzonej drodze, czyli średnio, jak każde auto :wink: niezależnie ile będzie maiło blokad i jak napędzane by nie było,
    a kolega niech wybierze co mu się będzie bardziej podobać i co będzie dla niego praktyczniejsze :wink:
    ja bym brał albo starszego forestera lub któregoś z merców 4motion, jeśli to ma być osobówka, jeśli SUV to mercedesa MLa,
    subaynka jako kombi spisuje się fajnie, miałem jedną fajnie się jeździło, oszczędnie nie było :mrgreen:
    mercedesy niestety się jakościowo trochę popsuły ze względu na chinską elektronikę ;) ale dalej jest to dobra ocja, choć z lodem sobie średnio radzą jak wszystkie auta mające TC realizowane za pomocą hamulców,
    a dlaczego nie BMW? bo jedyne fajne BMW z napędem na 4 to było stare 525i :mrgreen: ale tego nikt nie sprzedaje, bo późniejsze wersje to tragedia :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:12

    jiGsaw napisał(a):
    AreBie napisał(a):EVO i STI (jeśli się nie mylę) maja po 3 szpery. Co to za napęd 4x4 który odłancza się kiedy mu się podoba ? Przy takich prędkościach właśnie bardzo poprawia bezpieczeństwo. Myślisz że po co napęd na cztery koła ma Lamborghini, Veron, Porsche Turbo i inne supersportowe auta ?


    Porsche są sprzedawane w 2 różnych wersjach, RWD też. Większość supersportowych aut ma RWD. Przy takich prędkościach na suchej drodze nic nie poprawia, a na innej nikt tak szybko nie jeździ, z resztą w ogóle >180km/h to autostrada i droga szybkiego ruchu i tam 4x4 jest przekleństwem wielu aut, zwłaszcza z torsenem mechanicznym i tylko tym.

    Majk - jak nie rozróżniasz 40km/h od 180km/h to o czym my tu mówimy?

    Jest stale czy nie jest stałe? Nie jest bo naped sie odlacza.

    Co do stalego AWD na autostradach to fakt jest ono tam zbedne ale czy jest wadą? Poza podniesionym spalaniem ,i stratami w mocy nic sie nie dzieje, mialem RS4 i jezdzilem tym autem tylko po autostradach , pare razy byla 3 z przodu i jechalo sie super:)

    Pocieszny, w codziennje miejskiej jezdzie nie odczuje roznicy ale sam wiesz ze jak sie jezdzi po gorach czy nawet zasniezonych ulicach to fajnie jest czasem zapiac jakiegos małego bocurka:)
    Ostatnio edytowany przez MajkPZM, 20 Sty 2011, 18:14, edytowano w sumie 1 raz
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:13

    Tak, ale nie jako kierowca. Na tym się kończą Twoje argumenty? Bo Ty masz 4x4, a ja RWD to wiesz "lepiej". Ok. Temat napędów był już poruszany wcześniej, wnioski były jednoznaczne - xDrive zapewnia zalety tam gdzie Quattro i Subaru sobie nie radzą, a te dwa z kolei biją xDrive w innych warunkach, były filmiki, dyskusje, odsyłam do tamtego tematu, dalej nie widzę sensu dyskutować.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Osobowe 4x4

    20 Sty 2011, 18:20

    Tez mi sie wydaje, ze nie ma sensu dyskutowac z osoba ktorej wiedza opiera sie na filmikach z YT :lol:
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Jaguar