Peugeot 206 1.4 75km błędy i nierówna praca

18 Sty 2019, 15:49

Witam. Niedawno kupiłem auto. 206 1.4 75km. 2004 rok. Auto nierówno pracuje. Zwłaszcza na zimnym silniku. Trzęsie autem kiedy się rozgrzeje jest trochę lepiej. Podłączyłem dzisiaj kompa. Okazało się że jest jeden błąd oraz dziwne parametry. Wkleję fotki. Mam nadzieję że wszystko będzie czytelne.
driver19320
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 20 Sty 2019, 12:19

    Błąd który masz to prawdopodobnie P0410 czyli usterka systemy wtrysku powietrza wtórnego. Na jednym zdjęciu masz chyba wyłączony silnik ale te temperatury są moim zdaniem mocno rozbieżne.

    Czy już coś czyściłeś wymieniałeś przy silniku po kupnie w związku z tą usterką?
    W jakim stanie są świece i przewody zapłonowe?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    20 Sty 2019, 12:40

    Witam Cichy77! Auto mam od tygodnia. Nie robiłem jeszcze nic. Czytałem na forum o uszkodzonym systemie powietrza . Jest jeszcze możliwość że to może być przekaźnik. Na chwilę obecną chciałbym w najbliższych dniach wymienić termostat , czujnik temp. powietrza dolotowego , czujnik temperatury płynu chlodzacego no i spojrzeć na wyżej wymieniony przekaźnik. Co o tym myślisz?
    driver19320
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    20 Sty 2019, 14:33

    driver19320 napisał(a):Jest jeszcze możliwość że to może być przekaźnik
    Czasem przy nadpalonych stykach w przekaźniku może pojawiać się też taki problem więc jak najbardziej możesz go wymienić.
    Pozostałe rzeczy jak najbardziej możesz wymienić ale pytanie czy np. termostat jest konieczny? Silnik nie dogrzewa się podczas jazdy, termostat nie puszcza dużego obiegu, coś się dzieje?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    20 Sty 2019, 15:24

    Temperatura podczas jazdy sięga Max 75stopni. Dlatego pomyslalem ze wymienie termostat. Kiedy się zatrzymam i chwilę stoję to wzrasta. Ostatnio temp. przekroczyła mi 90 stopni. Ciekawe czy jakbym stal dłużej to czy też by jeszcze wzrosła? Powiedz mi gdzie znajduje się ten przekaznik i jakie ma oznaczenie. Na zdjęciu temperatury minus 15 wskazują na walniete czujniki. Tyle bynajmniej udało mi się dowiedzieć z forum
    driver19320
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    20 Sty 2019, 20:11

    Kod błędu systemu wtrysku powietrza wtornego to jest błąd P0411
    driver19320
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Seat Ibiza 1,0 TSI o mocy 115 KM
      Seat Ibiza w wersji wyposażonej w silnik benzynowy o pojemności 1 litra ma moc 115 KM. Jego średnie spalanie w tym przypadku to około 4,7 l/100 km, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,3 sekundy. Na liście wyposażenia niewymagającego ...

    22 Sty 2019, 14:03

    driver19320 napisał(a):Temperatura podczas jazdy sięga Max 75stopni. Dlatego pomyslalem ze wymienie termostat. Kiedy się zatrzymam i chwilę stoję to wzrasta. Ostatnio temp. przekroczyła mi 90 stopni.
    Sprawdzałeś na postoju górny waż od chłodnicy czy był również gorący jak na wskaźniku miałeś ponad 90 stopni? To że się nie dogrzewa może świadczyć o tym że termostat nie domyka się i puszcza cały czas duży obieg.
    Czy wentylator załączył się?

    driver19320 napisał(a):Ciekawe czy jakbym stal dłużej to czy też by jeszcze wzrosła?
    Jak termostat jest niesprawny i nie otwiera się do końca to tak mogło by się stać.

    driver19320 napisał(a):Kod błędu systemu wtrysku powietrza wtornego to jest błąd P0411
    Zerknij sobie do tego filmiku tu jest ciekawie opisane i pokazane jak wygląda obieg tego powietrza z pompą :)

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    22 Sty 2019, 14:52

    Będę wymieniał termostat. Obstawiam że wahania temp to są wlasnie z jego przyczyny. Najbardziej jednak interesuje mnie wskazania [ chyba ] czujników -15 stopni bo to raczej od tego może szarpać autem. Sonda lambda 1 raz pokazuje że jest aktywna a raz nieaktywna.
    driver19320
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    23 Sty 2019, 10:16

    driver19320 napisał(a): Sonda lambda 1 raz pokazuje że jest aktywna a raz nieaktywna.
    Postaraj się zaobserwować kiedy jest nie aktywna z tego co wiem ta sonda powinna cały czas być aktywna po odpaleniu silnika.
    Druga za katalizatorem zaczyna pracować dopiero jak osiągnie odpowiednią temperaturę i przy zimnym silniku nie pracuje.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    26 Sty 2019, 13:25

    Właśnie jestem po diagnostyce. Temperatura na dworze minus 3 stopnie. Auto rozgrzane i odpalone. Sonda lambda raz aktywna raz nieaktywna. Sprawdziliśmy miernikiem i prąd dostaję. Sonda pewnie będzie walnieta a czujniki? Wydaje się że są ok?
    driver19320
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    15 Lut 2019, 14:11

    driver19320 napisał(a):Sonda lambda raz aktywna raz nieaktywna
    Powinna być aktywna cały czas najlepiej jest sprawdzić wykres jaki daje sonda i czy jest ciągły i jest to ładna sinusoida o amplitudzie od 0,2 do 0,8V czy też zostaje przerwany co jakiś czas.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!