Pierwsza w życiu przygoda z blacharką - klapa w astrze f

12 Gru 2014, 19:40

witam. w mojej astrze f hatchback odpadła stara szpachla z okolic tylnej wycieraczki. zanim znajde nową klape w kolorze minie troche czasu.
i jutro mam zamiar załatać tą dziure samodzielnie. i tutaj mam do was troche pytań. będe pisał poszczególne podpunkty prac i moje pytania
ponieważ będe to robił pierwszy raz a nie stać mnie na blacharza bo za naprawe weźmie tyle co warte są 3 takie klapy. mianowicie :

- zdemontuje tylną wyieraczke (na stałe) i usune pozostałości starej szpachli i rudy. żeby została dziura w zdrowej blasze - tutaj wszystko wiem.
- potem będe chciał załatać dziure matą szklaną na żywicy. więc zamierzam - odtłuścić powierzchnie, wyciąć dwie warstwy maty szklanej większej o 2 cm z każdej strony dziury.
potem posmarować żywicą ten obręb 2cm dookoła, nałożyć pierwszą wartstwe maty, nasycić ją żywicą, po chwili drugą warstwe i też nasycić. odczekać około 40minut.
- po tym czasie mam zamiar zabrać się za szpachlowanie z zewnątrz normalną szpachlą uniwersalną. po rozrobieniu szpachli nałożyć ją w dwóch cienkich warstwach w odstępie 10min od siebie, po
czym zostawić ją na godzine.
- po tym czasie papierem ściernym dobrze wyrównać, wyrzeźbić, ewentualnie dołożyć jeszcze troszke szpachli, ogólnie mówiąc wyrównać powierzchnie.
- po tym mam zamiar posmarować podkładem antykorozyjnym, dać godzinke na wyschnięcie
- następnie jako podkładu użyje normalnego czerwonego sprayu (kolor auta jest bordowy, czerwony podkład doradzał mi lakiernik)
- i po 1-2godzinie od tego nałożyć dwie warstwy lakieru bazowego, najprawdopodobniej pistoletem.
- po dokładnym wyschnięciu nałożyć bezbarwny

i teraz pytania

1. czy moge odtłuścić zwyczajnym rozpuszczalnikiem (nic innego niemam)
2. dziura może dojść do szyby, czy jak pokleje szybe żywicą (czy jak dojade do niej szpachlą) nie będe jej narażał na większe naprężenia?
3. czy napisałem odpowiednie odstępy czasowe? tzn po 40minutach-godzinie kłaść szpachle na mate z żywicą, po godzinie od położenia szpachli ją obrabiać,
odrazu po wygładzeniu szpachli posmarować podkładem antykorozyjnym, godzine po tym sprayem jako podkład, i gdzies godzine po spayu baze?
4. normalny spray jako podkład to dobry pomysł?
5. ile nałożyć warstw bezbarwnego?

z góry dzieki za odpowiedzi!

(jeszcze jedna uwaga, nie musze tego zrobić na igłe, bo i tak będe musiał prędzej czy później zmienic klape. chodzi bardziej o załatanie dziury na 3-4 miesiące
aż takową w kolorze znajde.)
warkatm
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 2001