Problemy z zawieszeniem, hamulcami i biciem kierownicy

03 Sie 2016, 10:09

Cześć, jestem posiadaczem Astry H GTC 2007r. 1,9 CDTi 150 KM.

Ostatnio zacząłem odczuwać, że auto nie trzyma się na zakrętach, coraz gorzej hamuje a ponad to od jakiegoś czasu bije mi kierownica przy 120 - 140 km/h oraz przy hamowaniu a ponad to dodatkowo auto ściąga trochę w prawo.

Wulkanizator jakiś czas temu powiedział mi, że mam krzywe felgi, więc pewnie od tego zacznę a co dalej ?

Diagnostykę zawieszenia i hamulców najlepiej zrobić na normalnej stacji diagnostycznej ? Ile mniej więcej za taki zabieg zapłacę ? Bo nie wiem czy z tymi hamulcami to tylko klocki, czy też tarcze lub może zaciski ? Dawno też auto nie miało odpowietrzanego układu hamulcowego i wymienianego płynu.
Jestem z Poznania - może ktoś tutaj poleci jakiś punkt gdzie najsolidniej sprawdzą mi te rzeczy ?

Jeśli kiera bije przy hamowaniu to pewnie tarcze krzywe ?

Z tym ściąganiem w prawo to coś ze zbieżnością ? To też mi zrobią na stacji diagnostycznej czy jak to wygląda ?

Trochę się po prostu tego zebrało, a że niedługo będę chciał chipować do ok 180 km to chcę zadbać o bezpieczeństwo. Myślałem o założeniu mocniejszych hamulców ale cały pakiet z OPC chyba drogo ?
mmaf
Nowicjusz
 
Posty: 27
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1,9 tdi 130>165
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Sie 2016, 10:57

mmaf napisał(a):Wulkanizator jakiś czas temu powiedział mi, że mam krzywe felgi, więc pewnie od tego zacznę a co dalej ?
Jeżeli to felgi krzywe to możesz podjechać do wulkanizatora żeby sprawdził wszystkie i na przód założył te które będą najlepsze i najprostsze. Sprawdzisz wtedy czy bicie dalej występuje.

mmaf napisał(a):Diagnostykę zawieszenia i hamulców najlepiej zrobić na normalnej stacji diagnostycznej ? Ile mniej więcej za taki zabieg zapłacę ? Bo nie wiem czy z tymi hamulcami to tylko klocki, czy też tarcze lub może zaciski ? Dawno też auto nie miało odpowietrzanego układu hamulcowego i wymienianego płynu.
Na OSKP sprawdzą siłę hamowania i czy hamulce równo biorą i tyle. Można to zrobić na początek poprosić jeszcze o sprawdzenie tarcz i klocków czy kwalifikują się do wymiany.

Jeżeli tak to możesz kupić tarcze wentylowane i lepsze klocki nie koniecznie musi to być pakiet od OPC + wymiana płynu w układzie hamulcowym.

mmaf napisał(a):Z tym ściąganiem w prawo to coś ze zbieżnością ? To też mi zrobią na stacji diagnostycznej czy jak to wygląda ?
Może być od opon, na OSKP mogą tylko sprawdzić czy jest prawidłowa zbieżność ale jej nie ustawią. Jeżeli nie masz żadnych luzów na wahaczach i w przednim zawieszeniu to można to zrzucić na złe ustawienie zbieżności ale tym powinieneś zająć się na samym końcu jak już będziesz miał rozwiązany problem z hamulcami i biciem kół.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sie 2016, 15:30

Już mi przełożył felgi .. nadal bije :/ No zobaczymy, oddam je do prostowania. Ile takie coś może kosztować od felgi ?

Czyli mówisz, że diagnostykę zawieszenia i hamulców najlepiej na OSKP tu w Poznaniu na Wiśniowej ? Zabulę za to podobnie jak za przegląd ? O hamulcach lepszych muszę poczytać w taki razie, żeby to podeszło. Tylko pytanie czy nie będzie musiał brać nowych zacisków i przewodów hamulcowych ?
mmaf
Nowicjusz
 
Posty: 27
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1,9 tdi 130>165
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Sie 2016, 18:48

Kacper napisał(a):Na OSKP sprawdzą siłę hamowania i czy hamulce równo biorą i tyle.
Nie tylko.Bez problemu mozna sprawdzic owalizację-bicie...
mmaf napisał(a):a ponad to dodatkowo auto ściąga trochę w prawo.
Przyczyną moze byc ogumienie lub geometria przedniego zawieszenia.
Kacper napisał(a):na OSKP mogą tylko sprawdzić czy jest prawidłowa zbieżność ale jej nie ustawią
a NIBY DLACZEGO NIE... :?: Byc moze co niektórym się nie chce i nie ustawiają... :oops:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Sie 2016, 10:20

Pojechałem do polecanego mechanika.

Sprawdził zawieszenie i hamulce i tak:

mam do wymiany tulelki gumowe: po dwa na przedni wahacz i 2 na tył - w sumie 6 gumek. I teraz mam pytanie o robociznę:

za przednie gumki chce 100 zł, a za tylne 300 zł z powodu większego skomplikowania dostania się do tych elementów. Do przyjęcia ? Przypominam, moje auto Astra H GTC 2007r.

Hamulce jeszcze jako tako są ok, ale i tak chce wymienić i zamontować jakieś lepsze. Polecił mi firmę ATE, na początek robiłbym sam przód, przednie klocki i tarcze - robocizna ok 150 zł.

Co myślicie ? Pytam o wycenę za robociznę.
mmaf
Nowicjusz
 
Posty: 27
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1,9 tdi 130>165
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Sie 2016, 15:23

Migi60 napisał(a):a NIBY DLACZEGO NIE... :?: Byc moze co niektórym się nie chce i nie ustawiają... :oops:
Widzisz, dobrze wiedzieć bo jak kiedyś pytałem podczas przeglądu to dostałem odpowiedź, że oni tylko sprawdzają i nie ustawiają zbieżności.

mmaf napisał(a):za przednie gumki chce 100 zł, a za tylne 300 zł z powodu większego skomplikowania dostania się do tych elementów. Do przyjęcia ?
Nie wiem dokładnie jak jest w tym modelu ale cena może być normalna 50zł za stronę z przodu i 150zł za wymianę po jednej stronie z tyłu. Może być tak, że z wymianą zejdzie się kilka dobrych godzin. Najlepiej jak by potwierdził to ktoś kto to robił, albo zapytaj w innym warsztacie z ciekawości ile sama robocizna kosztuje.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Note - opracowany pod kątem europejskich dróg
    Dzięki innowacyjnej stylistyce, debiutującym w tym sektorze technologiom oraz gamie zaawansowanych silników, nowy Note silnie zaistnieje w segmencie B. Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich ...
    Obserwacja drogi - wzrok, koncentracja, analiza
    Ile by się nie mówiło o bezpieczeństwie, zawsze w rozmowach pojawia się temat obserwacji drogi. W całym procesie obserwacji kluczowe są trzy elementy. Pierwszym jest obszar, który skanujemy wzrokiem. Powinien ...

08 Sie 2016, 22:24

Migi60 napisał(a):a NIBY DLACZEGO NIE... :?: Byc moze co niektórym się nie chce i nie ustawiają... :oops:
No właśnie dlaczego nie :?: A dlaczego się nie chce :?: Migi60 czy stacja diagnostyczna ma obowiązek posiadania przyrządów do tej operacji :?: Takich co pokażą wszystkie wartości ? Czy aby nie sugerujesz przejazd przez płytę zbieżności , korektę na drążkach i ponowny przejazd ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4748
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna