Przykry zapach po włączeniu ogrzewania

09 Cze 2017, 13:28

Witam! Panowie potrzebuję pomocy....
W sobotę w samochodzie Nissan Micra miałam odgrzybianą i uzupełnianą klimatyzację. Pod tym względem jest wszystko w jak najlepszym porządku. Problem pojawia się gdy tylko włączę ogrzewanie. Smród jaki się wydobywa z "kratek" jest kwaśny, chemiczny szczypiący w nos. Po chwili jazdy musiałam otworzyć wszystkie okna bo zaczęły mi łzawić oczy. Wróciłam wczoraj do mechanika. Specjalną pianką czyścił całą wentylację ale to ni nie pomogło. Postanowił, że wymontuje całą klimatyzacje i zobaczy czy ona może być bezpośrednią przyczyną zapachu. On też nie ma pojęcia co to. Przed uzupełnianiem klimy wszystko było dobrze i nic w aucie nie śmierdziało. Dodam również, że gdy nie chodzi ogrzewanie to nic nie cuchnie. Tak samo podczas używania klimatyzacji żadnego zapachu nie wyczuwam. Panowie, nie mam zielonego pojęcia co może być. Może ktoś miał podobną sytuację?? Nie znam się na autach, także wybaczcie ten mało fachowy opis sytuacji :) :D

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi ;)
martaka92
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Nissan Micra
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Cze 2017, 13:36

martaka92 napisał(a):Problem pojawia się gdy tylko włączę ogrzewanie. Smród jaki się wydobywa z "kratek" jest kwaśny, chemiczny szczypiący w nos. Po chwili jazdy musiałam otworzyć wszystkie okna bo zaczęły mi łzawić oczy.
Włącz ogrzewanie nie wyłączając klimatyzacji i zobacz czy coś się zmieni.

Nie potrzebnie czyścił nawiewy pianką, powinno się tego unikać ;/ powinien dostać się do nagrzewnicy, filtra przeciwpyłkowego i sprawdzić czy tam nie ma jakiegoś syfu. Generalnie przed czyszczeniem jak było ok to i po czyszczeniu tak powinno być.

Jeszcze pytanie jak była odgrzybiana ta klimatyzacja? Czy to było ozonowanie czy jakieś inne preparaty jeżeli tak to jakie? To może być główny problem że coś zostało źle zrobione.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348