Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

22 Wrz 2017, 06:59

Witam.
Błagam help!
Kupiłem Chevroleta Aveo nieco ponad pół roku temu i oprócz ilości zrobionych kilometrów same wady. Co chwile coś niedomaga. Najpoważniejszym jednak problemem od prawie początku była nierówna poranna praca silnika, do czego doszło później dymienie na biało.
Na początku wymieniłem świece, kable, jakieś czujniki temperatury na wtryskiwaczu - werdykt jest OK
Później regulacja instalacji gazowej, dokładne jej sprawdzenie - werdykt jest OK
Natomiast było ok, bo auto po wymianie nie stało całej nocy, żeby znów dymić, tylko sprawdzałem je 3-4 h po naprawie.
Wczoraj wymieniłem uszczelkę pod głowicą - werdykt OK, teraz pali na dotyk.
Jednak dziś rano po 10 h postoju... próbuje odpalić... bialy, gesty dym i nierówna praca. Gaśnie, odpalam, gaśnie odpalam... i tak do momentu, aż dym się skończy i auto pracuje wtedy idealnie.
Co to jeszcze może być?
asik0001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 22 Wrz 2017, 06:45
Prawo jazdy od: 05 05 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrole Aveo
Silnik: 1.2 72km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

22 Wrz 2017, 07:19

Biały dym może sugerować dostawanie sie płynu chłodniczego na cylindry. Przy wymianie uszczelki sprawdzona była głowica na szczelność?
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3217
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

22 Wrz 2017, 07:35

Dzwonilem wlasnie do mechanika, mowil, ze na pewno byla w porzadku, ze sprawdzali, potem planowanie i zalozona uszczelka.
Sprawdzal tez podobno zawor egr. Nie wiem czy sprawdzal szczelnosc, ale twierdzil, ze gdyby byl niesprawny wyrzucaloby błąd.
asik0001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 22 Wrz 2017, 06:45
Prawo jazdy od: 05 05 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrole Aveo
Silnik: 1.2 72km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

22 Wrz 2017, 08:13

asik0001 napisał(a):Jednak dziś rano po 10 h postoju... próbuje odpalić... bialy, gesty dym i nierówna praca. Gaśnie, odpalam, gaśnie odpalam... i tak do momentu, aż dym się skończy i auto pracuje wtedy idealnie.
To jak nic sugeruje że płyn chłodzący przedostaje się do komory lub komór spalania. Przy kilku próbach odpalenia zostaje z nich usunięty po czym auto odpala normalnie.
Płynu po wymianie nie ubyło?

Warto by było zajrzeć do wszystkich komór spalania po około 10 godzinach od wyłączenia silnika i sprawdzić czy nie widać tam jakichś oznak przedostawania się płynu. W warsztacie powinni mieć kamerkę endoskopową którą można to sprawdzić bez problemu. Chodzi o to żeby pewne rzeczy wykluczyć.

Zawór EGR jak by był otwarty podczas rozruchu to miałbyś problemy z odpaleniem ale na pewno by tak mocno nie dymił na biało.

Jak samochód postoi około 30min. do godziny to nie ma problemu z rozruchem? Tylko po takim dłuższym postoju?

asik0001 napisał(a):Nie wiem czy sprawdzal szczelnosc, ale twierdzil, ze gdyby byl niesprawny wyrzucaloby błąd
Niekoniecznie musi sypać błędami. Czy jak go sprawdzał to go wyczyścił?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5932
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

22 Wrz 2017, 14:06

Nie wiem czy znajomy mechanik ma taki sprzęt. Jutro się z nim skontaktuje i zapytam. Nie mogę jeszcze stwierdzić, czy ubyło płynu, bo dopiero przedwczoraj była zmieniana uszczelka.

Po wymianie UPG dymu jest nieco mniej (tak mi się wydaje, bo dopiero raz odpaliłem po nocy, także nie mam tez punktu odniesienia)

Wczoraj po 4h postoju odpalił idealnie. Natomiast po nocy czyli czasie około 8-10 h miałem problem i bardzo gęsty biały dym. Auto kręci, załapuje, po czym albo bardzo nierówno pracuje, żeby po przygazowaniu zgasnąć, albo gaśnie od razu. Po drugim, czasem trzecim uruchomieniu zapłonu odpala, mocno gęsto dymi i za moment jest już ok. (Chyba się powtarzam) Przykładowo dziś ledwo rano odpaliłem, a później 3 razy jeszcze jeździłem i było ok. Mechanik mówił, żebym kontrolował płyn chłodniczy i olej, bo czasem niedoświadczony oko, może nie zarejestrować dobrze kolor dymu. Już rozkładam ręce. Ten EGR to nie to ? To na pewno wymieniłbym sam. Czy jest jakiś problem z wymianą EGR, czy to skomplikowane ? Wcześniej miałem Cinquecento i wszystko dawałem rade wymienić raz,dwa, a tu nowe auto i nie kojarze jeszcze nic.
asik0001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 22 Wrz 2017, 06:45
Prawo jazdy od: 05 05 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrole Aveo
Silnik: 1.2 72km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

22 Wrz 2017, 14:20

Egr odpada. Dla mnie pasuje tutaj tylko płyn chłodniczy w cylindrach. Jezdzij troche i kontroluj płyn. Jezeli bedzie ubywało to może być głowica
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3217
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prototyp Nowej Hondy Civic Type R na Tokyo Auto Salon Prototyp Nowej Hondy Civic Type R na Tokyo Auto Salon
    Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio, poświęconego samochodom o wysokich osiągach oraz konstrukcjom stuningowanym. Prototyp prezentuje elementy stylizacyjne, które znajdą się w Hondzie Civic Type R nowej ...
    Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacji Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacji
    Firma Denso przedstawiła nowe czujniki optyczne i radarowe dla Lexusa LS piątej generacji, które zwiększą skuteczność i funkcjonalność systemów bezpieczeństwa czynnego i asysty prowadzenia. Nowe czujniki to ...

  • Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

    22 Wrz 2017, 14:29

    Odkręć korek od wlewu oleju i sprawdź czy nie masz tam "masła"
    RIDE or DIE
    fate
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 464
    Rejestracja: 18 Maj 2011, 20:49
    Miejscowość: krs/wwa
    Prawo jazdy od: 0- 0-2007
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Auto: BMW E90
    Silnik: 3.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

    22 Wrz 2017, 14:47

    Korek czysty. Uszczelka na pewno wymieniona, wiec nawet gdyby, to masla nie powinno byc nie?
    asik0001
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 22 Wrz 2017, 06:45
    Prawo jazdy od: 05 05 2013
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chevrole Aveo
    Silnik: 1.2 72km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

    22 Wrz 2017, 15:24

    fate napisał(a):Odkręć korek od wlewu oleju i sprawdź czy nie masz tam "masła"
    Masło to niewiarygodna dioagnoza - może się pokazać przy całkiem sprawnym aucie, które jeździ na krótkich odcinkach. Trzeba zerknąć do oleju, czyli wyjąć bagnet i zobaczyć jaki ma kolor. Jak kawa z mlekiem, to płyn w oleju, a za tym idzie UPG albo peknięta głowica. To samo z tym białym dymem - trzeba obserwować poziom płynu w zbiorniczku - jak będzie ubywać, to albo UPG wadliwa, albo mechanik coś sknocił przy jej wymianie, albo w najgorszym razie pęknięta głowica.
    A wystarczy tylko, że mechanik z nieodpowiednim momentem albo w złej kolejności przykręcał śruby z głowicy i UPG się znowu przepaliła.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

    22 Wrz 2017, 15:26

    Masło nie świadczy o uszczelce pod głowicą. Wystarczy że silnik będzie nie dogrzewany i już masełko będzie
    Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3217
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
    Silnik: 530i, 4.0 R6
    Paliwo: Benzyna

    Re: Rano dymi na biało i bardzo ciężko odpalić.

    22 Wrz 2017, 17:12

    MotoAlbercik napisał(a):Masło to niewiarygodna dioagnoza - może się pokazać przy całkiem sprawnym aucie, które jeździ na krótkich odcinkach.

    Kao napisał(a):Masło nie świadczy o uszczelce pod głowicą. Wystarczy że silnik będzie nie dogrzewany i już masełko będzie

    Pełna zgoda, ale wspólnie z biały dymkiem to sprawa byłaby praktycznie jasna no ale tutaj okazuje się że narazie czysto
    @Kao ty to tylko potrafisz przepisywac myśli poprzedników czy napisanie jednego zdania zajęło ci ponad 3 minuty :?: :twisted:
    RIDE or DIE
    fate
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 464
    Rejestracja: 18 Maj 2011, 20:49
    Miejscowość: krs/wwa
    Prawo jazdy od: 0- 0-2007
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Auto: BMW E90
    Silnik: 3.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2010
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50