Renault Clio 2 ph1 - Rozrusznik nie kręci

06 Sty 2015, 11:47

Pacjent Clio 2 ph1 98r - po przekręceniu kluczyka auto nie kręci rozrusznikiem.

Co już zrobiłem:

- Akumulator naładowany
- Plecionka masowa sprawdzona i jest
- Rozrusznik dzisiaj odebrałem (-150zł i [motyla noga])

Co z nim mogło się stać? Jak spadł śnieg i zostało na mrozie na noc to na drugi dzień nie odpaliło już i trwa to do dzisiaj. Olej w silniku jest. Jak kręcę kluczykiem przygasają tylko kontrolki , światła mijania nie gasną i świecą ciągle mocno. Benzyna jest.

Kontrolka od immo ciągle świeci ale niby jest odcięty, migała zawsze - w trakcie jazdy, gdy klucza nie było w samochodzie itp.

Poprzedni samochód miał zatarty silnik i objawy podobne ale tam oleju nie było, tutaj jest.
Chyba że mógł z zimna zmienić się w smołę i mógł się zatrzeć? :/

Nie mam już siły do tego samochodu :/
Mirin
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 06 2014
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio 2 ph1
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

06 Sty 2015, 12:02

Mirin napisał(a):po przekręceniu kluczyka auto nie kręci rozrusznikiem.

A słychać cykanie w momencie jak przekręcisz kluczyk w pozycję startu?
Sprawdz też miejsce przykręcenia przewodu minusowego do karoserii samochodu, a najlepiej odkręć, przeczyść, jeżeli będzie trzeba i przykręć spowrotem.
Możesz też odkręcić świece zapłonowe i sprawdzić, czy dasz radę ręką obrócić wał korbowy np. za pasek z altka. Powinien dać się obrócić bez większych trudności.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17919
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2015, 12:06

Czasem cyka, czasem nie :/ Głównie słychać pompę paliwa, a przewód masowy jest jak nowy :/
Mirin
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 06 2014
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Clio 2 ph1
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

06 Sty 2015, 12:27

Skoro nie słychać cykania, to można podejrzewać stacyjkę - nie podaje napięcia na elektromagnes - sprawdzałeś go jak mialeś wyjęty rozrusznik?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17919
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2018, 11:07

Witam, mam identyczny problem jak opisany powyżej, z tym, że rozrusznik sprawdzony, masa sprawdzona, światła nie przygasają, kontroli gasną jak przy rozruchu (jedynie wskazówka prędkościomierza skacze - tego normalnie nie było), rozrusznik nie pyka, czasem jak przekręcę kluczyk to słychać jakieś delikatne dzwonienie z przekaźników pod maską obok bezpieczników - potem przy kolejnej próbie cisza, z immo nie mam problemu - dioda gaśnie. Proszę o porady co może być
Demo
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2018, 11:11

Do sprawdzenia przekaźnik od rozrusznika. Możesz też sprawdzić czy w momencie przekręcenia kluczyka prąd dochodzi do rozrusznika. Wystarczy podpiąć miernik i będziesz wiedział.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2JZ-GTE - Toyota
    Trudno znaleźć silnik o większej rozpoznawalności wśród miłośników samochodów sportowych niż 2JZ. Historia tej 6-cylindrowej, 3-litrowej, rzędowej jednostki sięga początku lat 90., a motor jest najczęściej ...
    SEAT 124 Sport Coupe na trasie Silveretta Classic
    Między 5 a 7 lipca około 160 rzadkich historycznych modeli samochodów podążyło drogą historycznego Rajdu Silvretta Classic, przez zapierające dech w piersiach górskie serpentyny. 550 km alpejskich dróg ...

  •