Renault Thalia - spalanie a sonda lambda

07 Paź 2010, 12:03

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Renault Thalii 1.4 8V, samochodem kręce dziennie około 40 km. Nie gniotę bo nie ma specjalnie czym ;) ale, dziwi mnie spalanie. Na forum spalania znalazłem informacje, że maksymalne spalanie w tych samochodach oscyluje w granicach poniżej nieco ponad 8 litrów. Aktualnie na 40 litrowym baku zrobiłem 405 km co dałoby "fantastyczny wynik" - 10 litrów na 100. W korkach nie zdarza mi się stać. Samochód jest stosunkowo młody, rok produkcji to 2004. W internecie doszukałem się, że zapotrzebowanie oraz temperaturę spalania benzyny reguluje sonda lambda -urządzenie z kabelkiem przypominające świecę. Czy jest szansa, że problem wynika właśnie z uszkodzonej sondy?
Planuję wybrać się na stację diagnostyczną w celu zweryfikowania poprawności działania tego urządzenia ale zastanawiam się czy jest coś co jeszcze mogę sprawdzić sam zanim wydam dodatkowe pieniądze na diagnostykę ?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Esharel
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Kraków

07 Paź 2010, 15:16

Esharel napisał(a):Czy jest szansa, że problem wynika właśnie z uszkodzonej sondy?

Tak moze być to przyczyna podwyzszonego spalania paliwa..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6171
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

08 Paź 2010, 23:13

sonda lambda, czujnik temperatury silnika, luzy na zaworach( regulacja manualna jak w starym maluchu). jeździłem "balią"1.4 8V przez 100tyś km i nigdy nie wyszła powyżej 8.5 litra(zimą auto nie garażowane odpalane aby się nagrzało i gniecione dość mocno) przy 150-170km|h przez 100km po autostradzie wyszło 10litrów, latem w korkach po mieście paliła około 7-7,5 litra także auto na odwyk czyli diagnostyka bo to oszczędny silnik i powinien palić mniej. a propos sondy są dwie jedna przed a druga za katalizatorem.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...