Rodzinne kombi benzyna do 45 tyś

02 Wrz 2021, 07:51

Megane napewno jest lepszym wyborem niz laguna która jest głośna, ciasna i dalej ma problemy z elektroniką.
Strzelaj w Mondeo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14299
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Wrz 2021, 12:43

To chyba kolega laguny pomylił bo 3generacja jest najbardziej udana,pod prawie każdym względem.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

02 Wrz 2021, 12:48

Silnik 1.4tce to jest bomba z opóźnionym zapłonem. Na forum megane,albo scenic jest pełno tematów dotyczących tego silnika. Od ogólnych remontow tego silnika przy przebiegu okolo 100tyś,po uszczelki pod głowicą i pękające tuleje cylindrów. Natomiast silnik K4M czyli 1.6 jest praktycznie pancerny i można śmiało go zagazować.
Mondeo 2.0 145KM będzie na pewno lepszym wyborem. Sam myślę nad takim autem.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

02 Wrz 2021, 13:32

Mondeo 2.0 nie jest "lepszym" wyborem tylko bezpieczniejszym silnikowo co wcale nie dziwi bo nie ma się tam co psuć. Nie znaczy to jednak, że w imię "problemów kogoś z forum megane" mamy się technologicznie cofać, 1.4tce już trochę na rynku jest i jakoś opinii (jak i ceny) wybitnie badziewnego silnika nie ma).
Zresztą gość odrzucił lagunę bo jest za stara a mondeo z wolnossakiem byłoby jeszcze starsze
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1241
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Wrz 2021, 13:51

No kilka przypadków wywalonej uszczelki czy pęknięcia w bloku nie są jeszcze wyznacznikiem dziadowskości silnika.
W zasadzie to w większości motorów można znaleźć taki przypadek.
No mondeo 2.0 Pb został zastąpiony 1.6 Ecoboostem w bodajże 2010 roku.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 213
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Wrz 2021, 14:30

alfa145boxer napisał(a):To chyba kolega laguny pomylił bo 3generacja jest najbardziej udana,
zgadzam się ale dalej jest łupem, jak chcesz to dam Ci numer do koleżki który kupił lagune z przebiegiem 60 tys, może Cię uświadomi jaka jest udana. :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14299
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Planujesz dłuższą trasę - co sprawdzić, aby uniknąć kosztownych awarii
    Migające kontrolki na desce rozdzielczej, stukanie i skrzypienie w zawieszeniu, zmiana pracy silnika – nie należy lekceważyć tych niepokojących sygnałów, ponieważ mogą być one zwiastunem poważnej awarii. Systematyczne ...
    Skoda Vision RS - model koncepcyjny
    Skoda Vision RS to wyraz wizji przyszłych samochodów kompaktowych marki, utrzymanych w sportowym duchu RS. Ten dynamiczny model swoją światową premierę będzie mieć podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Paryżu. ...

  • 02 Wrz 2021, 16:01

    No niezła grupa badawcza
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1241
    Przebieg/rok: >50tys. km

    14 Wrz 2021, 08:19

    Mam pytanie
    Osoba z pracy planuje sprzedać Mondeo kombii MK4 2011 2.0EB w automacie (już nie potrzebują tak dużego auta). W ich rękach auto od 3 lat.
    Czy to zestawienie w Mondeo, czyli ten EB plus automat warto rozpatrywać?
    Update:
    Auto pochodzi z Niemiec, wersja 240KM, 188 tyś przebiegu.
    Tomektbg91
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Fiat Bravo II
    Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    14 Wrz 2021, 08:46

    Tomektbg91 napisał(a):Osoba z pracy planuje sprzedać Mondeo kombii MK4 2011 2.0EB w automacie (już nie potrzebują tak dużego auta). W ich rękach auto od 3 lat.
    Czy to zestawienie w Mondeo, czyli ten EB plus automat warto rozpatrywać?
    Update:
    Auto pochodzi z Niemiec, wersja 240KM, 188 tyś przebiegu.


    Ja bym nie ryzykował. Masz papiery na to kiedy olej w skrzyni był wymieniany? Jest spora szansa, że przypadnie Ci do zrobienia remont tej skrzyni, który będzie bardzo kosztowny.
    Fajnie to na pewno jedzie, ale dużo pali.
    hoderi145
    Początkujący
     
    Posty: 237
    Auto: Peugeot 308 II
    Silnik: 1.6hdi 120km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015

    14 Wrz 2021, 11:57

    Kurczę chyba faktycznie odpuszczę. Na forach znalazłem info, że remont tej skrzyni może pochłonąć 5 cyfrowe kwoty. A pies wie jak kto jeździł przez te 190 tyś. przebiegu...
    Pytanie:
    Czy gdyby Przebiegi do pracy miały perspektywę wzrosnąć do tych 10-15km, mogę rozpatrywać Focusa 1.6tdci 95-115KM?
    Kurczę fajnie się tym jedzie, spalanie na trasie 5l. A w większości roiłby trasy, tylko ten przebieg tak do 14k rocznie.
    Czy poza kołem dwumasowym, regeneracją turbiny i wtrysków coś jeszcze może się sypnąć w takim silniku?
    Tomektbg91
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Fiat Bravo II
    Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    14 Wrz 2021, 12:43

    Ja na wygodne auto rodzinne polecał bym raczej Toyotę siennę mega wygodne a silnik 3,5 v6 też daje radę :) Szkoda tylko, że na takie auto trzeba szykować ok 50 tyś.
    arekdr
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Białystok

    15 Wrz 2021, 09:35

    @arekdr
    Nad taką Toyotą mógłbym się zastanawiać spodziewając się 3 potomka :)
    Nam wystarczy myślę na parę lat nawet kombii segmentu C.

    Panowie (i Panie), podbijam moje pytane wyżej.
    Tomektbg91
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Fiat Bravo II
    Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    15 Wrz 2021, 16:31

    Tomektbg91 napisał(a):Czy poza kołem dwumasowym, regeneracją turbiny i wtrysków coś jeszcze może się sypnąć w takim silniku?


    W każdym aucie i każdym silniku może się sypnąć wszystko, korba może wyjść bokiem, rozrząd się może zerwać
    Dwumas, turbo, wtryski i powiedzmy ekologia to tematy, które w teorii "sprawiają problemy" przy silnikach diesla. Trzeba tylko brać pod uwagę, że współczesne benzyniaki też takie elementy posiadają - widzisz nawet na przykładzie tego focusa, żeby mieć benzyniaka, który zapewni takie osiągi w użytecznym zakresie obrotów jak diesel trzeba brać EB a te święte nie są a do tego więcej spalą.
    Jak dla mnie jeśli focus to diesel. I ogólnie jeśli w jakimś modelu nie ma satysfakcjonującego mocą/osiągami, prostego i udanego benzyniaka to brać diesla
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1241
    Przebieg/rok: >50tys. km

    16 Wrz 2021, 06:40

    franccc napisał(a): I ogólnie jeśli w jakimś modelu nie ma satysfakcjonującego mocą/osiągami, prostego i udanego benzyniaka to brać diesla

    W toyotach i mazdach też ?
    Jedyny na pewno polecany chwalony i trwały silnik diesla od forda to ten 2.0 140km lub więcej.
    W foxusach dominują 1.6 tdci i 1.5 tdci. One też święte nie są.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 213
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    16 Wrz 2021, 08:58

    franccc napisał(a):Jak dla mnie jeśli focus to diesel. I ogólnie jeśli w jakimś modelu nie ma satysfakcjonującego mocą/osiągami, prostego i udanego benzyniaka to brać diesla


    Cieszę się, że to napisałeś bo ja do podobnych wniosków zacząłem dochodzić. W używany EB nie chcę się pchać. A wersja dziadek czyli wolnossący 1.6 125KM ma 4 sądy lambda i 2 katalizatory i z tym też potrafią być problemy.
    To ja już wolę diesla, którym mi się dobrze jedzie, ma 6 biegową skrzynię i wewnątrz auta na trasie jest cicho.

    Cynerion napisał(a):Jedyny na pewno polecany chwalony i trwały silnik diesla od forda to ten 2.0 140km lub więcej.
    W foxusach dominują 1.6 tdci i 1.5 tdci. One też święte nie są.


    Dzięki, poczytam o tym 2.0 tdci bo może konstrukcja jest tańsza w utrzymaniu niż 1.6 tdci.
    Z plusów 1.6 tdci to wiadomo mniejsze spalanie, szybciej nagrzewa się silnik bo blok jest mniejszy (na krótszych trasach to ważne).
    Tomektbg91
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Fiat Bravo II
    Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012