Samochód do 17 tysięcy 2+2

16 Maj 2022, 12:49

Oczywiście masz rację - wiele osób tak jeździ, wielu osobom wydaje się, że wszystko jest ok. Czasami jest to nieświadomość, czasami celowe działanie.
Z takimi tablicami jest podobnie jak z przyciemnionymi przednimi szybami, xenonami HID itp. 100 razy się uda, a raz trafisz na kogoś kumatego i będą problemy. Bo wszystko co dzieje się na drodze jest pomijane w sytuacji gdy danego auta nie powinno być na drodze. Podobnie jak z pijanym kierowcą - co z tego, że jechał swoim pasem :)
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1075
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

16 Maj 2022, 13:28

franccc napisał(a):Pomiędzy sportowymi osiągami a brakiem możliwości wyprzedzania jest jeszcze masa przestrzeni, w której da się znaleźć odpowiedni model.

No to pytanie co robiła taka Astra G z silnikiem 1,2 i 60 końmi na ulicy, kto to dopuścił do ruchu skoro dla Ciebie 1,6/100 koni = brak możliwości wyprzedzania?
Swoją drogą Altea 100 koni nie jedzie, po czym podajesz że w C-max (1374 kg) każdy silnik ok, czyli autor może sobie wybrać 1,6/100 i już będzie wyprzedzanie jak w AMG V8 biturbo?
Trevor
Początkujący
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

16 Maj 2022, 14:08

Swoją drogą Altea 100 koni nie jedzie, po czym podajesz że w C-max (1374 kg) każdy silnik ok, czyli autor może sobie wybrać 1,6/100 i już będzie wyprzedzanie jak w AMG V8 biturbo?


A gdzie tu widzisz jakąś sprzeczność? Każdy silnik w cmax technicznie jest ok, jakby sobie wymyślił 1.6 to też bym zwrócił uwagę na słabą dynamikę

No to pytanie co robiła taka Astra G z silnikiem 1,2 i 60 końmi na ulicy, kto to dopuścił do ruchu skoro dla Ciebie 1,6/100 koni = brak możliwości wyprzedzania?


A czy ja komuś Astrę g 1.2 polecam? I nie 60 tylko 65. A jak już wywołałeś temat zamulaczy to astra przynajmniej mało pali
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Maj 2022, 14:18

franccc napisał(a):A gdzie tu widzisz jakąś sprzeczność? Każdy silnik w cmax technicznie jest ok, jakby sobie wymyślił 1.6 to też bym zwrócił uwagę na słabą dynamikę

To przepraszam bardzo my tutaj doradzamy Kornackiemu? Czy jakieś osoby która raczej słabo się zna na autach, Twoje powiedzenie że każdy silnik jest ok (technicznie) to tak samo w Altei 1,6 też jest technicznie ok.
i szkoda że tylko zwracasz uwagę na słabą dynamikę w jednym koncernie.
Trevor
Początkujący
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

16 Maj 2022, 14:51

Panowie, 1.6 MPI w takim klocku z kilkoma osobami i bagażami nie nadaje się do sprawnej jazdy i tyle. Tym bardziej jak autor chce "sprawnie" wyprzedzać TIRy na autostradzie. Oczywiście da się, kiedyś się napędzi i poleci jak przecinak, ale nie naginajmy rzeczywistości... Ojciec miał Golfa 4 z MPI i nawet w pojedynkę trzeba było mieć trochę tego miejsca, a to było lżejsze auto.

Osobiście miałem Megane 1090 kg z 1.6 107KM i w trójkę z bagażem to już wyłączać klimatyzację trzeba było żeby się włączyć dynamicznie do ruchu...

PS. Tylko nie wyskakuj że kiedyś Maluchami się jeździło do Hiszpanii, błagam.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7807
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Maj 2022, 15:02

Trevor napisał(a):to tak samo w Altei 1,6 też jest technicznie ok.


A napisałem gdzieś, że nie jest?

Wiesz dlaczego zwracam uwagę na dynamikę tego 1.6 w vag? Bo nie ma dla niego żadnej alternatywy, chcesz mieć gaz i w miarę spokój w serwisie to jesteś na niego skazany więc się trzeba liczyć z tym, że strasznie zamula. Zarowno w zafirze jak i w cmax masz po 3 różne silniki benzynowe, które można polecić a przy okazji lpg również do nich założysz. Każdy sobie może wybrać co chce i nie ma potrzeby zakładać, że wybór padnie na wolnossaki 1.6
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Załamanie pogody za kierownicą
    Z powodu zmiany klimatu może wzrastać częstotliwość występowania ekstremalnych zjawisk pogodowych. Gwałtowne burze, ulewy czy grad – takie warunki na drodze są zagrożeniem dla kierowcy i wiążą się z koniecznością sprawnego ...
    Drift kontrolowany z najwyższą prędkością
    Nissan ustanowił rekord świata Guinnessa w kategorii driftu z najwyższą prędkością. Specjalnie przygotowany NISSAN GT R NISMO z roku modelowego 2016 wszedł w poślizg kontrolowany przy prędkości 304,96 km/h. Masato Kawabata, ...

  • 16 Maj 2022, 15:27

    galakty napisał(a):1.6 MPI w takim klocku z kilkoma osobami i bagażami nie nadaje się do sprawnej jazdy i tyle. Tym bardziej jak autor chce "sprawnie" wyprzedzać TIRy na autostradzie.
    Tiry na autostradach jadą prawym pasem 90-110 max to chcesz powiedzieć że takie 1,6 nie wyciągnie tyle? Ja swego czasu Punto 1,2 na niemieckim autobahnie wyprzedzałem sporo aut nie tylko tiry, więc bez jaj już..
    mówimy o rozpędzonym aucie a nie 0-140...


    Ogólnie trochę tego nie rozumiem, myślisz o gazie to listę idealnych silników pod lpg otwiera ten vagowy 1,6/102 a tutaj nie bo za wolno jedzie.
    U mnie w robocie gość codziennie 20 km w 1 stronę dojeżdża 90 konną Astrą H kombi 1,4 i jakoś nie widziałem trójkąta "uwaga pojazd wolnobieżny"
    Dla mnie to głupie szukać na siłę 1,8 w Zafirze dla 20 koni bo się tira nie wyprzedzi.
    To może od razu lepiej szukać 150-180 konne auta z turbo? mocy nigdy przecież za wiele?
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 177
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    16 Maj 2022, 17:54

    Zafira ma 1.8 ma 140 koni.
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Przebieg/rok: >50tys. km

    16 Maj 2022, 19:30

    Trevor napisał(a):Tiry na autostradach jadą prawym pasem 90-110 max to chcesz powiedzieć że takie 1,6 nie wyciągnie tyle? Ja swego czasu Punto 1,2 na niemieckim autobahnie wyprzedzałem sporo aut nie tylko tiry, więc bez jaj już..


    Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisałem że sprawnie. Jak lubisz redukcję i wycie przy akompaniamencie rodziny z bagażami to luz, ale po co skoro są lepsze auta z lepszymi silnikami?

    Znajomy Punto 1.2 w automacie leciał 170 km/h. Po co oni robią limuzyny? Trevor złamał system.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    16 Maj 2022, 20:09

    Trevor napisał(a):Tiry na autostradach jadą prawym pasem 90-110 max


    Na marginesie dodam, bo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. "Tiry" jadą max 90kmh (ewentualnie jakieś 2-3 więcej jeśli tachograf był legalizowany na zużytych oponach a później wrzucili nowe). Swoją droga ciekawe, że nie wiesz takich rzeczy
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Przebieg/rok: >50tys. km

    16 Maj 2022, 20:18

    Ok ja już kończę tę głupią dyskusję to chyba jedyne forum gdzie autem z silnkiem 1,6 i 100 końmi nie można tira 20 tonowego wyprzedzić, niedługo to się okaże że ciągnik rolniczy ciężko tym wyprzedzić

    Noo i racja takie 1,6 nie ma mocy, trzeba pałować, za to Zafira 1,8 ma odejście z dołu jak Porszak Panamera :roll:
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 177
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    16 Maj 2022, 20:24

    No masz rację, powszechnie wiadomo, że 40% mocy więcej to żadna różnica
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Przebieg/rok: >50tys. km

    16 Maj 2022, 21:46

    Widzę że wywiązała się gorąca wymiana zdań, wyboru mi nie ulatwiliscie bo zadania macie podzielone. A co z laguną 2 1,8 albo 2,0 albo Croma też 1,8 albo 2,0. Croma czytałem opinie że trochę niedoceniania a też potrafi być fajnie wyposażona
    laik22
    Początkujący
     
    Posty: 64

    16 Maj 2022, 22:00

    Croma jest przede wszystkim mało popularna. Ogólnie kawał auta i jeśli chodzi o temat "praktyczności" to naprawdę bardzo fajne auto. Oczywiście jeśli uda się znaleźć przyzwoity egzemplarz w rozsądnej odległości bo za dużo tego nie ma. No i silnika 2.0 tam nie było, był 1.8 (ten sam, który w zafirze jaką wałkujemy :mrgreen: ) i 2.2, który miał jakieś swoje problemy (raczej wyeliminowane już przez poprzednich właścicieli biorąc pod uwagę wiek). Alternatywnie możesz zerknąć na vectrę c albo signum, technicznie bardzo zbliżone do cromy.
    Laguna to drażliwy temat. W mojej opinii (a sam mam min. lagunę 3) polift jest naprawdę spoko autem ale nie kiedy masz do wydania 17k, gdyby max był 8-9 to można się zastanowić bo auto byłoby zdecydowanie lepiej wyposażone od konkurencji ale kiedy w grę wchodzi większa kasa to wolałbym nawet tę vectrę c w kombiaku.

    Zerknij sobie na toyotę avensis t25 1.8, koniecznie poliftową (przed liftem biorą sporo oleju)
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Przebieg/rok: >50tys. km

    16 Maj 2022, 23:41

    Nie będzie to łatwy wybór, im dłużej przeglądam ogłoszenia tym większy mam mętlik w głowie. Szkoda że nie można komuś zlecić szukania :-D jak będę miał jeszcze jakieś pytania to na pewno się odezwę a już teraz wszystkim bardzo dziękuję za pomoc.
    laik22
    Początkujący
     
    Posty: 64