Sedan premium benz. do 40 tyś zł

16 Kwi 2019, 22:23

Dobra baza, tzn czy lakier jest w miarę zadbany (choć i tak przed nałożeniem ceramiki trzeba nad nim popracować)
dandan86 napisał(a):Można normalnie na myjnie automatyczną
rany boskie... :cry:

Jeśli chcesz, to możesz jeździć i na automaty... ale nie spodziewaj się jakieś mega trwałości powłoki. Producenci/sprzedawcy powłok będą gadać, że ceramika wystarczy na 5 lat, ale realnie (przy dbaniu) proces trzeba powtarzać co ok 3 lata.

Naprawdę chcesz szczegóły? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Kwi 2019, 22:53

Nie, nie, już wiem co trzeba. Wspomniałem o myjni automatycznej, bo oszczędność czasu, nie mam czasu, żeby spędzać weekendy z gąbką i wiaderkiem i pucować auto, no może jakieś myjnie ręczne ewentualnie. Leniwy jestem, to drugi powód :P Dzięki za informacje wcześniejsze, pozdro.
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

17 Kwi 2019, 08:21

Jak chcesz dbać o auto to bardziej proponuje auto myć na myjni bezdotykowej, po szczotach zaraz lakier bedzie porysowany, ceramikę mozna nakładać zawsze to większa ochrona, mike ceramika i nawet 3 lat nie wytrzyma, pierwsza zima, sól + chemia z myjni i po ceramice.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Kwi 2019, 09:58

Kao napisał(a):mike ceramika i nawet 3 lat nie wytrzyma, pierwsza zima, sól + chemia z myjni i po ceramice
wytrzyma, ale nie "bez wkładu" sił własnych i odrobiny chęci :ok: częste ręczne mycie dobrym szamponem, co raz na około pół roku (po myciu) szkło w płynie - absurdalna nazwa, ale jest taki kosmetyk :wink: 2 - 3 razy do roku twardy wosk.

EDIT: a tak z ciekawości to co w końcu kuiłeś?
Ostatnio edytowany przez mike, 17 Kwi 2019, 10:30, edytowano w sumie 1 raz
Powód: uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Kwi 2019, 10:41

mike napisał(a):wytrzyma, ale nie "bez wkładu" sił własnych i odrobiny chęci
no w takim przypadku to sie zgadzam, mycie i zabezpieczanie woskiem wydłuży żywotność wosku ale nie ma tak jak niektórym sie wydaje że nakładamy ceramikę czy nawet wosk i rok dwa trzy nic juz nie trzeba robić przy lakierze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Kwi 2019, 11:00

No nic, ogarnę jakąś myjnie ręczną najwyżej, obawiam się że mój zapał żeby samemu pucować minął by po 30 minutach machania gąbką..

Wziąłem Mercedesa, CLS 500 już z LPG, rocznik 2005. Na razie jestem zadowolony :)
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Roadmap E - samochody elektryczne od Volkswagena
    "Roadmap E" koncern Volkswagen rozpoczyna największą w światowym przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Najpóźniej do 2030 roku Volkswagen dokona elektryfikacji całej oferty swoich ...

17 Kwi 2019, 11:57

dandan86 napisał(a):Wziąłem Mercedesa, CLS 500
bardzo fajne auto :ok: . Co do laku to ja bym na Twoim miejscu oddał dla detailera na korektę lakieru i ceramikę, potem wystarczy tylko myjnia bezdotykowa ale nie możesz doprowadzać auta do takiego brudu że koloru nie bedzie widać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Kwi 2019, 16:14

CLS szanuję :yes: teraz tylko ceramika i customowy wydech :naughty:

Kao napisał(a):no w takim przypadku to sie zgadzam, mycie i zabezpieczanie woskiem wydłuży żywotność wosku ale nie ma tak jak niektórym sie wydaje że nakładamy ceramikę czy nawet wosk i rok dwa trzy nic juz nie trzeba robić przy lakierze.
pracowałem przy detailingu, cała stajnia mojego szefa była w ceramice (no prawie, oprócz firmowego dostawczaka, na którym był "tylko" twardy wosk 3 razy do roku). Nie zdawałem sobie sprawy, jak dobrze może wyglądać lakier na 7 i 10 letnim aucie (odpowiednio 5008 I gen kupiony z salonu i Merc A klasa W169) - Peugeot wyglądał jak z salonu (mimo krakowskiego powietrza i białego lakieru), A klasie niewiele brakowało, ale to głównie przez kierowcę (starsza pani). Oczywiście flota obejmowała też nowsze auta, ale pozwolę sobie pominąć, właśnie z racji wieku.

Choć mógłbym, w znaczeniu negatywnym o 3008, ale swoje zrobiła tutaj gorączkowość właściciela :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Kwi 2019, 16:29

A tak przy okazji, bywam w Krakowie i Rzeszowie, kojarzy ktoś dobry serwis, który nie boi się zajmować V8? Na razie wszystko super, ale wiadomo, lepiej żeby pod maskę zaglądał ktoś, kto temat ogarnia. W ASO takich ludzi nie ma, a znajomy serwis nie przejawiał entuzjazmu :roll: :roll: Przyda mi się takie info na przyszłość..
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

17 Kwi 2019, 20:20

dandan86 napisał(a):A co z ceramiką na lakier, czy nałożenie ceramiki serio daje jakieś zabezpieczenie?

Ceramika na kilkunastoletni samochód? Chcesz za ceramikę zapłacić 8-10% wartości auta? Nie warto. Zostaw tą kasę na naprawy. Na nowe ludzie nie nakładają. Wahałam się, czy na swoja nową astrę dać zaraz po wyjechaniu z salonu. Zdecydowałem się, ale nie jestem przekonany. U nas w firmie dwóch ludzi ma nowe passaty i tylko jeden ma ceramikę.
aGradory
 

17 Kwi 2019, 20:35

Po co ten troling z Twojej strony? dla jednego warto dla innego nie, to sprawa indywidualna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Kwi 2019, 21:03

Kao napisał(a):Po co ten troling z Twojej strony? dla jednego warto dla innego nie, to sprawa indywidualna

I dlatego próbuję wyjaśnić, że nie warto nakładać ceramiki za 3000 - 4000 zł na wóz za 40 000 zł. Na nowe samochody za 40 000 zł zwykle ludzie nie nakładają ceramiki. Generalnie ceramikę nakłada się za samochody za powyżej 100 000 zł, a zwłaszcza za kilkaset tysięcy zł. Poza tym w starym aucie będzie potrzeba dużo poprawek na lakierze robić i będzie to wszystko kosztowało raczej 4000 zł niż 3000 zł. Lepiej woskować. Cała ta ceramika nie rzuciła mnie na kolana jakimś niesamowitym efektem i nie wiem, czy kiedykolwiek będę to robił ponownie w kolejnym aucie. Samochody na konkursy i wystawy nie mają ceramiki, bo dobrymi woskami dobry fachowiec od detailingu uzyska lepszy efekt wizualny. Bym zostawił kasę na przyszłe naprawy zamiast tej ceramiki.
aGradory
 

17 Kwi 2019, 21:09

Gradory napisał(a):Ceramika na kilkunastoletni samochód?
Jak ktoś dba o auto i ma kasę na taki detaling to czemu nie? Prawda jest taka że większość nowych samochodów jest w leasingu i właściciele mało o nie dbają. Oczywiście zdarzają się wyjątki ale jest ich mało.
Prawda jest taka że o samochody bardziej dba się jak już są po leasingu o takie które mają od 4-5 lat w górę i jak zostały kupione za gotówkę.

Faktem jest to że ceramika powinna dawać lepszy efekt i być bardziej trwała za taką kasę.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

17 Kwi 2019, 21:33

Ceramikę najlepiej nakładać na zupełnie nowy samochód. I to nie moje zdanie tylko firmy, która mi ją nakładała.

Tak w ogóle w instrukcji obsługi do samochodu jest napisane, żeby często woskować auto w celu przedłużenia trwałości lakieru i nadwozia. O ceramice nic nie widziałem.

Wcześniejsze auta zawsze woskowałem (nie sam) i tak mi się wydaje, że to jednak jest najlepsze. Jak ktoś chce uzyskać jeszcze lepszy efekt, to daj auto do detailerów, a oni mu nałożą wysokiej klasy woski i uzyskają efekt wizualny lakieru, jaki zechce: bardziej matowy, bardziej błyszczący, głębia koloru i tak dalej w zależności od wosku, ilości warstw i innych zabiegów. Na ceramice nigdy nie uzyska się takich efektów jak na woskach. O więcej pytajcie detailerów.
aGradory
 

17 Kwi 2019, 22:09

Powiem Ci tak, masz o temacie małe pojęcie, coś tam o uszy Ci się obiło ale mózg nie zakodował. Ceramika nie ma za zadanie wyciągnąć kolor ( chodz też to robi) a głownie chodzi o ochronę lakieru i uzyskanie powłoki hydrofobowej aby odpuchała wszelkie brudy i zanieczyszczenia, ceramika jest też dla bardziej wymagających klientów ale istnieje też takie coś jak kwarc, daje on również efekty jak ceramika ( zabezpieczenie lakieru, głębia koloru, hydrofobowość), jest mniej wytrzymały ale za to kosztuje kilka razy taniej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4