Silnik nie chce się obracać po długim postoju -jak go odpalić

27 Mar 2024, 11:52

Mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju (punto II 1.2, stało całą zimę nieodpalane). Przy próbie odpalenia zachowuje się tak jakby miało rozładowany akumulator (z trudem obróci silnikiem 1-2 obroty). Akumulator na 100% w świetnym stanie, przełożony z drugiego auta.

Jak uruchomić takie auto? Czy problem jest związany z powstaniem jakiegoś nalotu na cylindrach przy dłuższym nieużywaniu i przez to powstaniem oporów? Czy przy próbach odpalania wstrzyknąć do cylindrów troche oleju lub wd40? czy może to zaszkodzi?
Akumulator nie ma siły porządnie zakręcić, czy w takim wypadku można spróbować odpalania "na pych"?
Dodam tylko że jesienią auto chodziło jak zegarek i nic mu nie dolegało więc problem powstał podczas postoju auta.
steve13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 16 06 2000
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: brak

27 Mar 2024, 12:23

Trzeba spróbować pokręcić silnikiem ręcznie kluczem, jak stoi to wykręcić świece i nalac tam nafty czy wd40 aczkolwiek nie powinien się "zakleić" nawet po kilka latach.
Może poprostu masz problem z rozrusznikiem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Mar 2024, 12:27

Na zewnątrz blok silnika pokrył się niewielką warstewka białawego nalotu więc to był mój pierwszy pomysł że w cylindrach też coś się mogło osadzić i generuje opory
steve13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 16 06 2000
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: brak

27 Mar 2024, 14:07

steve13 napisał(a):pokrył się niewielką warstewka białawego nalotu
to utleniające się aluminium, nie groźne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Mar 2024, 19:25

Okazało się że winowajcą jest alternator, który nie chce się obracać.
Przy użyciu dużej siły da się go przekręcić, ale swobodnie nie chce chodzić.

Trzeba szukać nowego czy da się go jakoś regenerować?
steve13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 16 06 2000
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: brak

27 Mar 2024, 19:35

Do kosza z nim.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeden model samochodu i dwie wersje zawieszenia
    Pewne, na pierwszy rzut oka identyczne modele samochodów prezentują różnice w konstrukcji zawieszenia, co wpływa nie tylko na ich osiągi drogowe, lecz także na koszty obsługi technicznej. Firma SKF skupia uwagę ...

27 Mar 2024, 19:45

Szukaj nowego. Konstrukcja tego alternatora jest taka że z czasem obudowa aluminiowa utlenia się zakleszczając stojan do wirnika . Pękają obudowy . Rozsadza je . Naprawa nieopłacalna . Z używkami ostrożnie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Mar 2024, 13:22

Jaki nowy alternator kupić? Oryginał firmy Denso (który słynie właśnie z zacierania się i pękania obudowy - tak jak to się stało w moim wypadku)
Czy wziąć jakiś zamiennik? (myślicie że nie będzie jeszcze gorszy od oryginału?)
Auta używam w bardzo nietypowy dla tego modelu sposób więc zależy mi na niezawodności.
steve13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 16 06 2000
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: brak

28 Mar 2024, 18:42

steve13 napisał(a):Auta używam w bardzo nietypowy dla tego modelu sposób
:?: :?: :?: :?: :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Mar 2024, 09:13

Użytkuję go nietypowo bo służy mi do wypraw międzykontynentalnych, Armenia, Iran, Islandia i inne dziwne miejsca. Podzespoły są narażone na pył wulkaniczny, piasek pustynny, zanurzanie w wodzie gdy trzeba przez strumień przejechać itp. Moze dlatego alternator się zatarł, tylko niekoniecznie rozumiem dlaczego podczas postoju i nieużywania a nie w trakcie jazdy...
Tak więc wolę wymieniać części na dobre jakościowo tylko czy oryginał jest w tym wypadku lepszy niż zamienniki?
steve13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 16 06 2000
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: brak

30 Mar 2024, 15:19

steve13 napisał(a):bo służy mi do wypraw międzykontynentalnych, Armenia, Iran, Islandia i inne dziwne miejsca

no a ja myślałem że latasz nim na księżyc :lol: wiesz auto służy generalnie rzecz biorąc do jeżdżenia
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

01 Kwi 2024, 12:38

Czy na tej aukcji jest nowy oryginał alternatora?
Tak wynika z opisu, ale na samym alternatorze brak nalepki z oznaczeniem modelu, cena niższa niż typowa, a zdarza się że brak nalepek wskazuje na czyszczenie używanych części
https://allegro.pl/oferta/alternator-de ... 5319602637
steve13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 16 06 2000
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: brak

02 Kwi 2024, 20:32

To pewnikiem altek po regeneracji . Się powalilo sprzedającym . Zregenerują a piszą że nowy . :mrgreen: Umyje , wyczyści , wymieni co trzeba lub nie, pryśnie sreberkiem i jest nówka . Pytałeś
steve13 napisał(a):alternator się zatarł, tylko niekoniecznie rozumiem dlaczego podczas postoju i nieużywania a nie w trakcie jazdy...

Wyjaśniam . Przy tym alternatorze (tzw tykająca bomba ) musi wcześniej czy póżniej wystąpić awaria . Przy częstym używaniu auta kręcący się wirnik alternatora wyciera zakleszczający z czasem stojan .Przychodzi ten punk krytyczny gdy tarcie powoduje przegrzanie , stopienie izolacji uzwojenia stojana i tym samym zwarcie do masy , Skutkuje to brakiem ładowania akumulatora mimo tego że alternator się kręci , nie stawia oporu. Przy długim postoju alternator zakleszcza się na amen bo nic się tam nie kręci .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Kwi 2024, 23:10

Teraz mam zagwozdkę jaki alternator będzie do auta pasować. Ponoć nie pasują te montowane do wersji z klimą.
Mój punto ii 1,2 60KM jest bez klimy. Ale pytając sprzedawców na allegro odpisują że nie mają pewności czy dany model jest w pełni kompatybilny.
Mój stary altek jest jakiś inny niż te w większości zakładane do tego auta (oznaczenia na nalepce: denso 54 C132 14802/2 MS1022118220 46843093 A115IM 14V 70A) - po tych oznaczeniach nie mogę znaleźć odpowiednika.
Zastanawiałem się nad denso DAN998, koszt 550zł (eh 1/5 wartości auta :/ ), ponoć montowany w tym modelu ale sprzedawca nie potwierdza że będzie kompatybilny, za to nie wiem czemu proponuje Magneti Marelli nr kat 943318441010 za 380zł.

Myślicie że denso jest lepszy niż ten zamiennik i warto zapłacić więcej?
steve13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 16 06 2000
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: brak