T4 dziwna blokada 5 biegu.pomocy

16 Cze 2009, 11:58

Witam, ubiegłą środę jechałem po betonowych płytach, były wstrząsy i gdy wyjechałem na normalną drogę , lewarek skrzyni biegów zaczął ciężko chodzić i nie dało się wbić 5 biegu, dojechałem do domu i na warsztat, mechanik poruszał wodzikami, nasmarował miejsca w którym łączą się wodziki, coś poustawiał i piąty bieg się pojawił, ale do wieczora w niedziele, kiedy wjechałem prawą stroną na krawężnik i zjechałem nie było już 5 biegu i lewarek ciężko chodzi tak jakby z prawej strony coś go naciskało. Pomocy , bo nie wiem co wymieniać, dziś już wymieniłem kulki plastikowe i gumowe na skrzyni. nic nie dało. oraz znajomy co handluje używanymi częściami do t4, mówił że objawy stracenia 5 biegu w 2,4d są takie: szum przy jeździe na 5 biegu, oraz wyskakujący 5 bieg, ja tego nie miałem. Co się mogło stać z moją skrzynią biegów??
vojtaz2
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Prudnik
  • 16 Cze 2009, 19:44

    Sprawdź taką gałkę plastikową na skrzyni. Jak się wypracuje lub poluzuje jej docisk to wyskakują biegi i ciężej wchodzą.
    stasiowski121
     

    16 Cze 2009, 22:45

    kolego stasiowski121 założyłem dziś nową kulkę plastikową do wodzików nad skrzynią biegów . nic to nie zmieniło, zdjąłem pokrywę na skrzyni biegów i ręcznie pchając pierścień na biegu pięć , wchodził bez problemu , szef warsztatu mój sąsiad lekko się zdezorientował,jeżeli to nie w skrzyni biegów, to co? . popsikał w środku auta lewarek olejem w sprayu i bieg piąty się pojawił ale ciężej wchodzi niż zawsze, ale jest ten bieg. czyja to wina, lewarka do zmiany biegów? hmm. wcześnie w środę ubiegłą, sąsiad mistrz mechanik poruszał coś wodzikami popsikał sprayem i było super aż do ubiegłej niedzieli jak spadłem z krawężnika prawą stroną t4. . Hmm zagadka
    vojtaz2
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Prudnik

    17 Cze 2009, 14:07

    No to cos sie luzuje lewarek czy cos i jak mechanik zrobil to bylo dobrze a jak zjechales z tego kraweznika bylo mocne kolysniecie samochodu i znowu sie poluzowalo, to nie wina skrzyni moim zdaniem tylko elementow ktore ida do skrzyni.
    Ostatnio edytowany przez dawidbn, 17 Cze 2009, 19:53, edytowano w sumie 1 raz
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    17 Cze 2009, 19:31

    Wejdź pod auto i popatrz w jakim stanie jest kaseta od skrzyni pod kabiną, tam gdzie lewarek schodzi pod kabinę. Sprawdź czy tam się coś nie odkręciło.
    stasiowski121
     

    17 Cze 2009, 21:39

    To wina wodzików na 100% , skrzynia jest ok, bieg 5 i jego tryby i synchronizatory super, wczoraj rozebrałem i widziałem.

    Dziś byłem pod autem no i nie widać tam poluzowania. tydzień temu sąsiad mechanik właśnie coś tam dokręcał i przestawił i było ok. wczoraj powtórzył czynność ale psikając olejem w sprayu .bieg jest ale ciężko wchodzi, może kaseta i lewarek do wymiany ??
    vojtaz2
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Prudnik
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe obowiązki na przejściach dla pieszych
    W ubiegłym roku na przejściach dla pieszych straciło życie 197 osób. Bezpieczeństwo ma poprawić przepis, który wszedł w życie 1 czerwca br. Wprowadza on pierwszeństwo przed pojazdem dla pieszych wchodzących ...
    [VAN-D] Galaxy mk1 2,3 / Trajet 2,0 / Grandis 2,4 / 807 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - VAN segmentu D - silnik benzynowy o mocy około 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Ford Galaxy mk1 2,3 - 145KM - Hyundai ...

  • 18 Cze 2009, 12:03

    Spróbuj najpierw kasetę porządnie naoliwić, bez względu na wszystko.
    Zrób tak po to by dowiedzieć się czego to wina, jak nasmarujesz i będzie działało to już wiadome.
    stasiowski121
     

    22 Cze 2009, 08:22

    witam, właśnie jak naoliwię 5 bieg się pojawia, a od wczoraj znowu nie mam 5 biegu, po raz trzeci, doradzają mi że pękło mocowanie lewarka i żeby dostać się tam, trzeba ściągnąć bak .
    vojtaz2
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Prudnik

    22 Cze 2009, 16:56

    No to musisz zaglądnąć pod auto, na początek wyciągnij kasetę całą od dołu i oglądnij jak to wygląda. Powiem Ci że ja jak miałem wcześniej 2.4 D i mam dalej tylko 2.5 TDI to nic podobnego nie miało miejsca, a rocznie robię 35 tyś - 40 tyś km rocznie.
    stasiowski121