Jak chcesz się czegokolwiek konkretnego dowiedzieć VW Touaregu, to polecam zajrzeć
http://www.touaregclub.pl , Poczytaj opinie użytkowników, o typowych problemach i zadecyduj czy stać Cię na takie auto czy nie. Ten samochód, z przeciętnym VW, ma wspólny praktycznie tylko znaczek. Koszty utrzymania są wysokie i tu nie ma się co oszukiwać, luksusowy SUV będzie tani w utrzymaniu.
U mnie w domu, ojciec miał jako drugie auto VW Touarega 3.0TDI kilka lat temu. Zrobił nim jakieś 170tyś.km i sprzedał przy 350tyś.km. W tym czasie wymienił łańcuch rozrządu i dwa wtryski z takich większych kosztów. Z tego co pamiętam, robił też podporę wału(standard w tym aucie) Po za tym, nic szczególnego się z tym autem nie działo, aby można było je nazwać beznadziejnym, a tego co tata mówił, to *nadprogramowe* wymiany w tym aucie pochłonęły mniej pieniędzy, niż użeranie się z Fordowskim 2.0TDCi, które kiedyś rodzice mieli. A rodzina, która kupiła ten samochód, jeździ nim do dziś, bo często widuję ich w mieście i podejrzewam, ze teraz ma już z 500tyś.km nabite. A wnętrze przy 350tyś.km nie wyglądało źle, drobna kosmetyka, niektórych przycisków(groszowa sprawa) załatwiła by sprawę, bo oprócz tego nie było się do czego przyczepić.
Uświadomić sobie musisz, ze te auta mają zazwyczaj minimum 300tyś.km, a często dużo więcej. nikt takich aut nie kupuję, aby jeździć nimi po bułki(znam dwóch właścicieli 3 letnich Touaregów, którzy zrobili nimi w tym czasie ponad 200tyś.km). druga sprawa to taka, ze wiele tych aut trafiła do ludzi, których stać było tylko na zakup, ale na utrzymanie już nie zbiegło. Kupno auta po takiej osobie, może się źle skończyć.
Co do X5 E53, to też bardzo fajny samochód,, ale koszty utrzymania też będą wysokie. Zresztą w segmencie takich aut, nie ma takiego czegoś jak niskie koszty utrzymania. W przypadku X5 też wiele tych aut trafiło do osób, których nie stać na utrzymanie takiego auta. Polecam lekturę tego wątku, na pewno odpowie Ci na wiele pytań.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... da3ac0895f