Volvo S40 1.9 dci(116 KM) czy BMW E46 320d(136 KM) ?

08 Lis 2011, 18:57

Witam. Zbieram się do kupna nowego autka. Przeanalizowałem swoje potrzeby i interesujące mnie modele. Przede wszystkim w grę wchodzi tylko diesel i zależy ma na trwałości, małej awaryjności i względnej prostocie. Z miejsca odrzuciłem samochody koncernu VAG (Passat, Audi a4) gdyż raz, że uważam iż są zupełnie nijakie, a dwa to znaczenie miało ich skomplikowane, aluminiowe i mało trwałe na naszych drogach zawieszenie. Nie ukrywam, że od początku moja uwaga koncentrowała się na dwóch konkretnych modelach, a są to Volvo S40 1.9 dci (116 KM) lub BMW E46 320d (136 KM). W przypadku Volvo w grę wchodzi model po całkowitym lifcie z lat 2002-2003. Nie ukrywam, że wizualnie bardziej podoba mi się właśnie Volvo, ale zniechęca mnie nieco do niego silnik, który jest w Common Railu, a ja nie jestem entuzjastą bardziej skomplikowanych konstrukcji. Uważam, że diesel musi być w miarę prosty. Wiem też, że Volvo jest nieco mniejsze od BMW, bo formalnie jest to niższy segment. BMW E46 też mi się podoba, choć już nie tak jak Volvo, moim zdaniem bawarczyk wygląda starzej w środku i w ogóle sprawia wrażenie nieco starszej konstrukcji (choć wiadomo, że tak nie jest). Do BMW bardziej ciągnie mnie silnik, ponieważ w grę wchodzi tylko ten sprzed liftu, a więc byłby by to lata 2000-2001. Ma nieznacznie lepsze parametry (choć to dla mnie nie jest najważniejsze) jednak przede wszystkim to jest jeden z ostatnich tzw. "starych diesli", a więc na tradycyjnej pompie rotacyjnej i zwykłych wtryskiwaczach. Zawieszenie w obu autach podobne, z przodu pojedynczy wahacz, z tyłu podwójny, z tym że na korzyść Volvo przemawia fakt, że całe zawieszenie jest metalowe, a w BMW przód jest z aluminium. Przede wszystkim chciałbym prosić o poradę i opinię użytkowników tych modeli, oczywiście jeśli się tu tacy znajdą. Dodam, że biorąc pod uwagę wygospodarowaną przeze mnie sumę pieniędzy Volvo było by mniej więcej o 2 lata młodsze od BMW.
gregorian
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lis 2011, 19:11

po pierwsze w volvo nie ma silnika dci tylko 1.9 td 115konny dci to sa we francuzach , i nie rozumiem czego chcesz od common raila ?? toz to najlepsze rozwiazanie w dieslu bez zadnych pompowtryskow jak w tdi
ja szukal bym jakiegos zadbanego volvo , zalezy tez ile masz przeznaczone funduszy na samochod
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

08 Lis 2011, 19:18

Co do Volvo to tak, wiem że to formalnie nie jest dci choć powszechnie tak się o nim mówi, bo to konstrukcja Renault na osprzęcie Volvo. Przynajmniej z tego co wiem. Co zaś się tyczy Common Raila to istotnie wolę uniknąć z powodu wtryskiwaczy. To jest bardzo delikatna konstrukcja, działająca pod gigantycznym ciśnieniem, a w polskich warunkach paliwowych jest to jak na mnie dość ryzykowne. W PL tak naprawdę nigdy nie wiesz jakie paliwo tankujesz, nawet jeśli tankujesz na teoretycznie najlepszych stacjach. Dlatego jestem ostrożny z tymi silnikami i generalnie wolałbym ich uniknąć. Poza tym jak się coś zepsuje to tylko mechanik albo elektromechanik. Samemu nie ma co maski otwierać bo nic nie ździałasz.
gregorian
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lis 2011, 20:52

jeśli boisz się skomplikowanych konstrukcji to nie rozumiem dlaczego nie kupisz benzyny
ale jak ma być diesel to łatwiej Ci bedzie znaleźć zadbane volvo no i kostrukcja jest bardziej dopracowana, bo to końcówka produkcji
jednak osobiście wybrałbym e46 w LPG :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lis 2011, 21:41

przy dzisiejszych cenach paliw tez radzil bym lpg , a skoro tak bardzo sie boisz o jakosc paliw i naprawy to kup wóz z silnikiem 1.9tdi 90konny to jest najmniej awaryjny silnik diesla bo masz stala geometrie lopatek , nie slyszalem tez nigdy zeby ktos na common raila narzekał jest bardzoej trwaly niz pompowtryski , co do stacji w pl masz racje niestety
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

09 Lis 2011, 10:05

Benzyny nie chcę bo raz, że mam sentyment do diesla (lubię ten "terkot" pod maską), a dwa że bardziej trzyma wartość. Pojeździsz 2-3 lata i sprzedajesz niewiele taniej niż kupiłeś. Nad gazem myślałem, ale tylko przez chwilę. BMW czy Volvo w gazie to jak słoma w bucie. Na Common Raila nie narzekają dopóki się coś nie stanie. Wtedy przychodzi otrzeźwienie. Wystarczy zobaczyć ile kosztuje regeneracja wtryskiwacza CR a ile zwykłego. O trwałości nie wspomnę. No i o cenach, nowego wtryskiwacza CR poniżej 1000 zł/sztuka nie kupisz. To jest droga i delikatna zabawka. Wiadomo, że ludzie są zadowoleni bo właściwości silnika lepsze, elastyczność itd. Ale mnie również interesuje druga strona medalu i nie zamierzam tankować z duszą na ramieniu. A parametry silnika BMW są zasadniczo lepsze aniżeli Volvo, bo i moc większa i moment obrotowy lepszy. A do tego nie ma CR. Pompowtryskiwaczy w ogóle nie biorę pod uwagę, bo to w ogóle jest dziwny wynalazek. Poza tym tak jak pisałem wcześniej, samochody koncernu Volkswagena odrzucam ze względu na "urodę" i zawieszenie. Co do silnika 90Tdi to się zgadzam, ale ja właśnie się z podobnego przesiadłem, bo prawie 3 lata jeździłem Laguną 1.9 dTi (98 KM) i bardzo sobie chwaliłem. Co prawda silnik nie jest zbyt elastyczny (wręcz nieco mułowaty), ale w miarę prosty i bezawaryjny. Podobnie konstrukcyjnie jest wspomniany silnik BMW. Poza tym kupując BMW też biorę pod uwagę tylko "końcówkę" serii z tym silnikiem (lata 2000-2001). No będę jeszcze myślał. W BMW jest większy wybór, nie powiem ale większość aut albo bita, albo tuningowana i generalnie "zwieśniaczona".
gregorian
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Vision ConnectedDrive 2011
    Majestatyczny koncept nadaje formę najnowocześniejszym technologiom oraz nowatorskim pomysłom, natomiast jego głównym zadaniem jest inteligentne zintegrowanie kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego. Wszystko to znajduje ...

09 Lis 2011, 17:43

znalazlem jeden temat tu na forum odnosnie bmw , wyczytalem w nim ze w bmw ktore podajesz rowniez jest common rail nie wiem ile w tym prawdy ile nie bo nie znam sie na silnikach bmw ani na samych bmw

cytat: Wersja po liftingu common rail, zupełnie inna konstrukcja, a takze posiada juz pompowtryski, bodajze od 2002 pazdziernika wychodzily e46 z turbinami pozbawionymi "dawnych" usterek, oraz skrzynia 6 biegowa ale nie pamietam czy w 2002 czy 2004.
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

09 Lis 2011, 18:07

Wersja po liftingu E46 z silnikiem 2.0D ma CR ale ma też 150km. Przed liftingiem 2.0D 136km i pompa rotacyjna.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Lis 2011, 19:05

poczytaj sobie najpierw o usterkach w tym silniku m47d20 który cię interesuje( 2.0 diesel 136km), raczej to awaryjna jednostka,i w razie w będziesz dokładał do niej tysiącami, trwalsze są już silniki m47d20tu( 2.0 150km, po lifcie z common r.) oraz wersja 330d, moim zdaniem silnik w volvie z cr nie powinien być bardziej awaryjny, a może i mniej, a czemu nie chcesz benzyny+lpg, jeżdziłeś kiedyś bmw z silnikiem 2.8 r6? silnik z tej laguny co jeżdzisz to przy nim traktor.
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

12 Lis 2011, 12:43

Kosior, wiem że traktor. Z resztą co Ty porównujesz, diesla Renault 1.9 z niespełna 100 KM do BMW 2.8 w benzynie ? To nie jest żadne porównanie. Wracając do tematu to owszem czytałem sporo o silniku BMW 2.0 136 KM i pomimo pewnych mankamentów przygniatająca większość osób bardzo go chwali. Nie zapominaj że samochodów z tym silnikiem jest stosunkowo dużo (to chyba najpopularniejsza wersja e46 w Polsce) stąd też stosunkowo więcej osób pisze o awariach. Dla odmiany Volvo jest w PL niewiele to i niewiele osób o awariach piszę. Można by taką logikę zastosować. Wracając do silnika BMW to gdyby był on taki awaryjny to nie miałby na autocentrum.pl średniej oceny użytkowników na poziomie 4,5. To znaczy że każdy ocenia go albo na 4 albo na 5. W kontekście BMW największym problemem nie wydaje mi się sam silnik, który uważam za dobry ale znalezienie dobrego egzemplarza. Ofert jest całe mnóstwo, ale to jest jak szukanie igły w stogu siana. W przypadku Volvo zaś sytuacja odwrotna, ofert raczej mało i bardzie ciekawe. No ale silnik Volvo miałby już prawie 10 lat, a w przypadku konstrukcji CR nie jest to mało.
gregorian
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Lis 2011, 15:30

z grubszych awarii jakie znam w tym silniku, to pękające wały korbowe( lepiej nie myśleć ile będzie kosztowała naprawa), awaryjne pompy wtryskowe vp44( poczytaj o tym sobie, takie stosowane są też np. w 2.5tdi v6 w audi), czasem lubi paść turbina, wiadomo sprzęgło plus dwumas, zapycha się odma, problemy z nietrzymaniem mocy, więcej sobie nie przypominam, nie wiem czy jest sens pakowania się w tak starego diesla, jak nie jeździsz dużo w trasach albo nie masz dostępu do taniej ropy, jak nie chcesz dużej mocy to zainteresuj się silnikiem 1.9 118km( 318i przed liftem) i 2.0 143km( po lifcie), ten pierwszy jest bardzo bezawaryjny i świetnie współpracuje z lpg, ma 8 zaworową głowice, a ten drugi bardzo mało pali, ale ma trochę bolączek, te silniki r4 zawsze spalą trochę mniej niż r6 i mają tańszy serwis, benzyniaki we volvie tęz bardzo dobrze pracują na lpg( wyjątek 1.8gdi i t4)
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk