VW Lupo LPG ciężko odpala!

20 Wrz 2012, 21:26

Witam!
Mam problem, z moim Wolksvagenem Lupo, 1.0 MPI, 2000r, 217tyś przebiegu, instalacja LPG która przejechała 24tyś.
Chodzi o to że przy odpaleniu na zimnym silniku jeżeli przy pierwszej próbie silnik nie złapie to przy kazdej kolejnej bardzo dlugo kreci i nie chce zapalić, jeżeli w końcu sie uda to pracuje bardzo nie równo. Cała sytuacja trwa przez około 6-7 prób i w końcu silnik chodzi równiutko jakby nigdy nic! Dodam jeszcze że około 5tys temu zmieniałem przewody, świece oraz weżyki podcisnieniowe!

Co radzicie?
marek868
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Wolkswagen Lupo

23 Wrz 2012, 11:31

Trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej czy pompka w baku podaje paliwo tak jak powinna, do sprawdzenia również regulator ciśnienia i same wtryski <mowa tu oczywiście o wtryskach benzynowych>, a czy autko nie jeździ non stop na rezerwie?? bo to jest główna przyczyna padania pomp paliwa w zbiorniku.
Pozdrawiam Przemek
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Wrz 2012, 19:02

Caly czas utrzymuje okolo 3/4 poziomu paliwa w zbiorniku, pompa paliwa na pewno jest sprawna bo wczoraj wyciagalem ja poniewaz mialem problemy z pływakiem. Dodam jeszcze że wczoraj samochod nie chcial zapalić tak jak opisałem to we wcześniejszym poscie, wykreciłem swiece i były kompletnie zalane. co to moze byc ? zbyt duża dawka paliwa?
Dzieki wielkie za pomoc :)
marek868
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Wolkswagen Lupo

23 Wrz 2012, 20:11

A czujnik temperatury jest sprawny?? tzn czujnik dający dane do ecu silnika, trzeba by było podpiąć auto pod kompa i zobaczyć jaką temperature sterownika silnika. W benzynie nie da sie ustawić dawki paliwa bo tym steruje mapa wtrysku która jest wgrana w kompa i jest to czas wtrysku a to znowu jest powiązane z temperaturą silnika czyli na zimnym silniku mamy dłuższy czas wtrysku tzw ssanie. Jeśli miałeś zalane świece to raczej winny temu będzie zapłon, a więc znowu pare czujników położenie wału, położenia wałków <bo masz 16sto zaworowy> i czujnik spalania stukowego który jest odpowiedzialny za przyspieszenie lub opóźnienie zapłonu, szkoda że nie mieszkasz gdzieś w okolicach bo chętnie pomógłbym z podpięciem <mam dobry sprzęt diagnostyczny> bo grupa vw jest super do diagnozowania:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Wrz 2012, 11:47

Głowice mam zwykłą 8 zaworów. Czyli najlepszym rozwiazaniem jest podłączenie do kompa, który powinien zdiagnozować moją ustrerke? Do Ciebie mam troche daleko bo jestem w Lublinie.
Dzieki wielkie za pomoc, jak już uda mi się naprawić to na pewno na pisze co było nie tak.
marek868
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Wolkswagen Lupo

27 Wrz 2012, 14:44

Koledzy mają rację, a ja dodam od siebie coś jeszcze. Sprawdź czy wszystko z instalacją gazową jest OK. Swego czasu miałem taki sam problem jak Ty w Golfie III. Wszystko było dobrze do czasu. Pojechałem na wymianę filtra i okazało się, że niektóre elementy instalacji nie są w naturalnej pozycji dla siebie. Z tego powodu w układzie zostawało trochę gazu i samochód odpalał po jakimś czasie. Warto zwrócić na to uwagę, czasem detale mają wpływ. Może w Twoim przypadku będzie podobnie.
autolokos
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX
    Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutował Lexus UX. Pierwszy kompaktowy crossover Lexusa określany jest jako najmniejszy i najbardziej przyjazny do miasta. Jak wyglądają jego rozmiary na tle ...