VW Polo 9N, autoalarm - nieznane miejsce ukrytego wyłącznika

09 Kwi 2013, 22:34

Witam!
Mam problem z autem VW polo 9N, a mianowicie z alarmem challenger st 800 pc- sytuacja jest taka, że zostało wciśnięte kłódka zamknięta + kłódka otwarta z kluczykiem w stacyjce na zapłonie.

Włączył się zapewne inny tryb działania alarmu powiązany z anty-napadem i z tego co ustaliłem do wyłączenia go i do powrotu do poprzednich ustawień należny wcisnąć ukryty wyłącznik alarmu,
i tu pojawia się problem - ten kto montował alarm nie wspomniał o ukrytym wyłączniku, może go nawet wcale nie ma, chciałbym się zapytać:

Czy jest jakiś sposób by wrócić do stanu poprzedniego?

Jak bez tego ukrytego wyłącznika nie da się obejść, to gdzie go znaleźć i jak do niego dotrzeć? Ewentualnie jak wygląda... Zupełnie nie znam się na tym, nie wiem nawet gdzie są poszczególne istotne elementy alarmu zamontowane i gdzie ich szukać, no może oprócz syreny.
qwoot
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 04 2001
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW polo 9n
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Kwi 2013, 14:48

Wyłącznik resetujący alarm jest jak sama nazwa wskazuje ukryty. A więc musisz go szukać, bo nikt z nas ci nie powie, gdzie on jest w twoim samochodzie. Szukanie zacznij od skrzynki bezpieczników i w okolicach kolan kierowcy, czyli pod kierownicą. Jest to zwykły, mały przycisk, zazwyczaj czerwony.
Ukryty wyłącznik jest napewno.
Z twojego opisu wynika, że wcisnąłeś równocześnie przyciski z kłódką otwartą i kłódką zamkniętą. Z tego co ja wiem, to nic nie włączyłeś. Wciśnięcie tych dwóch przycisków powoduje wyłączenie funkcji antynapadowej. Natomiast ukryty przyscik jest potrzebny, żeby tą funkcję włączyć.. Tak więc po wciś.niećiu tych dwóch przycisków, nic z alarmem stać się nie powinno i powinien on działać normalnie. Te dwa przyciski wykorzystuje się równiez do włączenia funkcji Panic - wcisnąć i chwilę przytrzymać. Wówczas włączy się syrena. Żeby ją wyłączyć należy wcisnąc przycisk z otwartą kłódką. Jest to przydatne np. podczas poszukiwania auta na parkingu pod marketem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2013, 17:00

Dziękuje za odp. To, co zostało wykonane rozumiane jest jako "Wyłączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej" ale to co się z autem dzieje nie załatwia przycisk z otwarta kłódka :(
może więcej symptomów podam co się dzieje:

sygnały kierunkowskazami.
dioda Led w samochodzie cały czas miga i wydaje dźwięk(pojedynczy sygnał co chwile).
immobilizer zadziałał .
syrena zapewne tez wyła by, tyle ze od dłuższego czasu jest zepsuta.

Żadna kombinacja z kluczykiem w pozycji zapłon a także poza kabina nie przynosi efektów...
Podejrzewam ze jedyne lekarstwo to ten ukryty wyłącznik tylko będzie nie milo jak w skrzynce bezpieczników go nie będzie, pod kierownica nie ma :(
qwoot
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 04 2001
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW polo 9n
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2013, 15:25

Żeby wyłączyć funkcję antynapadową należy oba przyciski wcisnąć jednocześnie i puścić ( otwarta kłódka i zamknięta kłódka ). Jak oba te przyciski przytrzymasz dłużej to włącza się funkcja Panic. Nalezy wówczas wcisnąc przycisk z jedną kłódką i puścić.
Jeżeli z kolei auto cąły czas ma włączony alarm, to sprawdz, czy p[o zamknięciu drzwi gaśnie oświetlenie wnętrza - musisz mieć przełączone na automat ( zaświeca się po otwarciu drzwi i gasnie po ich zamknięciu ). Powodem możę być krańcówka w drzwiach, bo na niej opiera się też alarm.
Ten alarm wyje ci cały czas, czy przestaje po jakimś czasie? Możesz silnik uruchomić czy nie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2013, 02:10

Żadna kombinacja przycisków nie działała, alarm wył cały czas ("wył" ale z zepsuta wcześniej syrena) czyli kierunkowskazy migały, silnika nie szlo uruchomić, dioda dawała sygnaliki dźwiękowe i cały czas to trwało, wiec na to jedynym lekarstwem było odłączenie akumulatora.
Do pomocy wezwano "fachowców" pytali o ukryty wyłącznik - nic takiego nie było,
więc wymontowali centralkę i tyle, coś tam mówili ze tranzystor wymienia czy coś ale jakieś 3 tyg. nad ta nieszczęsna centralka się modlili i nie zrobili nic.
także alarmu nie ma już... wszyscy co cokolwiek umieją zrobić są poza granicami Polski to z naprawa(prostego resetu zapewne) ciężko, a kupno nowej centralki przez nawet allegro niewykonalne alarm z 2002 chyba.
Także tak sprawa się zakończyła niestety... mogę jedynie więcej szczegółów podać jak kogokolwiek ten elektroniczny problem z ciekawości zainteresuje.
qwoot
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 04 2001
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW polo 9n
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

22 Cze 2018, 16:48

Ja znalazłem coś takiego może pomoże
"włóż klucz do drzwi kierowcy i odblokuj / przytrzymaj klawisz przez 30 sekund, okna schowają się, a następnie zablokuj / przytrzymaj klawisz, okna podniosą się. zaczekaj 30 sekund, następnie naciśnij / przytrzymaj przycisk odblokowujący na pilocie przez 30 sekund, właśnie wyzerowałeś immobilizer ......"
torrer
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Polo