VW Polo Classic - nierówne obroty

14 Kwi 2016, 15:25

Witam. Temat ciągnę już od miesiąca, i nikt do końca nie potrafi poradzić, a każdy "fachowiec" sie ceni i każdy ma swoją wizję, za co trzeba zapłacić. Przy odpaleniu, na jałowym biegu, obroty potrafiły skoczyć do 2000-2500, choć to rzadkość, za to powyżej 1000 zdarzało się częściej. Podczas jazdy, zwłaszcza przy niskich obrotach 1000-1100 (a może zwyczajnie jest to lepiej wyczuwalne wtedy)gdy zwalniam, puszczam gaz, autko samo jedzie, obroty nie spadają a wręcz powoli wzrastają. Co ciekawsze, przedwczoraj wymieniłem przepustnicę (na uzywaną jak sie okazało), wcześniej silniczek krokowy, alternator zamieniony z 90 na 70boscha i na drugi dzień po przejechaniu jakiegoś kilometra zaczyna szaleć - popuszczam gaz auto zrywem przyspiesza aby po chwili gwałtownie zwolnić, obrotomierz szaleje aż do zgaśnięcia auta ( narazie dwie sytuacje takie miałem gdyż teraz to mam obawy nim jeździć wsród ludzi). Wcześniej gdy wyjezdzałem od "fachowca" w drodze 40km nie zdarzyło się to. Jakieś sugestie?
PS; na jednym warsztacie stwierdzono ,że jest niskie ciśnienie w cylindrach kolejno po 7,7,7 i 5,5 i zalecana kapitalka silnika podczas gdy kilka dni później byłem swiadkiem pomiaru i wychodziło po 11,1 -11,2. Auto mogło stać jakiś czas ( jak sugerował pierwszy "fachowiec") gdyż wymiana oleju przewidziana na 10.2015r. przy 280tys. obecnie mam 272tyś., sam zrobiłem nim około 900km. Sam już nie wiem czy czeka mnie grubsza naprawa czy to jednak może być coś mniej kosztownego.
Tevski
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2010
Auto: polo III classic
Silnik: 1.6 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1996
  • 15 Kwi 2016, 13:04

    Masz model 6N1 i tam z tego co udało mi się sprawdzić przy silniku 1.6 jest jeszcze przepływomierz o numerze fabrycznym części 037906461B. Czy go czyszczonego bądź sprawdzanego chodzi właśnie o przepływomierz? On też potrafi różne cuda jak jest niesprawny.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    17 Kwi 2016, 08:38

    Dzięki. Wszystko wskazuje jednak na czujnik położenia przepustnicy, tak więc od tego zacznę i zobaczymy jakie efekty.
    Tevski
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 01 01 2010
    Auto: polo III classic
    Silnik: 1.6 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Rok produkcji: 1996

    18 Kwi 2016, 09:38

    Daj znać czy się udało uporać z problemem.

    Przepływkę możesz przeczyścić specjalnym preparatem, no ta pewno nie zaszkodzi.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    19 Kwi 2016, 16:17

    Próbowałem zamontować czujnik przepustnicy poprzedni co był ale efekt tragiczny, auto po chwili gasło, a ponieważ zjechałem gwint w śrubce od czujnika to zdemontowałem całą przepustnicę, tak więc teraz jest trup: ) jutro podepchnę go na warsztat po sąsiedzku, tam czeka zremontowany alternator 90tka i niechaj sprawdzą co dalej.
    Tevski
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 01 01 2010
    Auto: polo III classic
    Silnik: 1.6 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Rok produkcji: 1996

    19 Kwi 2016, 17:07

    Tevski napisał(a):zjechałem gwint w śrubce od czujnika to zdemontowałem całą przepustnicę

    Niech ci przegwintują i będzie ok.

    Daj znać jak się sprawa rozwinie...
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Camry z klocków Lego
      Australijska Toyota pokazała w Melbourne pełnowymiarową replikę Camry nowej generacji zbudowaną w całości z klocków Lego. Samochód stworzył Ryan McNaught przy użyciu 500 tys. elementów. Toyota Lego Konstrukcja ...

    14 Cze 2016, 14:56

    Porobione trochę było - splanowanie głowicy, wymiana pierścieni i rozrząd ale majster zapomniał podłaczyć wiatraki i jakoś tydzień jeździłem tak, bez utrudnień aż do feralnego upalnego popołudnia w miejskich korkach ale co ciekawsze tego dnia już wcześniej zaczął wariować jeśli chodzi wciąż o te obroty. Skakały agresywnie, przyspieszając i zwalniając auto aż przygasło ( na szczęscie zdołałem jeszcze przyparkować). Po około 30-45min. odpaliłem i wciąż skakały no ale postanowiłem zaryzykować i chociaż do domu dojechać. Utknąłem jednak w korku a do tego zagrzałem silnik (około 15min świeciła się lampka), zrobiłem w drodze jeszcze przerwe na około godz. aby silnik ochłonął.Dojechałem do warsztatu, zmieniłem sprzęgło (gdyż i tak miałem już zakupione nowe) no i teraz auto jeździ ale staruje na 500obrotów, silnik pracuje nierówno a jak sie rozgrzeje to na jałowym ma wahania miedzy 600-900...
    Tevski
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 01 01 2010
    Auto: polo III classic
    Silnik: 1.6 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Rok produkcji: 1996

    16 Cze 2016, 14:25

    Tevski napisał(a):ale majster zapomniał podłaczyć wiatraki
    Masakra. To nie sprawdzał auta po wymianie uszczelki czy jak złapie odpowiednią temperaturę pracy to będzie wszystko ok?

    A jak z tym czujnikiem przepustnicy?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    07 Lip 2016, 15:32

    No właśnie dziwne rzeczy, auto w sumie jeździ fajnie, poza tym, że na zimnym silniku startuje z niskich obrotów (500max i auto czasem trzęsie, po wbiciu biegu i gazu jedzie poprawnie) po rozgrzaniu trzyma te 950-1000 na jałowym czyli w normie. Wczoraj miałem akcję wracając z pracy, przejeżdżając kilka progów po drodze, paliwo na rezerwie, że zaczęły spadać obroty aż na rondzie zgasł. Próbowałem 3krotnie odpalać ale po wbiciu jedynki i gazu gasło. W ko9ńcu zepchałem na chodnik, odczekałem chwilę, włozyłem kluczyk i odpaliło i chodziło znów ok, tak samo dzisiaj, bez zarzutu. Może to kurde filtr paliwa,pompa??? Tego czujnika ostatecznie nie zmieniałem gdyż jak wspomniałem autko ostatnie tygodnie jeździ ok.
    Tevski
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 01 01 2010
    Auto: polo III classic
    Silnik: 1.6 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Rok produkcji: 1996