Wyciszenie Passat B8 lub zmiana auta

13 Sty 2025, 23:31

Cześć,
Jestem posiadaczem Passata B8 2.0 TSI 220KM 2015r 115 000 km przebiegu.
Wcześniej miałem też Passata tylko 2.0 tdi 150KM.
Męczy mnie w passacie hałas przy prędkościach autostradowych.
Od 110 km/h robi się w moim odczuciu głośno.
Szumi głównie z okolic uszczelek i nadkoli.
Dodatkowo zawieszenie DCC fatalnie wybiera nierówności.
Ostatnio miałem okazję przejechać się Phaetonem z 2010r i auto cudownie się prowadziło i było bardzo ciche.
Doszedłem do wniosku, że muszę albo solidnie wyciszyć Passata albo szukać innego auta.
Zastamawiam się czy warto go wyciszać, uzyskam znaczący efekt i w aucie będzie jak np w fabrycznej Audi A6? Wyciszyłbym drzwi, uszczelki, maskę, nadkola, bagażnik.
Jest to jakieś rozwiązanie czy lepiej szukać lepiej wyciszonego samochodu?
Jakie waszym zdaniem mogę kupić najlepiej wyciszone auto do 70 tys i rocznik od 2010?
Chodzi o pewne auto a nie najtańsze w ogloszeniach.
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

14 Sty 2025, 01:12

Jest coś nie tak, bo przy 110 km/h to Passat b5 był dobrze wyciszony a co tu mówić o aucie dużo nowocześniejszym.
Masz w dobrym stanie uszczelki? Auto nie jest jakieś powypadkowe? nie było składane?
Może przejedź się innym egzemplarzem?
Dla mnie to jest dziwne żeby przy takich prędkościach przeszkadzał Ci hałas, którego nie powinno być.
Co innego jakieś 180 km/h...ale 110 km/h to żadna prędkość.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 813
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

14 Sty 2025, 07:46

To mój drugi Passat oba salon polska 1 właściciel z rodziny lub okolicy. Na pewno bezwypadkowe. Uszczelki raczej dobre, smaruje regularnie silikonem. Jedynie lekkie przetarcie jak na zdjęciu.
https://imgur.com/a/ebQxYs1
Oba tak samo głośne.
Czasem jeżdżę szwagra Passatem B6 i w jego auta jest trochę ciszej i zawieszenie o niebo lepsze.
Po prostu B8 takie są. Dlatego zastanawiam się czy wyciszyc i jaki efekt uzyskam czy jednak sprzedać i kupię "premium".
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

14 Sty 2025, 08:04

spqrse napisał(a):Po prostu B8 takie są. Dlatego zastanawiam się czy wyciszyc i jaki efekt uzyskam czy jednak sprzedać i kupię "premium".

Wszystko zależy jak na to patrzeć. Wyciszenie trzeba zgłębić, nie jest to lot w kosmos. Wyciszenie drzwi i maski nie wiele wniesie do tematu chociaż chętnie pokazywane w firmach od wyciszeń.
Przejście na markę premium sadzę że nie będzie lekiem na całe zło tym bardziej że z tą marką stąpasz po cienkim lodzie.
Więc wszystkie dobroci marki premium mogą Cię kosztować sporo kasy i na 100% więcej niż wyciszenie passka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Sty 2025, 08:11

A ja bym zaczął od opon
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2761
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Sty 2025, 09:15

Myślę, że problem nie jest w oponach. O wiele bardziej dokucza szum z okolic szyb bocznych. Szyby mam pojedyncze. Podobno podwójne nie robią dużej różnicy.
Na grupie Passata na FB bardzo dużo osób narzeka na hałas. Skoda Superb jest jeszcze gorsza. Jeździłem trochę SS3 i to jest tragedia. W moim odczuciu podobnie jak Octavia 2. A znacznie gorzej niż SS2.

Najważniejsze pytanie czy wyciszenie drzwi, uszczelek, maski, bagażnika i kiedyś podłogi da taki efekt jak w autach klasy Audi A6.
Jeżeli nie to z mojej perspektywy nie ma sensu inwestować i zostaje kupić A6 C7/ Mercedes E lub leasing na C8... albo phaeton do którego mocno mnie ciągnie (tak, liczę się z kosztami utrzymania)
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Duster 2018: w 100% zmieniony design nadwozia
    Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie ...
    Felgi samochodowe - rozstaw i ilość śrub
    Przedstawiamy dwa parametry montażowe felg samochodowych (średnicę śrub i ich ilość) zarówno stalowych jak i aluminiowych. Są one na tyle ważne, że oba te parametry muszą być dokładnie takie same jak zalecił producent ...

15 Sty 2025, 11:41

To b.dziwne jest,ja w swoim rupieciu W210 2.9 TD im szybciej jadę,tym ciszej jest,gdyż silnik ciszej pracuje,nie ma żadnych gwizdów,szumów,gdyż uszczelnienia drzwi zdrowe,w tym wypadku to wiadome,wina uszczelek,na YT p.G.Duda pokazuje w jaki sposób ogarnąć uszczelnienia drzwi,polecam ten materiał.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Sty 2025, 14:07

https://imgur.com/a/uszczelka-passat-b8-ebQxYs1
Taka uszczelka nadaje się do wymiany lub regeneracji?
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

15 Sty 2025, 19:38

Powłoka musi być zdrowa bez żadnych pęknięć,jestem zaskoczony,że VW na tym polu się nie popisał,moje auto ma już 26 l i uszczelnienia jak nowe,jedynie sposób p.Dudy ma sens,tanio i w miare szybko,lub zakup nowych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Sty 2025, 20:02

Wyciszyć auto to albo kupa kasy albo kupa własnej pracy. To nie jest takie proste jak się wydaję, całe auto musisz rozebrać. Jak lubisz takie prace to możesz się bawić, jak nie to kup inne auto bo wydasz spór pieniędzy a efekt i tak nie będzie taki jak oczekujesz bo przecież jeszcze zawieszenie ci przeszkadza.
Paweltop
Nowicjusz
 
Posty: 15

15 Sty 2025, 21:19

Same materiały to 2 tys więc nie dużo. Wiem, że dużo pracy i dlatego będę robić na raty.
Rozglądam się ale szczerze nie mam na co zmienić auta.
Jedynie obawiam się, że ostateczny efekt nie będzie wystarczający i narobię się i sprzedam auto
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

15 Sty 2025, 21:30

Ale co to za inwestycja nawet jak wydasz 5k ? Zrób sobie to na raty i tyle. Zacznij od tego co Ci się wydaje że szwankuje. Uszczelki, szyby i nadkola a potem jak Ci będzie źle polecisz z podłogą.
W np. Camry tej prawie nowej boczne szyby z innej opcji wyposażenia robią mega robotę + nadkola jako opcja.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Sty 2025, 21:45

Wcisnąć do uszu stopery . Kiedyś miałem upierdliwy problem z klientem co miał nadwrażliwy słuch . Wszystko mu przeszkadzało . Co byś mu nie robił to i tak za głośno . To tak na marginesie :mrgreen: W temacie głośność auta to ocena idywidualna i ciężko tu radzić i oceniać
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4917
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sty 2025, 22:12

2 tys to raczej jakaś bieda wersję przejmujesz. Jak byłem dużo młodszy i miałem trochę świra na temat car audio to 2 tygodnie robiąc dziennie po pracy zajęło mi szykowanie Clio 2 . Gdzie miałem przynajmniej odrobinę doświadczenia. Firma za takiego passata jak ma być cały zrobiony to licz 15 tys
Paweltop
Nowicjusz
 
Posty: 15

16 Sty 2025, 08:09

Też bym zaczął od nadkoli i uszczelek i zobaczył jaka BD różnica.
Ja u siebie robiłem drzwi i bagażnik i nie ma różnicy dla dźwięków z z wewnątrz, za to jest różnica dla audio więc to bym zostawił na koniec a nawet nie robił w ogole w Twoim przypadku.

Jeszcze też pytanie co powoduje hałas, czy to szumy z zewnątrz czy rezonans blachy. Bo na to pierwsze się daje panki itp a na drugie maty butylowe.
Też żebyś nie poszedł za modą i praniem mózgu youtuberów którzy każa wyklejac każdy centymetr samochodu mata butylową bo to tak nie działa.
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996