Zafira B, problem z czujnikami parkowania, lecz "cykają"

04 Lis 2023, 14:13

Witam,
Po zalaczeniu wstecznego slychac tylko jedno glosniejsze "PIM" zapala sie P na desce i przy zegarach, lecz nie slychac czujnikow aby "pikały"
Wyjalem wszystkie wsteczne czujniki, obejrzalem przeczyscilem, posluchalem uchem ze kazda gdy zblize ucho "cyka" czyli rozumiem ze one sa sprawne?
To dlaczego nie daja znakow ze cos sie zbliza? Czy mozliwe iz ktorys czujnik z przodu jest walniety? Bo wrzucajac jedynke na zaplonie one tez mi nie pikają...

Czy czujniki jak przylozy sie ucho i cykają tzn ze sa sprawne? Czy czujniki z przodu sa powiazane z tylem, ze jak padnie z przodu to w ogole ani przod ani tyl nie bedzie informowac o przeszkodzie? Skupilem sie aktualnie na tylnych bo sa wazniejsze, i jak mowie, wszystkie 4 cykają gdy do ucha sie przystawi, nie wiem czy to ok objaw?


- Zafira B, benzyna 2007 rok.
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

04 Lis 2023, 14:29

Masz uszkodzony któryś czujnik najprawdopodobniej. Jak dotkniesz czujnik delikatnie palce, to da się odczuć takie delikatne jakby wibrowanie, pulsowanie. Jak tego nie ma, to czujnik uszkodzony. Najlepiej by było podłączyć się pod kompa i sprawdzić te czujniki. Może być też problem z okablowaniem.
Przestał ci działać tył i przód jednocześnie, czy po jakimś czasie najpierw jeden potem drugi?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lis 2023, 15:50

W 90% tył jest połączony z przodem jeżeli jeden czujnik z przodu nie będzie działał to i tyl nie będzie działał, sprawdź czy wszystkie czujniki cykaja
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lis 2023, 17:26

Kao napisał(a): sprawdź czy wszystkie czujniki cykaja
Ja wiem że preferowane są metody diagnostyki według profesora ,,cyca'' ale tutaj jest możliwość trafnej , jednoznacznej diagnozy odpowiednim programem /komputerem diagnostycznym .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2023, 17:51

Nie każdy ma, to jest sposob za darmo, skoro 7 cyka à 8my nie to nie ma wątpliwości gdzie trzeba szukać, diagnostykę możemy robić w trudniejszych przypadkach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lis 2023, 18:04

Kao napisał(a):Nie każdy ma, to jest sposob za darmo, skoro 7 cyka à 8my nie to nie ma wątpliwości gdzie trzeba szukać
Masz rację . Czekamy na rozwój tematu :ok:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lis 2023, 11:33

Podlaczalem ELMa to bledow brak, pewnie trzeba jakis opcom znalezc,
Wszystkie czujkniki przod i tyl na przekreconym zaplonie (na wstecznym i na jedynce) cykaja gdy sie ucho przyklada, zaden nie jest cicho co sugerowalo by ze chyba jest padniety? Ciagle gdy wrzucam wsteczny slysze PIM jedno glosniejsze i nic wiecej,
W "dupke" wjechala na parkingu mi babka, nic wielkiego, ale przegladalem przewody itp i nic nie pourywane ...

czy modul ma jakis bezpiecznik? to oryginalne czujniki Oplowskie/Boscha
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

10 Lis 2023, 19:28

stasko napisał(a):Podlaczalem ELMa to bledow brak, pewnie trzeba jakiś opcom znalezc,

No niewątpliwie. ELM-em takim zwykłym nie odczytasz czujników parkowania. Podłącz się pod normalny interfejs i posprawdzaj parktornika. Niekoniecznie to musi być jakiś czujnik. Jest całe mnóstwo opcji. Chyba, że wolisz szukać w ciemno....Ale w ten sposób ciągnięcie tematu nie ma najmniejszego sensu, bo o co tylko nie zapytasz, to będzie ci można odpisac _ Tka - jest taka możliwość
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2023, 19:52

Masz schemat

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Bezpiecznik nr 13 w module REC . Z tym że jeżeli byłby spalony nie było by Piiiii po włączeniu wstecznego . Poza tym w tym aucie jest rozległa sieć CAN . Do sterowania i diagnostyki .Patrz na schemat - nie ma zacisku że włączony bieg wsteczny z lampy czy tam czujnika na skrzyni biegów . Guzik na kokpicie , ten ,,P'' jest podłączony do....... licznika . Z niego info o jego włączeniu/wyłączeniu dociera po sieci CAN do sterownika czujników parkowania ......Działanie czujników jest zależne od prędkości auta - to też po CAN ..... Tutaj zwykły miernik czy tam jakieś tzw. inne metody sprawdzania w zafirze zawodzą . Trzeba odpowiedni program . Nie tylko do odczytu błędów ale też do podglądu parametrów bieżących .Nie bez znaczenia jest posiadanie haka holowniczego . Fabrycznego . Układ sam rozpoznaje podłączenie przyczepy i z automatu wyłącza tylne czujniki . Uszkodzenie wiązki haka - zwarcia mogą mieć wpływ na działanie czujników .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna