Zasilanie do aut elektrycznych

23 Wrz 2018, 10:11

Mam tutaj na myśli nie tylko auta elektryczne osobowe, ale np autobusy. Przecież aby naładować te wszystkie akumulatory w które autokar elektryczny jest wyposażony, potrzeba dużej ilości napięcia. Zastanawiam się, jak to jest skonstruowane w praktyce?
Instat
Początkujący
 
Posty: 152
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: Citrone C2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

23 Wrz 2018, 10:17

Nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi w tym poście, rozwiń swoją myśl
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Wrz 2018, 07:29

Załóżmy, że mamy zajezdnię autobusową, która ma ładować autobusy elektryczne. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ładowane będą z gniazdka w którym jest 230V. Jak nie z gniazdka to jak?
Instat
Początkujący
 
Posty: 152
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: Citrone C2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

25 Wrz 2018, 10:07

Instat napisał(a):Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ładowane będą z gniazdka w którym jest 230V
Pewnie nie będą bo trwało by to długo i w zajezdniach powstaną obok stanowisk gdzie parkują autobusy ładowarki które kierowca po zakończeniu kursu będzie podłączał. ładowarki dla samochodów osobowych mają przeważnie napięcie znamionowe od 230V do 400V i myślę że w przypadku autobusów może być podobnie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Wrz 2018, 11:52

Ostatnio na TVN Turbo pokazywali właśnie jakieś aut elektryczne. Pełne naładowania z domowego gniazdka trwało 12 godzin, natomiast na specjalnej stacji do tego przeznaczonej 4 godziny. Podejrzewam że napięcie jest po prostu większe.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Wrz 2018, 19:45

Dokładnie, ja tu mam często styczność z elektrykami, wszyscy ładują w domu z tym że mają specjalne wtyczki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2018, 06:41

W zajezdniach autobusowych w których ładowane są autobusy elektryczne należy zamontować stację tracho, do której podciągnięte jest odpowiednio wysokie napięcie. Wszystko po to, aby ładowanie było szybkie i efektywne. Nikt przecież nie będzie czekał wielu godzin aż autobus się naładuje.
Specyfikację wybranych stacji tracho można tuta znaleźć - egsystem.pl
Ostatnio edytowany przez ArteK 10 Sty 2024, 17:41, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Usunięty link nie związany z tematem.
zachary
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 05 1998
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Opel Astra

09 Sty 2024, 12:38

Dla mnie podstawą jest znać rozkład najbliższych ładowarek. Sam bywam na Śląsku, więc lista przykładowych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Rudzie Śląskiej, którą możecie znaleźć pod [..................], jest bardzo przydatna, bo wymienione są też moce urządzeń. Jeśli wam też się przyda, dajcie znać :)
Ostatnio edytowany przez mike, 10 Sty 2024, 13:11, edytowano w sumie 1 raz
Powód: reklama
KacperT4
Początkujący
 
Posty: 73