Zasilanie do aut elektrycznych

Zasilanie do aut elektrycznych

23 Wrz 2018, 11:11

Mam tutaj na myśli nie tylko auta elektryczne osobowe, ale np autobusy. Przecież aby naładować te wszystkie akumulatory w które autokar elektryczny jest wyposażony, potrzeba dużej ilości napięcia. Zastanawiam się, jak to jest skonstruowane w praktyce?
Instat
Początkujący
 
Posty: 129
Rejestracja: 15 Paź 2014, 16:07
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: Citrone C2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

Re: Zasilanie do aut elektrycznych

23 Wrz 2018, 11:17

Nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi w tym poście, rozwiń swoją myśl
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5997
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Zasilanie do aut elektrycznych

25 Wrz 2018, 08:29

Załóżmy, że mamy zajezdnię autobusową, która ma ładować autobusy elektryczne. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ładowane będą z gniazdka w którym jest 230V. Jak nie z gniazdka to jak?
Instat
Początkujący
 
Posty: 129
Rejestracja: 15 Paź 2014, 16:07
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: Citrone C2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

Re: Zasilanie do aut elektrycznych

25 Wrz 2018, 11:07

Instat napisał(a):Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ładowane będą z gniazdka w którym jest 230V
Pewnie nie będą bo trwało by to długo i w zajezdniach powstaną obok stanowisk gdzie parkują autobusy ładowarki które kierowca po zakończeniu kursu będzie podłączał. ładowarki dla samochodów osobowych mają przeważnie napięcie znamionowe od 230V do 400V i myślę że w przypadku autobusów może być podobnie.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 1137
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Zasilanie do aut elektrycznych

25 Wrz 2018, 12:52

Ostatnio na TVN Turbo pokazywali właśnie jakieś aut elektryczne. Pełne naładowania z domowego gniazdka trwało 12 godzin, natomiast na specjalnej stacji do tego przeznaczonej 4 godziny. Podejrzewam że napięcie jest po prostu większe.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 905
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Zasilanie do aut elektrycznych

25 Wrz 2018, 20:45

Dokładnie, ja tu mam często styczność z elektrykami, wszyscy ładują w domu z tym że mają specjalne wtyczki.
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5997
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zapinaj pasy w samochodzie przed każdą jazdą! Zapinaj pasy w samochodzie przed każdą jazdą!
    Dlaczego wciąż niektórzy kierowcy i pasażerowie nie zapinają pasów bezpieczeństwa? Jedni sądzą, że to niewygodne, a inni uznają, że nie ma potrzeby tego robić przed krótką podróżą. To błąd, który ...
    Więcej o 160 kilometrów dróg w systemie viaTOLL Więcej o 160 kilometrów dróg w systemie viaTOLL
    Przybywa nam dróg w ogólnopolskiej sieci dróg płatnych viaTOLL. Aktualnie viaTOLL powiększy się o kolejne 160 kilometrów. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów od 30 marca br. do mapy ...

  • Re: Zasilanie do aut elektrycznych

    26 Wrz 2018, 07:41

    W zajezdniach autobusowych w których ładowane są autobusy elektryczne należy zamontować stację tracho, do której podciągnięte jest odpowiednio wysokie napięcie. Wszystko po to, aby ładowanie było szybkie i efektywne. Nikt przecież nie będzie czekał wielu godzin aż autobus się naładuje.
    Specyfikację wybranych stacji tracho można tuta znaleźć - link.
    Ostatnio edytowany przez ArteK, 26 Wrz 2018, 12:35, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Usunięty link nie związany z tematem.
    zachary
    Początkujący
     
    Posty: 215
    Rejestracja: 04 Wrz 2012, 11:54
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 13 05 1998
    Przebieg/rok: 27tys. km
    Auto: Opel Astra