Zielona strzałka - zachowanie

Zielona strzałka - zachowanie

29 Sie 2013, 08:09

Przepisy jasno mówią że zielona strzałka obok glownego sygnalizatora upoważnia do przejazdu przez skrzyżowanie po uwczesnym zatrzymaniu się i ustopieniu pierwszeństwa innym kierującym. Jak wiadomo nie wielu kierowców stosuje się do tego zapisu. Jednak zastanawia mnie kwestia na która nigdzie nie znalazłem odpwiedzi. Wyobraźmy sobie taka sytuacje, stoi kolumna aut, pali się czerwone, nagle zapala się strzałka. I teraz pytanie, czy każdy dojeżdżający do strzałki musi się zatrzymać bezpośrednio przed nią czy cala komuna aut moze jednocześnie płynnie przejechac? W koncu każdy z tej kolumny już stal przed ta strzałka ( moment gdy pali się tylko czerwone ). Jak to dokładnie działa? Drugie pytanie, spotkaliście się z kims kto dostal mandat za nie zatrzymanie się przed strzałka? Mam nadzieje ze jasno nakreslilem problem :)
filooo
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Sie 2013, 07:49
Auto: nissan

Re: Zielona strzałka - zachowanie

29 Sie 2013, 15:52

Jasno..
Jasne jest też, że przepis dotyczy każdego, a nie wybiórczo.. Twór o którym piszesz to nie jest kolumna, czyli każdy ma obowiązek zatrzymać się przed sygnalizatorem (czerwone) i po upewnieniu się może przejechać.. Przecież przejściem dla pieszych mogą iść piesi - uważasz, że poczekają na "kolumnę" ??
filooo napisał(a):każdy z tej kolumny już stal przed ta strzałka

Błędna interpretacja - każdy stał bo wynikało to z warunków ruchu(poprzednik się zatrzymał) a nie dlatego, że dojechał do sygnalizatora..
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Rejestracja: 09 Lis 2008, 13:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Zielona strzałka - zachowanie

01 Wrz 2013, 23:15

Ja myślę, że § 99 pkt 1 i 2 ROZPORZĄDZENIA MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych wyjaśniają sytuację:
§ 99. 1. Zatrzymanie pojazdu wynikające z nadawanego sygnału powinno nastąpić przed linią zatrzymania, a w razie jej braku – przed sygnalizatorem.
2. Jeżeli sygnalizator jest umieszczony nad jezdnią, to zatrzymanie pojazdu wynikające z nadawanego sygnału powinno nastąpić przed linią zatrzymania, a w razie jej braku – przed jezdnią, nad którą sygnalizator został umieszczony.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15591
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant
    Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw ...
    SsangYong Rexton G4 - nowa odsłona SsangYong Rexton G4 - nowa odsłona
    Jest to prawdziwy samochód terenowy gdyż zachowano konstrukcję opartą na ramie (Quad frame), co w dobie samonośnych nadwozi w klasie SUV jest rzadkością. W stosunku do poprzedniego modelu nadwozie jest dłuższe (4850 ...

  •