Akumulator a problemy z komputerem

22 Sty 2014, 16:38

Kolejny problem poza nie działającym prawidłowo zapasowym kluczykiem o którym już pisałem. Samochód stoi znowu w ASO bo przy uruchamianiu komputer pokazywał od dłuższego czasu błąd silnika. Do tego nie działa tempomat. Tu ponoć jakiś problem z czujnikiem. Co do błędu silnika to powodem jest niby przepustnica/dozownik powietrza, co było robione i wymieniane w lipcu. Diler twierdzi, że może być to spowodowane jakimś problemem z akumulatorem gdzie nie daje on wystarczającego prądu na komputer. Nigdy nie było problemu z odpalaniem samochodu choć zdarzało się, że długo stał. Ostatnie jednak tygodnie to prawie 1.5 tys kilometrów. Nawet wczoraj przejechał z 250. Kontrolka błędu silnika nie gaśnie podczas jazdy. W zeszłym tygodniu był podłączany pod komputer i wyszło jakieś spięcie masy czy coś odnośnie tego błędu silnika. Nie było nic mowy o innych błędach. Dziś niby masa błędów właśnie najprawdopodobniej spowodowana tym, że akumulator nie ładuje się do końca. Dla mnie laika w temacie brzmi to dość dziwnie. Nie wiem co o tym myśleć. Poradźcie :)
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Sty 2014, 02:23

Napewno trzeba zacząć od tego, żeby wiedzieć dokładnie jaki błąd pokazuje komputer.
Kolejna rzecz, to możesz zmierzyć napięcie ładowania - przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być max 14,4V, a po właczeniu świateł mijania, szyby ogrzewanej, może spaść do max 13,9V. Po całonocnym postoju, napięcie na aku nie powinno być mniejsze niż 12,3 - 12,5V. Jeżeli tak jest to napewno nie jest to wina aku.
Zapytaj w tym serwisie jakie dokładnie błędy się pojawiają.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2014, 14:38

dokładnie pokazuje zwarcie masy wskazując na dozownik powietrza. Komputer odczytuje przy tym błędzie -50C przy 170km/h kiedy samochód stoi w miejscu. Akumulator został naładowany przez noc i niby jest OK. Ze względu na te zwariowane wartości przy odczycie stwierdzono że najprawdopodobniej oprogramowanie nawala wiec będzie przeinstalowane.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Sty 2014, 16:54

Yarecki napisał(a):Komputer odczytuje przy tym błędzie -50C przy 170km/h kiedy samochód stoi w miejscu.

Generalnie nie odczytuje tego komputer, tylko czujnik i taki sygnał przekazuje do komputera. Oczywiście może być coś nie tak z oprogramowaniem. Ale ja bym na samym początku przyjrzał się czujnikowi.
Yarecki napisał(a):Akumulator został naładowany przez noc i niby jest OK.

Czyli że co - po naładowaniu aku wszystko jest w porządku? czy po jego naładowaniu czujnik nadal pokazuje takie wartości?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2014, 18:25

Aku jest ok lecz błędy zostały
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Sty 2014, 18:45

Tak więc trzeba zacząć od kontroli/wymiany czujnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2014, 19:39

No więc od początku im mówiłem że ten element już był wymieniany i ponoć coś jest nie teges z jakimś czujnikiem. Efekt jest tak jak pisze toteż coś mi nie gra z ich tłumaczeniami. Tym bardziej że tydzień wcześniej żadnych innych błędów nie było dopóki nie podłączyli swojego sprzętu do komputera. Teraz czujnik parkowania wariuje pokazując błąd, ustawienie świateł w pozycji Auto nie przynosi oczekiwanych efektów i kto wie co jeszcze im tam powychodziło. Poczekam aż mi go oddadzą i zobaczymy czy coś wskórali. Jak nie to im podziękuje i będzie trzeba szukać kogoś kto się faktycznie na tym zna.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Sty 2014, 16:08

Skoro elementy wymienione przez ciebie były przed oddaniem auta do mechanika sprawne, a teraz są uszkodzone, to niech naprawiają tak długo aż naprawią. A jak nie umieją to niech oddają pieniądze. Podejrzewam, że albo coś spaprali podczas podłaczania albo podczas diagnostyki, co jest bardziej prawdopodobne - nieumiejętnośc posługiwania się sprzętem diagnostycznym prowadzi do takich rzeczy.
Jak tym razem nie naprawią, to poprosiłbym ich o zwrot pieniędzy i oddał samochód do serwisu, a kosztami naprawy uszkodzonych elementów bym ich obciażył.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sty 2014, 17:12

Dzięki za radę. Tłumaczyli mi że przez samą diagnostykę nie da się nic uszkodzić bo to jest tylko odczyt danych. Jutro się coś więcej dowiem bo obiecali że na poniedziałek będzie zrobiony. Z tymi zwrotami kasy to niełatwa sprawa bo nie da się chyba w żaden sposób udowodnić że warsztat coś spartolił szczególnie ASO.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Sty 2014, 23:30

Yarecki napisał(a):Tłumaczyli mi że przez samą diagnostykę nie da się nic uszkodzić bo to jest tylko odczyt danych.

Absolutnie kłamią :!: Diagnostyka to nie tylko odczyt błędów, ale również zmiana ustawień poszczególnych parametrów. Jak ktoś nie ogarnia diagnostyki, to ingerencja w nią może przynieść więcej szkody niż pożytku. Nawet najprostszy skaner diagnostyczny ma możliwość odczytu i kasowania błędów. a kasowanie danych to już ingerencja w układ sterowania, a nie tylko odczyt.
Yarecki napisał(a): Z tymi zwrotami kasy to niełatwa sprawa bo nie da się chyba w żaden sposób udowodnić że warsztat coś spartolił szczególnie ASO.

To też nie jest tak do końca. Zawsze możesz reklamowac usługę. Wiadomo przeciez, że nikt nie oddaje do naprawy samochodu sprawnego. A skoro ASO oddaje ci samochód niesprawny, to coś jest chyba nie tak...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2014, 11:23

Witam.
Posiadam 2 citroeny c5 I i II generacji. Miałem bardzo podobne problemy z komputerem, jeździłem po serwisach i w końcu sam znalazłem usterkę. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o usterce komputera oto mail: [email widoczny po zalogowaniu]
Jarek63
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: citroen c5

06 Mar 2014, 14:41

Dodam, że po długim oczekiwaniu gdyż ASO miało problemy ze swoim sprzętem diagnostycznym więc musiałem umawiać się ponownie, przeinstalowano całe oprogramowanie komputera. Niestety problem pozostał. Co prawda jeden mniej gdyż okazało się, że kluczyk, który wcześniej ponoć nie nadawał się do naprawy i wyceniono ponad 5 stówek za nowy zaczął działać. Wyszło tak gdyż przy przeinstalowaniu oprogramowania chcieli wszystkie kluczyki i nikt nie pytał czy są z którymś jakieś problemy więc nie śpieszyłem się tłumaczyć jak to jest z tym zapasowym. Po odbiorze auta oba działały bez problemu... W każdym razie zonk bo okazało się, że ten dozownik powietrza który był już wcześniej robiony owszem był zakupiony w jakimś ASO ale nie był w ASO montowany. Element wiec podlega gwarancji, ale to garaż który robił wymianę musi się o uwzględnienie tej gwarancji upomnieć. Będzie więc znowu musiało to trochę poczekać aż się wybiorę w tamte rejony. Póki co tragedii jakiejś nie ma bo całe moje dotychczasowe koszty to jedynie to początkowe podłączenie do komputera za 2 stówki. Bardziej nerwówka choć plus taki, że zapasowy kluczyk działa :) Przy okazji wyszło, że licznik był kręcony więc będę musiał go przy następnej okazji popchnąć.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Cze 2014, 13:15

Uaktualnienie.
Część o której była mowa wymontowałem żeby ją zawieźć do warsztatu gdzie była wymieniana. Żeby można było jeździć dałem spowrotem starą i tu wyszła ciekawostka. Okazało się, że zaworki na wlotach były inaczej skonfigurowane. Oglądając dźwignie od nich wyszło, że nie jest problemem że któryś się zblokował lecz tak po prostu były ustawione fabrycznie. Zaglądając dalej w rury wyszło że ta która idzie pod silnik jest całkiem zaślepiona - zwykła atrapa- dodam że część oryginalna zamówiona w ASO. Także niezła jazda. Obecnie czekam na decyzje z Peugota. Mam nadzieję że wymienią tym razem na prawidłową część. Kolega uważa, że jest to też powodem dlaczego nie działa tempomat.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Cze 2014, 11:26

Aktualizacja.

Peugeot oświadczył, że były jakieś modyfikacje tego elementu i dlatego aktualna wersja wygląda jak wygląda. Co do błędu silnika, który najprawdopodobniej powoduje czujnik na tym elemencie nie ustosunkowali się. Chyba nie mam innej opcji jak spróbować zamienić czujniki ze starego na nowy i zobaczyć czy zadziała pod warunkiem oczywiście, że pcb będą wyglądały identycznie. Niestety dochodzi tu konieczność podłączania pod komputer żeby spróbować błąd zresetować i zobaczyć co się będzie działo. Wkurzające, że nie ma się chyba właściwie gdzie na to poskarżyć. Co mi po gwarancji skoro Peugeot twierdzi, że element jest prawidłowy i sprawny a ASO uważa, że w/g ich odczytów z komputera należałoby go wymienić. Oczywiście pozostaje możliwość, że coś innego tu nie gra, ale pewnie taniej by było inny samochód kupić niż dać się ASO nauczyć na moim przykładzie w czym tkwi problem.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009