BMW 325 / BMW electric (1992-1997) - samochód elektryczny

BMW 325 / BMW electric (1992-1997) - samochód elektryczny

02 Sty 2013, 23:48

Począwszy od 1990 roku trzecia generacja BMW serii 3 stała się podstawą dla 25 samochodów eksperymentalnych, stosowanych podczas testów, oraz optymalizowania nowych podzespołów w celu stopniowego przeniesienia technologii napędu elektrycznego do produkcji seryjnej. ImagePierwsza generacja tych prototypowych pojazdów obejmowała osiem modeli, które wzięły udział w największych na świecie testach odbywających się na niemieckiej wyspie Rugii. Liczni producenci współpracowali podczas tego wspólnego projektu badawczego, wspieranego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Badań Naukowych i Technologii. Koleje sześć pojazdów testowych zostało włączonych do floty rządu Bawarii. Po problemach związanych z akumulatorami sodowo-siarkowymi w 1993 r. zastąpiono je akumulatorami na bazie sodowo-niklowo-chlorkowymi znanymi już z BMW E1. Jeden model BMW 325 z floty testowanej w Rugii został wyposażony w akumulator niklowo-kadmowy (NiCd). W trakcie prac rozwojowych stosowane były silniki elektryczne o mocy 45 kW, które obecnie ważą zaledwie 65 kilogramów łącznie ze skrzynią biegów. Godny uwagi postęp poczyniono również w odniesieniu do technologii magazynowania energii dzięki szybkiemu ładowaniu umożliwiającemu akumulatorom osiągnięcie 75% wydajności w ciągu zaledwie 40 minut. Ponadto inżynierom udało się również odzyskać 20% energii elektrycznej podczas jazdy.

Image Image Image Image

Testy różnych silników, skrzyń biegów oraz akumulatorów pomiędzy 1992 a 1996 rokiem dostarczyły szczegółowych danych, które stanowiły cenne wskazówki dla dalszego rozwoju. W ich następstwie w latach 1995-1997 utworzono drugą generację kolejnych 10 samochodów eksperymentalnych, szczycących się głównymi udoskonaleniami w kwestii zarówno osiągów, jak i zasięgu jazdy. Rzucające się w oczy żółtym kolorem lakieru modele "BMW electric" wykorzystywane były głównie przez działy techniczne w BMW.

Image

BMW 325 / BMW electric (1992-1997): dane techniczne
Silnik:
Silnik prądu przemiennego ze stale wzbudzonym polem wirującym,
Moca stała: 32 kW / 45 kW,
Magazynowanie energii:
Wysokoenergetyczny akumulator sodowo-niklowo-chlorkowy,
Pojemność: 21,7 kWh / 29 kWh,
Masa: 260 kg /350 kg,
Osiągi (w przybliżeniu):
Prędkość maksymalna: 128 km/h /135 km/h
Przyspieszenie 0-50 km/h: 8 s / 6 s
Zasięg w ruchu miejskim: 120 km / 150 km

POLECAMY BMW 325iX (1987-1990) - samochód elektryczny

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2182
Zdjęcia: 8040
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...
    Czy Honda Accord to dobra inwestycja? Czy Honda Accord to dobra inwestycja?
    Decyzja o zakupie nowego auta dla wielu osób jest prawdziwą męczarnią. Bardzo duża oferta, bardzo dużo danych liczbowych, mnóstwo informacji. Jednak przyjrzyjmy się na przykładzie jednego z modeli Hondy jakie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Celica 2000 liftback, bok lewy
      Ford Fiesta MK3, zabudowa bagażnika
      Nissan 370Z Nismo, silnik V6 VVEL
      Nauka jazdy na jednym kole na motorze, symulator