BMW 325 / BMW electric (1992-1997) - samochód elektryczny

BMW 325 / BMW electric (1992-1997) - samochód elektryczny

02 Sty 2013, 22:48

Począwszy od 1990 roku trzecia generacja BMW serii 3 stała się podstawą dla 25 samochodów eksperymentalnych, stosowanych podczas testów, oraz optymalizowania nowych podzespołów w celu stopniowego przeniesienia technologii napędu elektrycznego do produkcji seryjnej. ImagePierwsza generacja tych prototypowych pojazdów obejmowała osiem modeli, które wzięły udział w największych na świecie testach odbywających się na niemieckiej wyspie Rugii. Liczni producenci współpracowali podczas tego wspólnego projektu badawczego, wspieranego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Badań Naukowych i Technologii. Koleje sześć pojazdów testowych zostało włączonych do floty rządu Bawarii. Po problemach związanych z akumulatorami sodowo-siarkowymi w 1993 r. zastąpiono je akumulatorami na bazie sodowo-niklowo-chlorkowymi znanymi już z BMW E1. Jeden model BMW 325 z floty testowanej w Rugii został wyposażony w akumulator niklowo-kadmowy (NiCd). W trakcie prac rozwojowych stosowane były silniki elektryczne o mocy 45 kW, które obecnie ważą zaledwie 65 kilogramów łącznie ze skrzynią biegów. Godny uwagi postęp poczyniono również w odniesieniu do technologii magazynowania energii dzięki szybkiemu ładowaniu umożliwiającemu akumulatorom osiągnięcie 75% wydajności w ciągu zaledwie 40 minut. Ponadto inżynierom udało się również odzyskać 20% energii elektrycznej podczas jazdy.

Image Image Image Image

Testy różnych silników, skrzyń biegów oraz akumulatorów pomiędzy 1992 a 1996 rokiem dostarczyły szczegółowych danych, które stanowiły cenne wskazówki dla dalszego rozwoju. W ich następstwie w latach 1995-1997 utworzono drugą generację kolejnych 10 samochodów eksperymentalnych, szczycących się głównymi udoskonaleniami w kwestii zarówno osiągów, jak i zasięgu jazdy. Rzucające się w oczy żółtym kolorem lakieru modele "BMW electric" wykorzystywane były głównie przez działy techniczne w BMW.

Image

BMW 325 / BMW electric (1992-1997): dane techniczne
Silnik:
Silnik prądu przemiennego ze stale wzbudzonym polem wirującym,
Moca stała: 32 kW / 45 kW,
Magazynowanie energii:
Wysokoenergetyczny akumulator sodowo-niklowo-chlorkowy,
Pojemność: 21,7 kWh / 29 kWh,
Masa: 260 kg /350 kg,
Osiągi (w przybliżeniu):
Prędkość maksymalna: 128 km/h /135 km/h
Przyspieszenie 0-50 km/h: 8 s / 6 s
Zasięg w ruchu miejskim: 120 km / 150 km

POLECAMY BMW 325iX (1987-1990) - samochód elektryczny

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2811
Zdjęcia: 9921
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Te samochody są najbardziej trwałe Te samochody są najbardziej trwałe
    Trwałość samochodu ma znaczenie zarówno dla tych kierowców, którzy kupują samochód raz na wiele lat, jak i dla tych, którzy rozglądają się za dobrym autem używanym. Amerykański portal zajmujący ...
    Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją
    Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość ...

  •