Jakie 4x4

24 Lut 2011, 21:30

Grand ma kilka rodzajów napędu. Jak porównujesz do Vectry to chyba tylko kastrata.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

24 Lut 2011, 21:37

Auto praktycznie seria 5.2V8 MPI seryjna guma, instalacja BRC spalanie wiosną w trasie 16l lpg prędkość ok 100-110km/h czyli w miarę normalna podróżna. Poruszamy temat z działu 4x4 i ja to potwierdzam Grand nie bardzo nadaje się do terenu, ponieważ - masa auta, elektronika, nie najmocniejsze Danki , brak ramy itp itd. to nie Patrol albo J7 żeby go topić :wink: zresztą spalanie w terenie to rzecz absurdalna...wynik mojego Patrola z ostatnich 2 wyjazdów - 37l/100km; 42l/ok 170km godzinowo też podać? :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2011, 21:41

Dobrze zmotany Grand da sobie radę wcale nie gorzej od Patrola. Fakt mosty czasami może mieć od Patrola ale z aut terenowych to własnie Patrol ma najmocniejsze mosty które sa wykorzystywane w innych autach. Grand z Quadra Drive dobrze zmotany bardzo dobrze sobie radzi.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

24 Lut 2011, 21:46

Kastrat w terenówce oznacza auto bez reduktora :wink: a ja biorę pod uwagę ZJta ze skrzynią Quadra - Drive gdzie masz tylko 4H - N - 4L
oprócz tego w ZJcie występowały jeszcze Select Trac i Command Trac
ale wszystkie 3 mają reduktory więc nie są kastratami :wink:
Seryjny Grand w teren się nie nadaje, a zapianie reduktora żeby wyjechać z zaspy to przesada, więc Vectra z pseudo 4x4 również sobie poradzi z zaspą. Zresztą jeżdżę od x lat tylnonapędówką a Patrol jest tylko dla zabawy i nigdy jakoś nie zostałem w żadnej zaspie :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2011, 21:47

Dla mnie kastrat oznacza Granda z napędem na jedna oś, a WJ-ty napewno takie były, nie wiem jak reszta.
Seryjny Grand na MT-kach tez sobie jakoś radzi, tylko nie z Select Trackiem, a z lepszym napędem.
Ostatnio edytowany przez fiko7, 24 Lut 2011, 21:49, edytowano w sumie 1 raz
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

24 Lut 2011, 21:47

jedyny Jeep który sobie radzi to Rubicon, w wersji krótkiej,
czyli nie najnowsze konstrukcje :mrgreen: takie plasticzane ojazdy nie nadają się do topienia, może jeszcze stary czirok nawet stary grand ale też nie do hardmadafaka błota tylko do turystyki wymagającej,
a piania nad zajefajnością silników w Jeepie to prawda jest taka że one są fajne ale do jeepa bo wszędzie w zasadzie można znaleźć lepsze konstrukcje :mrgreen: nawet amerykańskie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Lut 2011, 21:53

Patrol ma tylko i wyłącznie tak wytrzymałe mosty ponieważ są przewymiarowane. Zależy jeszcze o jakim terenie mówimy, o turystyce to doszpejowany Grand jakoś sobie będzie robił ale do topienia czy nawet głębszego brodzenia już odpada za dużo elektryki i elektroniki oraz podobnych wynalazków, J7 czy Patrol są o wiele łatwiejsze w budowie, minimum elektryki i elektroniki a do tego niestety Grand z racji samonośnego nadwozia nie będzie miał takiej sztywności jak auto zbudowane na ramie a to ułatwia i doszpejowanie w zderzaki, windę itp itd. są firmy które do Jeepa oferują zderzaki ale dają gwarancję tylko na montaż wyciągarki do 12000lbs (czyli taki standard) ponieważ o większym uciągu mogą opuścić auto razem ze zderzakiem który nie jest kotwiczony w ramie :mrgreen:

[ Dodano: 24 Luty 2011, 21:59 ]
NP-242 akurat to skrzynia dająca dużo możliwości napędu ale ona chyba nie występowała z 5.2 :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2011, 23:49

Jak dla mnie takie auto powinno mieć albo książkę serwisową albo jakiś dziennik napraw etc. I mieć w miarę rozgarniętego właściciela, który pilnował terminów wymiany olejów i filtrów. Wtedy można poszukać odpowiednio japoński wynalazek typu Patrol, Land Cruiser Clarksonowa Toyota Hilux, Grand Vitara, Vitara, Samurai wolnossące Forestery albo w fabrycznym gazie (są takie). A jak nie terenówkę to "terenówkę" Rav4 chyba najmniej usterkowy SUV Hondę CR-V, Jeep wszsytkie oprócz Wranglera, którego powinienem umieścić w 1. grupie.
fiszmen9
Nowicjusz
 
Posty: 25