Jakie auto 4x4 kupić

28 Sie 2017, 00:19

Emejcz napisał(a):No wiele jest dziadowych SUV'ów - nie twierdzę, że ten jest jedyny.
To trochę mija się z celem, bo jak sama nazwa mówi - sportowo użytkowy.
Jak taki kloc ma 150KM to na pewno nie ma w nim wiele sportu :D

taa tyle że ten sport to raczej były ciężary a nie sprint :mrgreen:
BTW SUV to nazwa którą stworzono dla aut typu Cherokee i Grand Cherokee i RR Clasic czy potem P38, a takie popychadełka plastikowe z pseudonapędami jak BMW X czy Audi Q to są wyższe kombi :mrgreen:
ogólnie pojazdy typu wymienionych BMek mają wady terenówek bez ich zalet i wady osobówek bez ich zalet :mrgreen: nie mówie że takie auta nie mają zastosowań, ale jednak dość ograniczone, i w większości zakup podyktowany jest modą a nie rzeczywistymi potrzebami posiadania
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Wrz 2017, 18:14

Co wybrać?
1)Nissan terrano 2,7TD 125km
2)Mitsubishi pajero II 2,5TD v 2,8TD
3)Mitsubishi pajero III 3,2 DID
4)Hyundai Galloper II 2,5TD
5)Suzuki Grand vitara 2,0 TD
Lukazziano
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: mercedes w210
Silnik: 2,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

21 Wrz 2017, 19:14

Cisza tutaj straszna :o
Lukazziano
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: mercedes w210
Silnik: 2,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

27 Wrz 2017, 19:17

Czy ktoś może sprawdzić autko w okolicach krakowa chodzi o pajero I, chodzi o sprawdzenie przez doświadczonego kolegi z forum tel 602657050
Jawa7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-1994
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Signum
Silnik: 1,9 DTH 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Gru 2017, 11:01

Witam.
Przeczytałem fragmenty wątku ale proszę o wybaczenie. Nie miałem siły czytać calego. Jeśli moje pytanie się powtarza to bardzo przepraszam. Do rzeczy. Chcę kupić auto z napędem na 4 koła. Wymogi:

1. 2011 lub młodsze
2. Preferowany diesel
3. Pojemne. Kabina: żona, dziecko w foteliku, kot w transporterze. Bagaj: wózek dziecięcy, pies duży (w przyszłości 2 psy) bagaże dla żony i córki.
4. Przeznaczenie: codzienny użytek w mieście i na autostradzie. Weekendowe wycieczki w góry lub nad jeziora. Lubię opuszczać asfalt więc potrzebuje prześwitu.
5. Preferuje ramę (montaż wyciągarki i holowanie).
6. Komfort.


Ze strony terenowej chciałbym Amaroka z hardtopem. Pojemnościowo interesuje mnie Multivan. Idealny byłby Hennessey Velociraptor SUV ale cena $160K plus opłaty celne jest poza drogą mleczną.

Jakieś propozycje?

Zakładam budżet do 200 Tyś.
micart
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Skoda Superb
Silnik: 2.0 TDI 170KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

04 Sty 2018, 21:30

Witam was. Pracuję jako leśnik i potrzebuję auta do pracy - lasy, pola, łąki. Nie koniecznie 4x4, ale ze sporym prześwitem, bo różnie to bywa :). Aktualnie rozważam kilka aut, które spełniają moje wymagania:
1. Honda CRV II
2. Hyundai Tuscon II
3. Hyundai Terracan
4. Mitsubishi Outlander
5. Mitsubishi Pajero
6. Nissan Terrano
7. Subaru Forrester
8. Suzuki Grand Vitara
9. Toyota Rav 4
Wymagania:
1. spory bagażnik - wozimy różne rzeczy :)
2. W miarę małe spalanie
3. Manualna skrzynia
4. W miarę mało awaryjny i tani w naprawie
5. 5 drzwiowy
Co myślicie o ww autach? Fora przeczytałem już chyba wszystkie bo auto kupuję już prawie rok, ale dalej brak mi przekonania do konkretnego modelu :)
Budżet jaki zakładam to do 20 000.
A może znacie coś lepszego ?
Mirao
Nowicjusz
 
Posty: 36
Auto: VW
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Sty 2018, 00:06

Do lasu to bym szukał coś terenowego a nie suva. A nie lepiej by Ci było picup do lasu?
Nissan Navara
Mit. L200
Nie martwisz się o bagażnik.

Ogólnie typy ktore podałeś są ok tylko trzeba by było rozważyć kwestie silników i krąg się zwęzi. Jedynie z tego wszystkiego to bym wyrzucił subaru bo do tanich w utrzymaniy nie należy a zastąpił go Kią Sorento.
Rav 4 ma malutki bagażnik
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Sty 2018, 00:08

Rav4 - nawet ta większa - 5 osobowa - ma mały bagażnik?
Nie mogę znaleźć wymiarów Rav4 II generacji.
Mirao
Nowicjusz
 
Posty: 36
Auto: VW
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Sty 2018, 00:32

No dla mnie jako dla pracownika lasu bagażnik mały.
Możesz też pomyśleć o starym Renault Kangoo 4x4 takiego to chociaż do lasu nie szkoda.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lut 2018, 00:28

Siemacie
Szukam od jakiegos czasu czegos do duzej przyczepy 3-3,5tDMC, chcialbym cos 4x4 z mozliwie duzym DMC i duzym DMC na haku, chodzi mi o legalny zestaw do ciagniecia z prawo jazdy B+E. Kombinuje juz na wiele sposobow poki co mam trzech kandydatow:
1. Jeep Grand Cherokee WJ
DMC od 2425 kg do 2506 kg
2. Mitsubishi Pajero Sport I
DMC od 2291 kg do 2495 kg
3. Land Rover Discovery II
DMC od 2750 kg do 2880 kg

Wsrod tych trzech najbardziej bym chcial Landa, ale jest bardzo mala dostepnosc beny, a niechcialbym diesla, no i miliard roznych historii o awaryjnosci wszelakiej.
Pajero troche slabo wyglada z DMC, ale chyba najlepiej wsrod opinii, No a Grand to Grand niby wszystko gra, tylko cos duzo V8 w ogloszeniach z uszkodzonym silnikiem, a R6 4,0 ponoc pancerny, tylko czy nie zaslaby do tego?
Znalazlem jeszcze Granda WK 4,7, z padnietym motorem, gosciu twierdzi ze nie ma kompresji/podejzewa lancuch. Kurna cos faktycznie sporo tych Ami z podobna usterka, skad to, tzn. czy to faktycznie powszechny problem?
chemik1980
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: NRW DE
Prawo jazdy: 10 01 1998
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Toyo Previa/Volvo 940
Silnik: 2,4VVTi / B200
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Lut 2018, 00:47

a stąd że nikt granda w benzynie nie kupuje do taczania się na codzień a do konkretnych celów, u nas mieszanie w błota jest bardzo popularne i silniki schodzą jak świerze bułki a sztuki które są zadbane kosztują krocie. Popatrz jeszcze na ZJ, ja się przymierzam do sprzedaży swojego WG (europa) 4.0 wiec jakby Cię interesowało to daj znać na PW. Co do landa to opinie nie biorą się z powietrza niestety to prawda co mówią nie dość że się psują to i koszta napraw są dość wysokie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lut 2018, 09:23

Land, moze i racja, ale przegladam ogloszenia i nie ma tylu z padnietym silnikiem co Grandow, a przeciez ludzie tez to tluka jak jeepa. No i dlaczego wiekszoc jeepow pada na to samo czyli rozrzad.
A co powiecie na Disco w Dieslu, z racji tego ze V8 jak na lekarstwo zaczalem tez myslec o ew. klekocie, z tym ze musi juz byc z zolta plakieta czyli min. Euro2, naturalnie ze wzgledu na podatek i debilizm tutejszych coraz gorszych przepisow. Czy Td5 nie bedzue slabizna straszna?
chemik1980
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: NRW DE
Prawo jazdy: 10 01 1998
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Toyo Previa/Volvo 940
Silnik: 2,4VVTi / B200
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Lut 2018, 10:17

Silnik sam w sobie dobry i żywotny ale z racji na wiek wszystko dookoła się sypie, wiekowy Land to słaby pomysł. Domyślam się że potrzebujesz do lawety a wiec potrzebne Ci coś co ma nim. 200KM
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lut 2018, 12:08

Wiem wiem, celuje w V8, ale tak jak pisalem wyzej, Landkow w benie na lekarstwo, Grandow cos sporo z wykoconym silnikiem, mam warsztat nazwijmy to Hobby, wiec mechanicznie/elektrycznie jestem ogarnac wszystko, no prawie wszystko, ale jak mam sie wkurzac ze auto zalega mi na podnosniku i ciagnie z konta zamiast przyczepe, to juz niech bedzie ten diesel, tylko ze mnie te papierowe dane troche przerazaja w Td5, dlatego szukam na forach praktykow. Z drugiej strony, to moze isc innym tropem, czyli kupic Granda na silnik, zrobic i miec spokoj, tylko czy tam cos zostanie calego po strzale z lancucha, bo nigdy nie wiesz dopoki nie rozbierzesz, no i kwestia kosztow ile to moze finalnie wyjsc. A kupic drugi piec to znowu loteria. I tak kolo sie zamyka.
Mam co prawda jeszcze czas, wiec cisnienia nie ma, ale wole sie przygotowac do lekcji zamiast przywalic liscia, stad setki pytan i rozwazan z mojej strony.
chemik1980
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: NRW DE
Prawo jazdy: 10 01 1998
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Toyo Previa/Volvo 940
Silnik: 2,4VVTi / B200
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Lut 2018, 13:20

Szukasz info o jeepach to polecam jeep.org są tam sami miłośnicy i dłubacze. Znają te auta od podszewki wiec jak potrzebujesz jakieś info o kosztach, naprawach, danych faktycznych itd to tam uzyskasz najlepsze odpowiedzi.
A musisz mieć 4x4 ?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4