Kilka problemów z Nissan X-trail.

14 Lut 2020, 23:41

Witam wszystkich i proszę o jakieś wskazówki.
Jestem laikiem ale chciałbym się dowiedzieć czy w związku z moimi problemami mogę zadziałać coś sam żeby troszkę zaoszczędzić czy jednak nie obejdzie się bez wizyty u mechanika.

Problem dotyczy samochodu Nissan X-Trail 2002r. 2.0 Benzyna, skrzynia automatyczna.

1. Nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły, gdy ruszam z miejsca i wcisnę mocniej gaz samochód gaśnie. Zaś gdy ruszę delikatnie i wskoczy już drugi bieg mogę bez problemów jechać normalnie.
( Problem zauważyłem po wymianie świec na nowe)

2. Bardzo duże spalanie, tutaj jest dziwna sprawa bo samochód raz pali 12l/100km a raz potrafi spalić nawet 20-25l/100km niezależnie od mojej jazdy ( A nie jest to samochód sportowy więc raczej go nie "piłuję" )

3. I tutaj bardziej potrzebuję rady odnośnie funkcji O/D OFF, nie rozumiem jej działania i nie wiem czy podczas normalnej jazdy kontrolka O/D OFF na desce ma się świecić czy też nie.

4. Do tej pory jedynie wymieniłem właśnie świece gdyż usłyszałem delikatne "strzały" z rury wydechowej i znajomy doradził mi żebym zmienił świece, niestety ten problem też nie ustał a pojawił się problem nr.1 .

5. W niejasny dla mnie sposób ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego znika cały płyn. Nigdzie z samochodu nie kapie . Chłodnica pełna pod korek a zbiornik pusty.


Podłączałem do samochodu komputer, pojawiły się błędy:

1. P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu.
2.P0705 - Obwód czujnika zakresu przełożenia - usterka (wejście PRNDL)
3.P0171 - Zbyt uboga mieszanka (Bank 1)
4. P0605 - Moduł sterowania wewn Read Only Pamięć (ROM) błąd
5. P0120 - Przepustnica (regulacja obrotów silnika)/Czujnik pozycji pedału/Przełącznik obwodu
6.P1612 - TRANSLATORAMI ADRESÓW SIECIOWYCH: nieprawidłowe działanie

PS. Zapomniałem dodać że moim niechcianym "przyjacielem " stała się już kontrolka check engine z którą też nie wiem jak sobie poradzić.

Proszę o jakieś rady i ew. tłumaczenie jak "krowie na granicy" gdyż jak już wspomniałem jestem laikiem w temacie.
Z góry dziękuję.
Bullet135
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 15 Lut 2020, 10:56

    Bullet135 napisał(a):Podłączałem do samochodu komputer, pojawiły się błędy:

    1. P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu.
    2.P0705 - Obwód czujnika zakresu przełożenia - usterka (wejście PRNDL)
    3.P0171 - Zbyt uboga mieszanka (Bank 1)
    4. P0605 - Moduł sterowania wewn Read Only Pamięć (ROM) błąd
    5. P0120 - Przepustnica (regulacja obrotów silnika)/Czujnik pozycji pedału/Przełącznik obwodu
    6.P1612 - TRANSLATORAMI ADRESÓW SIECIOWYCH: nieprawidłowe działanie

    Myślę, że bez ogarniętego mechanika nic z tym nie zrobisz.
    Bullet135 napisał(a):PS. Zapomniałem dodać że moim niechcianym "przyjacielem " stała się już kontrolka check engine z którą też nie wiem jak sobie poradzić.

    Sposób najprostszy-wywalić żaróweczkę :lol:
    Sama kontrolka to nie problem, problem leży zawsze głębiej.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2902
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    17 Lut 2020, 21:51

    Co do kontrolki check engine, chodziło mi o przyczynę jej pojawienia a nie o sam fakt świecącej żarówki :lol:
    Ale widzę że tematem brak zainteresowania więc pozostaje mi jednak mechanik. Dziękuję za odpowiedzi :)
    Bullet135
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    15 Maj 2020, 14:28

    Bullet135 napisał(a):3. I tutaj bardziej potrzebuję rady odnośnie funkcji O/D OFF, nie rozumiem jej działania i nie wiem czy podczas normalnej jazdy kontrolka O/D OFF na desce ma się świecić czy też nie.
    Przy normalnej jeździe nie będzie kontrolki na desce. Powinna się pojawić jak wciśniesz przycisk i O/D OFF będzie włączone co oznacza wyłączenie Over Drive a to jest najwyższy zapewne czwarty bieg u ciebie.
    Czyli jadąc na D masz wszystkie biegi do 4 włącznie, a jak wciśniesz przycisk to będziesz miał najwyższy trzeci bieg. Przydaje się to podczas jazdy z niższymi prędkościami np. po mieście lub podczas ciągnięcia przyczepy. Czasem w automatach nie ma O/D OFF i jest po prostu możliwość zapięcia wajchą trzeciego biegu :)
    Rokiko
    Zaawansowany
     
    Posty: 608
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryczny napęd 4x4 w hybrydach - 8 rzeczy, które warto wiedzieć
    Od niemal 20 lat Toyota i Lexus stosują w swoich samochodach hybrydowych elektryczny napęd 4x4. Wraz z globalnym wzrostem zainteresowania SUV-ami jego popularność tylko rośnie. Wkrótce układ AWD-i trafi do kolejnego ...
    Dlaczego część kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Dlaczego część kierowców nie używa lub nie zawsze używa kierunkowskazów? Przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania wykazały, że najczęściej podawane odpowiedzi to: "nie było na to czasu " (42%) i "z lenistwa ...

  •  
    • Warto przeczytać