Mazda 121 DB - nie odpala na benzynie

03 Lip 2008, 12:45

Mam problem z w/w samochodem, ktory przestal odpalac na benzynie, a bez problemu odpala na LPG. Pompa podaje paliwo, tryska az milo. Na cieplym silniku zapali, ale pochodzi chwile jakby na 2 garach i gasnie. Silnik jest na monowtrysku sterowanym przez ECU, gaz II gen, zasilanie PB padlo tuz po wymianie reduktora i pewnie tutaj szukalbym przyczyny, gdyby nie to, ze tydzien wczesniej juz samochod zgasl podczas jazdy i nie chcial zapalic... nastepnego dnia uruchamial sie i jezdzil na PB (zawsze jezdze do rozgrzania silnika), ale po tygodniu tak jak opisuje - padlo cos na amen.
Byc moze istotna sprawa - samochod zabkuje na 1 i 2 ponizej 2k obrotow, powyzej i na wyzszych biegach jest ok. Moze ma to jakis zwiazek? Regulacja gazu nie pomaga. Kable nie "swieca" w nocy (Sakura), wiec raczej przebic nie ma, ale ich przebieg jest w granicach 15 tys km, swiece Denso zalozone w listopadzie 07 sa suche.

Silnik 1.3 16V B3
ignition
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 03 Lip 2008, 13:22

    Trzebaby sprawdzić ciśnienie paliwa,filtr paliwa.Jest to raczej wina układu zasilania benzyną,bo jak piszesz,na LPG silnik pracuje prawidłowo.Nie jest więc to wina układu zapłonowego,tym bardziej,że na LPG pracuje on w bardziej "utrudnionych" warukach.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Lip 2008, 22:30

    dzisiaj rozberalem caly monowtrysk i okazuje sie, ze jest sprawny.. tzn wtryskiwacz dziala, jak odlaczylem nstalacje gazowa od przewodow zasilania wtrysku, to auto odzylo na benzynie...
    wobec tego cos sie dzieje po stronie elektroniki, tzn mimo ze auto jest ustawione na benzyne wtryskiwacz zostaje wylaczony (tylko raz trysnie i koniec).. tylko teraz nie wiem, co jest za to odpowiedzialne
    mam dwa elektrozawory (?) przy instalacji, jeden zintegrowany z filtrem gazu, drugi przy parowniku... oraz jakis ruski (!) przekaznik na sciance grodziowej silnika z kabina, wlasnie od tego przekaznika ida przewody do kabli zasilajacych wtryskiwacz benzyny..
    no i nie wiem, czy szukac drugiego przekaznika.. czy szukac winy po stronie ktorego elektrozaworu przy LPG (instalcja tomasetto z parownikiem blue star 100hp, komp stag 2l)

    Opisany przekaznik na scianie grodziowej:

    Zdjęcie

    Przeczyscilem jego styki, auto chodzilo ze 2 km na benzynie, po czym problem znowu powrocil (wylaczanie wtrysku)

    Elektrozowory przy LPG

    Zdjęcie

    Przepraszam za marna jakosc zdjec, w tej chwili tylko takie posiadam.

    Z gory dziekuje za wszelka chec pomocy. pozdrawiam
    ignition
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak rozkodować radio w samochodzie Renault?
      Bardzo często podczas chwilowej utraty zasilania radio w samochodach marki Renault jak i Dacii będzie wymagało wpisania kodu do jego uruchomienia. Problem ten może się pojawić np. po chwilowym odłączeniu akumulatora bez podtrzymania ...
      Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy?
      W samochodach do miasta najbardziej cenimy niskie spalanie i wysoki moment obrotowy pozwalający na szybsze włączanie się do ruchu, dostępny w możliwie najniższym zakresie obrotów. Jeszcze do niedawna warunki te spełniały ...