Druga generacja „okulara” jest o niebo lepszym autem. Problemy z korozją zostały rozwiązane: na razie nie ma sensu się nią przejmować. W dodatku W211 zostało dużo lepiej wykonane, więc jest trwalsze od swojego poprzednika. W gamie silnikowej każdy znajdzie coś dla siebie. W tym samochodzie chętniej montowano 4Matic, a można kupić nawet wersje dostosowaną do zasilania gazem ziemnym. Oczywiście przygotowano także coś dla miłośników ekstremalnych wrażeń: AMG jest co prawda drogie, ale nieprawdopodobnie szybkie. Natomiast wolnossąca V8 E500 w połączeniu z zawieszeniem Airmatic zapewnia niebywale komfortowe warunki podróżowania. Koszty eksploatacji: mocno uzależnione od silnika, ale nie odbiegają od konkurencyjnych samochodów BMW i Audi. Jednak najbardziej kompromisową jednostką będzie któraś z V6-tek, E320 lub E350. Sprzedawano także diesla V8 E400, ale motor ten ma poważne problemy z trwałością- nie jest zbyt dobrze dopracowany. Wyposażenie jak przystało na limuzynę klasy wyższej było bardzo bogate, oczywiście im wyższy model, tym więcej dostawało się w standardzie. Osobiście wybrałbym wersje kombi z silnikiem E350, aczkolwiek jeśli mamy odpowiednie warunki, to warto rozważyć wariant CNG: jest bardzo oszczędny i interesujący.
Silniki: Jak przystało na jeden z najpopularniejszych modeli Mercedesa, E-Class ma bardzo duży wybór rozmaitych wersji silnikowych, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Prawie wszystkie są udane i żadne nie cierpią na jakąś specyficzną przypadłość. Jak mówiłem, polecam E350 V6 lub E500 V8, oczywiście z wysokiej (!) klasy instalacją LPG.
Wnętrze: Mercedes W211 zalicza się do grona limuzyn klasy wyższej, więc został wyposażony w wiele nowoczesnych systemów z zakresu bezpieczeństwa (5* w testach Euro NCAP) i komfortu. Wszystkie auta zostały wyposażone w tempomat (opcjonalnie z funkcją Distronic), kierownicę wielofunkcyjną, ABS, ESP, klimatyzację automatyczną i układ hamulcowy SBC. Dodatkowo można było dokupić także system czterostrefowej (każdy pasażer ma oddzielną strefę termiczną) klimatyzacji Thermotronic. Warto zadbać, by zakupione auto posiadało to udogodnienie. Na zimę miłym akcentem jest podgrzewana kierownica i fotele (możliwe też z wentylacją). Jeżdżący z szoferami często dokupywali roletę tylnej szyby i pneumatyczne zawieszenie Airmatic (drogie w eksploatacji, ale zapewnia niezwykły komfort jazdy). Podobnie jak w S-Klasie można było zamówić system Keyless-Go, czyli bezkluczykowego otwierania auta i uruchamiania silnika oraz ogrzewanie/wentylację postojową- Webasto.
Awaryjność: Najwięcej problemów sprawia element SBC, czyli hydrauliczne wspomaganie hamulców. Nie sprawdził się on do tego stopnia, że Mercedes pozbył się go po liftingu w 2005 r. i właśnie takie auta są najbardziej godne uwagi. Na szczęście większość aut na rynku ma już wymienione pompy hamulcowe, a w pozostałych można ją za darmo wymienić w ASO. Nieco mniej popularnym mankamentem są zużywające się szybko wahacze.
Koszty: Co prawie oczywiste, koszty utrzymania plasują się pomiędzy C-Klassą i S-Klassą, ale zadbany egzemplarz za jakieś 40k zł, najwięcej napraw wymagać będą silniki wysokoprężne, które mają też z reguły dużo wyższe przebiegi, niż analogiczne benzyniaki.
Cofanie liczników w samochodach z karą pozbawienia wolności Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym w którym za każde przekręcenie licznika będzie groziło od 3 miesięcy do pięciu lat więzienia. Za takie oszustwo odpowiadają zarówno kierowca, właściciel ...
TOP 5 - modele segmentu A czyli mistrzowie w miastach Małe samochody o długości do 3,5 metra, z niewielkim promieniem zawracania i małymi silnikami o mocy ok. 70 KM. To właśnie one najlepiej nadają się do jazdy po mieście. Są chętnie wybierane zarówno przez nabywców ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.