Mercedes E-Class W211

Oceny użytkowników samochodu Mercedes E-Class

6
0
Brak głosów
5
2
67%
4
1
33%
3
0
Brak głosów
2
0
Brak głosów
1
0
Brak głosów
Razem głosów : 3

31 Gru 2013, 17:31

Mercedes E-Class W211
Druga generacja „okulara” jest o niebo lepszym autem. Problemy z korozją zostały rozwiązane: na razie nie ma sensu się nią przejmować. W dodatku W211 zostało dużo lepiej wykonane, więc jest trwalsze od swojego poprzednika. W gamie silnikowej każdy znajdzie coś dla siebie. W tym samochodzie chętniej montowano 4Matic, a można kupić nawet wersje dostosowaną do zasilania gazem ziemnym. Oczywiście przygotowano także coś dla miłośników ekstremalnych wrażeń: AMG jest co prawda drogie, ale nieprawdopodobnie szybkie. Natomiast wolnossąca V8 E500 w połączeniu z zawieszeniem Airmatic zapewnia niebywale komfortowe warunki podróżowania. Koszty eksploatacji: mocno uzależnione od silnika, ale nie odbiegają od konkurencyjnych samochodów BMW i Audi. Jednak najbardziej kompromisową jednostką będzie któraś z V6-tek, E320 lub E350. Sprzedawano także diesla V8 E400, ale motor ten ma poważne problemy z trwałością- nie jest zbyt dobrze dopracowany. Wyposażenie jak przystało na limuzynę klasy wyższej było bardzo bogate, oczywiście im wyższy model, tym więcej dostawało się w standardzie. Osobiście wybrałbym wersje kombi z silnikiem E350, aczkolwiek jeśli mamy odpowiednie warunki, to warto rozważyć wariant CNG: jest bardzo oszczędny i interesujący.

Silniki:

Mercedes E-Class W211
Jak przystało na jeden z najpopularniejszych modeli Mercedesa, E-Class ma bardzo duży wybór rozmaitych wersji silnikowych, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Prawie wszystkie są udane i żadne nie cierpią na jakąś specyficzną przypadłość. Jak mówiłem, polecam E350 V6 lub E500 V8, oczywiście z wysokiej (!) klasy instalacją LPG.

Wnętrze: Mercedes W211 zalicza się do grona limuzyn klasy wyższej, więc został wyposażony w wiele nowoczesnych systemów z zakresu bezpieczeństwa (5* w testach Euro NCAP) i komfortu. Wszystkie auta zostały wyposażone w tempomat (opcjonalnie z funkcją Distronic), kierownicę wielofunkcyjną, ABS, ESP, klimatyzację automatyczną i układ hamulcowy SBC. Dodatkowo można było dokupić także system czterostrefowej (każdy pasażer ma oddzielną strefę termiczną) klimatyzacji Thermotronic. Warto zadbać, by zakupione auto posiadało to udogodnienie. Na zimę miłym akcentem jest podgrzewana kierownica i fotele (możliwe też z wentylacją). Jeżdżący z szoferami często dokupywali roletę tylnej szyby i pneumatyczne zawieszenie Airmatic (drogie w eksploatacji, ale zapewnia niezwykły komfort jazdy). Podobnie jak w S-Klasie można było zamówić system Keyless-Go, czyli bezkluczykowego otwierania auta i uruchamiania silnika oraz ogrzewanie/wentylację postojową- Webasto.

Awaryjność: Najwięcej problemów sprawia element SBC, czyli hydrauliczne wspomaganie hamulców. Nie sprawdził się on do tego stopnia, że Mercedes pozbył się go po liftingu w 2005 r. i właśnie takie auta są najbardziej godne uwagi. Na szczęście większość aut na rynku ma już wymienione pompy hamulcowe, a w pozostałych można ją za darmo wymienić w ASO. Nieco mniej popularnym mankamentem są zużywające się szybko wahacze.

Koszty: Co prawie oczywiste, koszty utrzymania plasują się pomiędzy C-Klassą i S-Klassą, ale zadbany egzemplarz za jakieś 40k zł, najwięcej napraw wymagać będą silniki wysokoprężne, które mają też z reguły dużo wyższe przebiegi, niż analogiczne benzyniaki.

Przydatne linki:
Forum Mercedesa W211
Dekodowanie numeru VIN

Mercedes E-Class W211

Mercedes E-Class W211

Mercedes E-Class W211
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 5 - modele segmentu A czyli mistrzowie w miastach
    Małe samochody o długości do 3,5 metra, z niewielkim promieniem zawracania i małymi silnikami o mocy ok. 70 KM. To właśnie one najlepiej nadają się do jazdy po mieście. Są chętnie wybierane zarówno przez nabywców ...