Najgorsze naprawy/druciarstwo

10 Mar 2022, 20:14

Dawno tu nie było pisane. Druciarstwo :mrgreen:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Co tam świtało twórcy :shock: Tam ma być żarówka HB4 a zobaczyłem H7 . Ileż to zabiegu trzeba było aby wcisnąć tam te H7. Kostkę przyłączeniową oczywiście uj...li i zarobili na przewodach tzw. wsuwki .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Domniemam że pilnik i heja :mrgreen: Ja pie.....lę teraz to już wymiękam .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4680
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Mar 2022, 22:21

bonifacy napisał(a):Dawno tu nie było pisane. Druciarstwo :mrgreen:
a noooo, u mnie jakoś słabo w ostatnim czasie, wszystko na klej, trytki, wkręty, nuda.... zero kreatywności w ludziach :wink:

bonifacy napisał(a):Ileż to zabiegu trzeba było aby wcisnąć tam te H7
ale dało się? dało :naughty:
Pewnie gość takową miał w domu to godzinką pracy zaoszczędził z 2 dyszki :lol:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Mar 2022, 09:55

Pięknie... że też takie rzeczy przychodzą komuś do głowy.
bonifacy napisał(a):Kostkę przyłączeniową oczywiście uj...li i zarobili na przewodach tzw. wsuwki .
Musieli mieć wsuwki żeby je zarobić na przewodach. Masakra ile zachodu potrzeba do takiej przeróbki. Najgorzej że teraz trzeba ponownie to zrobić żeby przywrócić oryginalny stan :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34

11 Mar 2022, 13:34

Rokiko napisał(a): Najgorzej że teraz trzeba ponownie to zrobić żeby przywrócić oryginalny stan :)
Najgorzej to by było jakby wsadzał tam nową żarówkę H7 :x Kostka do HB4 na szczęście dostępna za jedyne 10 zł.
Kao napisał(a):ale dało się? dało :naughty:
Pewnie gość takową miał w domu to godzinką pracy zaoszczędził z 2 dyszki :lol:
Tak tylko że dostawał po oczach fleszami od aut z naprzeciwka . Oślepiał . Poniżej obie żarówki ułożone obok siebie tak jak są osadzone w oprawie . Zwrócić uwagę na umiejscowienie żarnika tu i tam :mrgreen:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4680
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Mar 2022, 21:21

Trafiło się wkoncu coś w miarę kreatywnego, a facet twierdził ze to jest dobrze i tam problemu napewno nie ma a rusza się w rękach
Najgorsze naprawy/druciarstwo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Mar 2022, 20:47

Nie z tematu najgorsze naprawy / druciarstwo a zamęczenie auta przez właściciela / użytkownika . W zasadzie przybył na wymianę świec zapłonowych bo auto nie jedzie . Ja mu diagnostyką , widzę że motor pracuje poprawnie . Nie stwierdzam problemu z pracą silnika . Ale ....przyszła pora na jazdę testową a tu du...a . Ruszyć się nie da :mrgreen:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Tyle z tego że koło zamachowe przeżyło :mrgreen: Fiat panda.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4680
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Luxury Sedans, Midsized - Audi A6
    Czasopismo "Consumer Reports" ogłosiło Audi A6 najlepszym samochodem w kategorii luksusowych sedanów średniej wielkości - "Luxury Sedans, Midsized". Redakcja magazynu oceniała właściwości jezdne, jakość wnętrza, zużycie ...

29 Mar 2022, 09:55

Kao napisał(a):facet twierdził ze to jest dobrze i tam problemu napewno nie ma a rusza się w rękach
Eh... za dużo roboty by było przy wymianie kabla bo widać że za krótki więc trzeba było zrobić na sztukę.
bonifacy napisał(a):Ale ....przyszła pora na jazdę testową a tu du...a . Ruszyć się nie da
Nieźle ale w sumie jakoś do Ciebie przyjechał :mrgreen:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34

02 Kwi 2022, 15:06

Rokiko napisał(a): bonifacy napisał(a):
Ale ....przyszła pora na jazdę testową a tu du...a . Ruszyć się nie da

Nieźle ale w sumie jakoś do Ciebie przyjechał :mrgreen:

Nie widziałem . Może przypchał :mrgreen: Jak wyszedłem do auta to to stało . Ale to historia , po wymianie kpl jeżdzi jak nowe . Teraz nowy temat . Cytryna 1,4 benzin . Po wymianie uszczelki pod głowicą jakiś czas temu , gdzieś tam . Motor na wolnych obrotach pracował nierówno , komp wyrzucał błąd wypadania zapłonu na drugim cylindrze.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dalej patrząc tu i tam zauważyłem że czujnik ciśnienia oleju jest odłączony

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Pytam kto i po co ? Właściciel opowiada . Od jakiegoś czasu na rozgrzanym silniku , na wolnych obrotach był piszczek , stop na czerwono i komunikat na wyświetlaczu że problem z ciśnieniem oleju. Mechanik coś tam odłączył i powiedział że teraz będzie dobrze no i jest cisza co mnie już nie irytuje i bardzo cieszy z szybkiej naprawy. Mówił że to wina czujnika . No pytam czy manometrem sprawdzał ? No nie . Ja sprawdziłem . Na wolnych obrotach , temperatura silnika 90 stopni

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4680
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2022, 15:34

Ja teraz właśnie skończyłem walczyć z żarówką, czemu nie świeci? Żarówka sprawdzam dobra ale w kostkę nawalił ktoś tyle smaru ze aż grubo, po co? Nie mam pojęcia ale żeby to wyczyścić to nie było 5 minut.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Kwi 2022, 12:34

@bonifacy uszczelka była pewnie źle wciśnięta przy zakładaniu i po pewnym czasie zaczęła przepuszczać przez to załamanie i problem się powiększał. Jednak z tym czujnikiem to jakaś masakra jak można odłączyć powiedzieć że jest ok, a w układzie smarowania brak ciśnienia :shock:

@Kao może wiedział że trzeba coś przesmarować ale nie pomyślał że do złącz elektrycznych podchodzi się inaczej albo miał jakiś smar miedziany i na nim narysowane połączenia elektryczne. Ludzie czasem nie zastanawiają się dłużej na tym co robią.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34

05 Kwi 2022, 19:33

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Się malarz podpisał :mrgreen:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Silnik 1,4 8V AUD . Stary wieśwagenowy. Duże kółko czerwone to fabryczna cecha . Pozostałe naniesione . Żadne nie pasują dla ustawienia rozrządu . Jest tu jakiś knif :wink: . Kto zgadnie dlaczego tak jest :?: Jak tutaj ustawić rozrząd przy wymianie paska :?: Jakby ktoś chciał więcej wiedzieć to wyjaśnię dlaczego i po co . :wink: Motor działa i jeżdzi .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4680
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Kwi 2022, 19:46

Te 2 nacięcia to podejrzewam ze powstały hmmm. Przypadkiem? A markerowania to już inwencja twórcza.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Kwi 2022, 20:01

Kao napisał(a):Te 2 nacięcia to podejrzewam ze powstały hmmm. Przypadkiem? A markerowania to już inwencja twórcza.
Nie .....nie . Znaki naniesione są pokłosiem naprawy coś w rodzaju druciarstwa ale nie było innego wyjścia ze względów ekonomicznych .Znakowałem ja i te dwa nacięcia wprowadziłem przez pomyłkę :mrgreen: Była awaria motora jakieś dwa lata temu i teraz się powtórzyła . Chcesz wiedzieć więcej dlaczego ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4680
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Kwi 2022, 21:56

Noo... Coś tam odkrył?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Kwi 2022, 13:00

Kao napisał(a):Noo... Coś tam odkrył?
Będzie trochę przydługo :mrgreen: A więc jak kiedyś tak i teraz zatarł się wałek rozrządu . Pierwszym razem raczej się przytarł , silnik się kręcił ale nie odpalał , rozrząd przestawił się aż o pięć zębów. Teraz stanął na amen . Rozrusznik nie dawał rady. rozrząd przestawił się ponownie . Co to znaczy przestawił się rozrząd ? Ano

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Wałek jest składany na wcisk z dwóch części . Czarna strzałka . Przy zablokowaniu na ułożyskowaniu przekręca się piasta koła i stąd znaki na kole pasują a jednak zasadnicza część wałka jest w niewłaściwym położeniu . Tym samym sterownik silnika rejestruje błąd braku synchronizacji rozrządu z wałem korbowym ( zębatka i czujnik na końcu wałka ) Po bożemu należało wymienić wałek rozrządu , usunąć zatarcia z ułożyskowania . Wtedy dobrej , taniej używki nie było , nowy w cenie kpl używanego silnika . Zdecydowaliśmy pozostawić stary po spolerowaniu , ustawić rozrząd tak po swojemu , nanieść nowy znak na koło i modlić się że będzie hulać . No i hulało do obecnego czasu .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Wyglądało to nieciekawie , ale co tam drutujemy ponownie :mrgreen: Usuwamy zatarcia , pilnikiem aluminium przyklejone do wałka , składamy pokrywę bez rolek napędu zaworów i trochę pasty do zaworów i docieramy łożyskowanie . Właściwy montaż , ustawienie na nowo położenie rozrządu i nowa cecha na koło :mrgreen: Ale żem się pomylił o ząbek i i te dwie kreski są w niewłaściwym miejscu . Najważniejsze że auto jeżdzi . :ok: Pozostaje kwestia dlaczego wtedy i teraz doszło do tych zdarzeń . Pompa nie podała oleju ? Jak nie podała oleju to czemu kontrolka ciśnienia oleju tego nie zasygnalizowała ? Bo to oku....ła myśl techniczna producenta . Czujnik ciśnienia nie jest podłączony bezpośrednio pod kontrolkę . Jest podłączony ale poprzez układ elektroniczny który wymusza jej zapalenie ( dodatkowo piszczek ) ale gdy silnik przekroczy ponad 2 tys obrotów. Silnik będzie pracował do tych obrotów bez ciśnienia oleju aż do zatarcia a kontrolka tego nie zasygnalizuje. Sprawdziliśmy odpinając przewód z czujnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4680
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna