Następny samochód do 20k, co polecacie?

26 Wrz 2023, 09:24

anowalski85 napisał(a):A jak właśnie z Twoim Golfem? Masz z opisu 1.4 TSI z 2012 roku. Często do napraw jeździsz czy normalnie? Bo co znajomych słucham, to żadne TSI bo to "jednorazówki". Czy może ten co masz to już jakieś poprawione silniki i się tak nie psują jak ze starszych roczników?


Generalnie auto mojej kobiety,ma go od 2019roku,ja tym autem jeżdżę od dwóch lat głównie w 90% (moja odkąd mieszkamy razem mało nim jeździ).
Przez te 4lata zero poważnych awarii i nawet olej od wymiany do wymiany łyknie max 1litr.
Nasz jest z 2012roku tak więc już poprawiony (po 2010roku były już mniej awaryjne gdyż poprawili wadliwy napinacz rozrządu) no i dodam że posiada skrzynie DSG która odpukać też służy bezawaryjnie.
Ogólnie w przypadku tych TSI kwestia znalezienia zadbanego egzemplarza bo jak trafisz na minę to będziesz pisał właśnie że TSI to jednorazówki i serwis będzie drogo wychodził (dodam że jakbyś chciał wymieniać rozrząd który co prawda jest na łańcuchu ale się rozciąga i z czasem trzeba go wymieniać to koszt z częściami wyjdzie lekko plus 3000zł i najlepiej zakładać oryginał jeśli chcesz pojeździć tym autem).
Oczywiście mówię o wersji CAXA 122km tak jak u nas.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2023, 09:29

Rzecz z TSI jest taka, że jak trafisz na minę to wydasz 10k, a w takim Auris jak trafisz na minę to wydasz 3k :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2023, 09:37

Dla mnie temat jest prosty ile warte jest ryzyko ?
Bo jak powiem kupuj auto z foty ogłoszenia i nic nie sprawdzaj to każdy stuknie się w czoło bo ryzyko a tu już w d.z ryzykiem ? Coś chyba nie halo.

Barol napisał(a):Przez te 4lata zero poważnych awarii i nawet olej od wymiany do wymiany łyknie max 1litr.
Nasz jest z 2012roku tak więc już poprawiony (po 2010roku były już mniej awaryjne gdyż poprawili wadliwy napinacz rozrządu) no i dodam że posiada skrzynie DSG która odpukać też służy bezawaryjnie.


A jaki nalot był na starcie i jaki jest teraz ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2023, 10:24

Golf spoko, sam myślę po mk4 1,8T o szóstce z tsi ale 20k to troszkę mały budżet na coś sprawdzonego i dobrego.
Też znam ludzi co mają po 250 tys w TSI i fajne to działa, także jak dbasz tak masz.
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

26 Wrz 2023, 10:37

PabloTrek napisał(a):Też znam ludzi co mają po 250 tys w TSI i fajne to działa, także jak dbasz tak masz.

Znasz ludzi ja też znam i potem do mnie na serwis przyjeżdżają wiem jak wygląda TSI i nalot 200k.km.+

Obiegowo Slogany jak dbasz tak masz to jestem ciekaw jak się dba o wtryski, pompy wysokiego ciśnienia, czujniki i inne tematy które się walą na potęge.

Albo ostatnio zmieniałem u fana marki w A6 15r ledy tył 3eci raz 2razy były na gwarancji wymieniane a teraz juź po albo rozrusznik i opuszczenie sanek z silnikiem do góry :shock:

Albo czujniki położenie wałka rozrządu pocieszne są.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2023, 11:28

No jakoś nikt z moich znajomych raczej do Ciebie na serwis nie przyjeżdżał kolega wyże Barol, który jest właścicielem auta od 4 lat jakoś nic nie pisze o wtryskach, pompach wysokiego ciśnienia itd.
Takie z tyłka przykłady aut, które nie wiadomo skąd są, ile mają przejechane i co kto w nich robił raczej nie pokazują prawdziwego oblicza tych silników.

Tak swoją drogą czujniki wałka, wału itd w golfie 4-tym 1,8T robiłem już 2 razy także normalka. :)
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

26 Wrz 2023, 11:29

szybki napisał(a):A jaki nalot był na starcie i jaki jest teraz ?


Tutaj przebieg jest akurat śmieszny,jak był kupiony miał bodajże 75-78tys,aktualnie ma 100tys.

PabloTrek napisał(a):Golf spoko, sam myślę po mk4 1,8T o szóstce z tsi ale 20k to troszkę mały budżet na coś sprawdzonego i dobrego


20k bardzo mało na takie TSI,za 25k może coś znajdziesz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2023, 11:30

Ehhhh.... I jeden kolega z forum to wyznacznik całej marki i wszystkich egzemplarzy?

No to patrz teraz. Mam Diesla, nie wymieniałem turbo, EGR, wtrysków. I co teraz? Przecież diesle się psują.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2023, 11:54

Ja generalnie powiem tak mając teraz do dyspozycji 25-30k na auto i nie znając mojej może i bym popatrzył na Golfa ale nie z tym silnikiem.
Jak się poznaliśmy i jak się dowiedziałem jaki silnik tam siedzi to jej powiedziałem co ty kupiłaś to mi odpowiedziała a skąd miałam wiedzieć,spodobał mi się,wszystko było ok z nim (auto było sprawdzone w ASO przed zakupem) to kupiłam dopiero później też się dowiedziałam jaki to silnik.
Jak na razie tak jak pisze służy bezawaryjnie i oby jak najdłużej.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2023, 12:12

Barol napisał(a):Tutaj przebieg jest akurat śmieszny,jak był kupiony miał bodajże 75-78tys,aktualnie ma 100tys.

Widzisz i to jest przekazywanie informacji niczym w ogłoszeniu świeżynki spod Radomia :D
Auto miało 75 k.km.a my zrobiliśmy 25k.km. W sumie to w takim układzie można wszystko polecić nawet thp :ok:

Eetam dlatego w nic już nie wierzę :lol:

PabloTrek napisał(a):Barol, który jest właścicielem auta od 4 lat jakoś nic nie pisze o wtryskach, pompach wysokiego ciśnienia itd.

Szybkowyjaśnił się temat tajemnicy bezawaryjnego TSI.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2023, 12:46

No tylko pytanie co w takim razie nazywamy awaryjnością a co wyeksploatowaniem? Bo w moim 1,8t z nalotem 350.000 też wiele rzeczy wymaga napraw, a to ponoć super bezawaryjny silnik.
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

26 Wrz 2023, 12:59

PabloTrek napisał(a):No tylko pytanie co w takim razie nazywamy awaryjnością a co wyeksploatowaniem?

To zależy jakim autem jeździ ktoś kto ma sobie odpowiedzieć na to pytanie i jakie ma doświadczenie motoryzacyjne. Ja na szczęście zaczynając przygodę zawodową z motoryzacją poznałem tą różnicę i to nie że swojej kasy :D
PabloTrek napisał(a):Bo w moim 1,8t z nalotem 350.000 też wiele rzeczy wymaga napraw, a to ponoć super bezawaryjny silnik.

No widzisz a ja przygodę zaczynałem od silników starej tojoty serii FE a potem 2jz (Supra) które też były nazywane pancernymi a 1,8t że swoją bezawaryjnością nawet przy nich nie stał. Zresztą co mają powiedzieć właściciele takich silników z turbo jak mitsu 4g63t albo 4g15t ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2023, 13:36

1.8T nie jest bezawaryjny, obrósł legendą bo był wytrzymały i podatny na tuning ale bolączek trochę ma i wcale tani nie jest w serwisie.

TSI przy 350k to już by miał drugi remont i włożone 20-30k w serwis :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2023, 14:52

Ale chodzi mi o kanon, zestawienie dobrych jednostek
Mój 1,8T jest po remoncie, z 10k ja w niego włożyłem, a poprzednik pewnie drugie tyle jak go jeszcze reanimował.
I teraz zagadki dlaczego nierówno pracuje, nie chce podawać itd.
Za samo wytarganie turbiny chcą dziś 1000 zł :roll:
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

26 Wrz 2023, 17:21

PabloTrek napisał(a):Za samo wytarganie turbiny chcą dziś 1000 zł


I dlatego jeśli się nie chce wydawać worka siana na utrzymanie to się szuka prostych rozwiązań a nie starych tsi.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km