Następny samochód do 20k, co polecacie?

26 Wrz 2023, 09:24

anowalski85 napisał(a):A jak właśnie z Twoim Golfem? Masz z opisu 1.4 TSI z 2012 roku. Często do napraw jeździsz czy normalnie? Bo co znajomych słucham, to żadne TSI bo to "jednorazówki". Czy może ten co masz to już jakieś poprawione silniki i się tak nie psują jak ze starszych roczników?


Generalnie auto mojej kobiety,ma go od 2019roku,ja tym autem jeżdżę od dwóch lat głównie w 90% (moja odkąd mieszkamy razem mało nim jeździ).
Przez te 4lata zero poważnych awarii i nawet olej od wymiany do wymiany łyknie max 1litr.
Nasz jest z 2012roku tak więc już poprawiony (po 2010roku były już mniej awaryjne gdyż poprawili wadliwy napinacz rozrządu) no i dodam że posiada skrzynie DSG która odpukać też służy bezawaryjnie.
Ogólnie w przypadku tych TSI kwestia znalezienia zadbanego egzemplarza bo jak trafisz na minę to będziesz pisał właśnie że TSI to jednorazówki i serwis będzie drogo wychodził (dodam że jakbyś chciał wymieniać rozrząd który co prawda jest na łańcuchu ale się rozciąga i z czasem trzeba go wymieniać to koszt z częściami wyjdzie lekko plus 3000zł i najlepiej zakładać oryginał jeśli chcesz pojeździć tym autem).
Oczywiście mówię o wersji CAXA 122km tak jak u nas.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2023, 09:29

Rzecz z TSI jest taka, że jak trafisz na minę to wydasz 10k, a w takim Auris jak trafisz na minę to wydasz 3k :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2023, 09:37

Dla mnie temat jest prosty ile warte jest ryzyko ?