Następny samochód do 20k, co polecacie?

26 Wrz 2023, 17:28

@galakty
Rozumiem, czyli bardziej niż kompromisy tutaj w benzynowych ceedach. No w A6 z tych roczników to nie celuję i nawet nie chcę, bo za długi do parkowania tam gdzie jeżdżę. Chodzi mi, żeby nie tylko fajnie po mieście jeździć, ale też w trasie żeby znośnie

@toyman40
Czyli tutaj jakieś pierdoły wychodza często. A co z Astrą J w takim razie jak są takie podobne? Przewijają się czasami w tym budżecie te 1.4

@szybki
Ale wcelowałeś, pewnie że nie znam się za bardzo na tym i już chciałem szukać stron z ogłoszeniami na SE i DK, żeby się rozejrzeć :)
Szyby właśnie zamknięte i deszcz nie padał, a co do pierwszego to nie zaprzeczam, nie potwierdzam :)
Nie chodzi o audiofilię, ale żeby było w miarę komfortowo i mieście i w trasach(w moim golfie też maks 115-120 km/h, bo po dluższym czasie męczy te rzympolenie silnika na ponad 4 tysiące obrotów i brakuje 6 biegu + wyższe spalanie).

@Barol
Czyli od 2012 roku już normalne kwestie eksploatacji i zależy co się trafi, a psuć się może jak każdy inny(nie aż tak tragicznie)? Trochę za duży poziom cenowy, ale takie informacje mile widziane na przyszłość w razie czego.
No właśnie te DSG też niby nie za trwałe ludzie twierdzą, ale podobno komfortowe, a u Ciebie bez problemów.

galakty napisał(a):Rzecz z TSI jest taka, że jak trafisz na minę to wydasz 10k, a w takim Auris jak trafisz na minę to wydasz 3k :D

Dlatego wypytuję Was, żeby się choć trochę przygotować i nie trafić na te najgorsze :)

PabloTrek napisał(a):Golf spoko, sam myślę po mk4 1,8T o szóstce z tsi ale 20k to troszkę mały budżet na coś sprawdzonego i dobrego.

Witam Kolegę z klanu golfów :) Też chciałem 1.8T bo to zawsze można podnieść moc i za więcej wystawić a do tego solidne 1.8, ale akurat ten się trafił i byłem znacznie młodszy to inaczej się myślało.

Barol napisał(a):Ja generalnie powiem tak mając teraz do dyspozycji 25-30k na auto i nie znając mojej może i bym popatrzył na Golfa ale nie z tym silnikiem.


25k za taki rocznik i model jak Twój? Myśłałem, że bardziej 35-40k. Podzielisz się jaki według Ciebie sensowny silnik do tego modelu w tym budżecie? W sensie słabo jeździ czy coś innego?

szybki napisał(a):W sumie to w takim układzie można wszystko polecić nawet thp :ok:

Ja w sumie też w ciągu pierwszych 5-6 lat zrobiłem maks 16k km(może nawet mniej), no ale w tym roku zaczęły sie dłuższe trasy i dlatego szukam czegoś znośnego też na autostrady.
anowalski85
Nowicjusz
 
Posty: 8

26 Wrz 2023, 18:08

franccc napisał(a):I dlatego jeśli się nie chce wydawać worka siana na utrzymanie to się szuka prostych rozwiązań a nie starych tsi.

Tsi nie jest tak stare jak moje 1,8T no ale co racja to racja, tylko że padła tu propozycja Bravo, który też ma turbinę to może lepiej rzeczywiście w jakąś Hondę czy Toyotę iść?
Co prawda nie ja jestem autorem tematu ale też mam podobny dylemat.

anowalski85 napisał(a):Witam Kolegę z klanu golfów Też chciałem 1.8T bo to zawsze można podnieść moc i za więcej wystawić a do tego solidne 1.8, ale akurat ten się trafił i byłem znacznie młodszy to inaczej się myślało.
Wybrałem 1,8T bo to jedyny sens w tym aucie, pali tyle co inne silniki 1,6 i 1,8 ale chociaż jedzie. Z tym że buda już stara i rozwiązania też archaiczne
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

26 Wrz 2023, 18:33

PabloTrek napisał(a):Tsi nie jest tak stare jak moje 1,8T no ale co racja to racja, tylko że padła tu propozycja Bravo, który też ma turbinę to może lepiej rzeczywiście w jakąś Hondę czy Toyotę iść?


No ba, propozycja bravo była nawet ode mnie. Klucz w tym, że fiatowski 1.4tjet jest konstrukcyjnie prostszy niż 1.8t a gdzie jeszcze do tsi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Wrz 2023, 19:26

Trochę bym dyskutował ale ok, nie wydaje mi się że coś co ma turbo, dwumasę, pękające kolektory a sam silnik kosztuje 3 tys jest prostszy i tańszy.
W 1,8T nic nie ma skomplikowanego bo to zwykłe 1,8 z wiatrakiem tylko wiek robi swoje.
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

26 Wrz 2023, 19:44

W 1,8T nic nie ma skomplikowanego bo to zwykłe 1,8 [/quote][/quote]

Więc co to było?

[quote="PabloTrek"] Mój 1,8T jest po remoncie, z 10k ja w niego włożyłem, a poprzednik pewnie drugie tyle jak go jeszcze reanimował.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Wrz 2023, 06:08

PabloTrek napisał(a):W 1,8T nic nie ma skomplikowanego bo to zwykłe 1,8 z wiatrakiem tylko wiek robi swoje


PabloTrek napisał(a):Mój 1,8T jest po remoncie, z 10k ja w niego włożyłem, a poprzednik pewnie drugie tyle jak go jeszcze reanimował. I teraz zagadki dlaczego nierówno pracuje, nie chce podawać itd. Za samo wytarganie turbiny chcą dziś 1000 zł


Pojawiło się w poście wyżej dobre zestawienie :D

Dla porównania jeszcze nigdy od kiedy mam prawo jazdy nie włożyłam tyle kasy w zwykle auto dd a jeżdżę bardzo dużo (około 80k.km.rocznie) a kiedyś więcej.
Jeździlem w pracy każdą formą (normalną) silnika r4/r4t/V6/r6/v8.

No i np. miałem auto z silnikiem 4g63t zrobiłem je z 200km na ponad 300km i 500nm. Zacząłem z nim przygodę jak miało 130k.km.teraz ma 270k.km. i nic. Podczas upalania potrafi pobrać oleju gdzie łomot dostawało okrutny. Raz kolega podczas startów z odcinki urwał śruby tylnego dyfra i raz poleciała skrzynka rozdzielcza. Silnik i wsjo wokół niego OEM.

Albo kiedyś byłem zagramanicá i trafiłem auto z 2jz poszedł na taxi. Ja go zwiozłem jak miał 130k.km.teraz ma 500k.km.i to na LPG. wahacze ma OEM, silnik miał robioną glowice przy 400k.km.i raz były wymieniane cewki.
Chyba raz były robione amory jak kierownik urwał koło w dziurze.


I teraz amator niemieckich aut powie 1,8t jest świetny i się nie psuje a np.Pan złotówa o jego 2jz też powie że auto jego jest świetne i się nie psuje.

:)

Dlatego punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2023, 07:34

Mit VAG dawno upadł, ale PRL dalej siedzi w Polakach :mrgreen:

Dla przykładu ojciec miał Punto I (1.2), Golfa IV (1.6) i Ceeda II (1.4). Wszystko w benzynach, co wyszło najdrożej w utrzymaniu? Golf :roll: I to pomimo tego, że Punto było z CVT która padła :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2023, 11:52

franccc napisał(a):W 1,8T nic nie ma skomplikowanego bo to zwykłe 1,8
[/quote]

Więc co to było?

PabloTrek napisał(a): Mój 1,8T jest po remoncie, z 10k ja w niego włożyłem, a poprzednik pewnie drugie tyle jak go jeszcze reanimował.

Mam auto stare, iluś właścicieli poprzednik w ogóle kupował z komisu, pewnie oszukany egzemplarz no i sosejkę oleju wywalało - remoncik
A ja normalne rzeczy robiłem, opony, hamulce, czujnik taki czy inny itd.
Ale da mnie tjet tańszy nie będzie mniej więcej to samo wyjdzie, a do tego nowsze auto.

Rozmawiamy o starym aucie, a znam sporo osób co mają nowsze golfy VI/VII i nie narzekają więc tu raczej chodzi o wyeksploatowanie/duże przebiegi.
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

27 Wrz 2023, 12:06

PabloTrek napisał(a):Rozmawiamy o starym aucie, a znam sporo osób co mają nowsze golfy VI/VII i nie narzekają więc tu raczej chodzi o wyeksploatowanie/duże przebiegi.


O czym Ty piszesz ? Co nie narzekają podałem Ci przykład gdzie Ty w 1,8t włożyleś więcej niż ja w pół bańki km.v8 i nie narzekasz tylko sobie tłumaczysz i jestem ja gdzie też nie narzekam chociaż mówię często o 20letnich autach.

Do tego nie pisz w liczbie mnogiej o tych szczęśliwych posiadaczach TSI bo ilu ich znasz ? W tym roku u mnie w firmie przewinęło się kilkudziesięciu właścicieli TSI, w wielu przypadkach psuje się to samo i co ? Czy to oznacza że ktoś jest niezadowolony ? Nie większość tych osób jest zadowolonych chociaż wydają na serwis kwoty nie współmierne do klasy auta.
Tak naprawdę jest garstka osób niezadowolonych i to tylko Ci co znudziły im się stare Japońce i przeszli na prawie nowe (w porównaniu do wcześniejszych aut) TSI.
Ci przeżyli szok termiczny co to znaczy normalność a normalność.

I wracając do 1,8t jest to zwykły silnik po środku w stawce psujakowatości.

W porównaniu do TSI w razie awarii tańszy w naprawie oraz z mniejszą ilością elektro syfu.

I tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2023, 13:55

No nie narzekają bo golfy to dobre auta, ale świeże, bo stare wymagają nakładów, a jeszcze oszukane z komisów to już w ogóle.
No i nie powiesz mi że ktoś kto wiecznie na serwis jeździ będzie zadowolony, dlatego jak ktoś ma golfa vii to jest to dużo młodsze auto niż golf 4 i serwis nie będzie tak konieczny jak w starociu z nalotem pół bańki.

Tak i tyle włożyłem w 1,8T bo nie skończyłem szkół samochodowych nie mam kompletów kluczy, podnośnika, warsztatu itd., korzystałem z usług innych tak jak przy remontach w domu.
Sporo wydałem na robociznę, wiele to nieudolność serwisów, naprawy w kółko tego samego itd.

1,8T po prostu musi być doinwestowany, tak samo jak TSI inne, jak zaniedbany wygeneruje koszty.
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

27 Wrz 2023, 14:30

PabloTrek napisał(a):No nie narzekają bo golfy to dobre auta, ale świeże, bo stare wymagają nakładów, a jeszcze oszukane z komisów to już w ogóle.

Nie operuj ogólnikami.
PabloTrek napisał(a):No i nie powiesz mi że ktoś kto wiecznie na serwis jeździ będzie zadowolony, dlatego jak ktoś ma golfa vii to jest to dużo młodsze auto niż golf 4 i serwis nie będzie tak konieczny jak w starociu z nalotem pół bańki.

Przestań o tym Golfie i tych hasłach które można wszystkiemu przypisać.
Teraz kupiłem corolle 16 letnią i gwarantuje Ci że bezawaryjnie przejeździ nowego Golfa, poprzednio miałem innego Japa i do 240k.km. w naprawy silnika włożyłem 1000zł liczone z reg. zaworów na lpg ...
Prawda jest taka że Golf to jest zwykły psujak z lepszą elektryką niż auta Francuskie i z mniejszą ilością debilnych wynalazków ale jak sobie te auta porównasz do udanych konstrukcji np. Hondy albo Toyoty to niestety nie ma o czym rozmawiać bo potem pocieszasz się takimi sloganami reklamowymi.
PabloTrek napisał(a):Tak i tyle włożyłem w 1,8T bo nie skończyłem szkół samochodowych nie mam kompletów kluczy,

Twoje tłumaczenie jak z aferą wizową "to nie afera a aferka i wydano 300 lewych wiz" . :D

Co ma piernik do wiatraka o 4lat pracuje w motoryzacji ale kupuje graty normalnie i do 2018r jeździłem do zwykłych mechaników. A od rejestracji tu na forum jestem zrobiłem pewnie już z coś pod milion kilometrów :D

PabloTrek napisał(a):1,8T po prostu musi być doinwestowany, tak samo jak TSI inne, jak zaniedbany wygeneruje koszty.

No i znowu hasło reklamowe niby prawdziwe ale... jeden serwisuje i zrobi 500k.km. a drugi zrobi 150k.km. tylko zazwyczaj dołoży story :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2023, 14:53

PabloTrek napisał(a):No nie narzekają bo golfy to dobre auta,


Chyba jak się na golfa z poloneza przesiadasz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Wrz 2023, 14:55

Czyli to że Ty np nie potrafisz w domu położyć paneli, płytek, wygładzić ścian, zrobić kuchni czy łazienki i bierzesz ekipę to są hasła albo ogólniki jakieś?? :(
tak nie potrafię naprawiać aut i dlatego jeżdżę na serwis, a mam stare auto i dlatego muszę je konkretniej serwisować za gruszą gotówkę.

Jak nie potrafię sam zrobić to muszę zapłacić 6k za robtę i kolejne 4 za części i robi się 10k.
I dlatego teraz widzisz jak się prezentuje wycena i kosztorys, więc nie rozumiem o czym w ogóle rozmawiamy.
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

27 Wrz 2023, 16:31

PabloTrek napisał(a):Czyli to że Ty np nie potrafisz w domu położyć paneli, płytek, wygładzić ścian, zrobić kuchni czy łazienki i bierzesz ekipę to są hasła albo ogólniki jakieś??

Sorki ale nie wiem o czym teraz piszesz.
PabloTrek napisał(a): nie potrafię naprawiać aut i dlatego jeżdżę na serwis, a mam stare auto i dlatego muszę je konkretniej serwisować za gruszą gotówkę.

Ale nikt z moich znajomych którym pomagam kupić auto się nie zna i samodzielnie nic nie serwisuje. Gdybym znał Twoje potrzeby, gdybym wiedział że ważna jest dla Ciebie bezawaryjną jazda a do tego szanuje swoje dobre imię nad którym pracowałem latami to na 100% nie polecił bym Ci Golfa.
Gdybym wiedział że rezygnujesz z trwałości a potrzebujesz to i to i tamto to wtedy polecił bym Ci jako jedną z opcji Golfa która ma zrealizować główne potrzeby stawiania na pierwszym miejscu bezawaryjności, wtedy zaznaczam czego się możesz spodziewać przy poszczególnych rocznikach.

Mam teraz Megane 3 2,0tce i pewnie będę ją sprzedawał ale nie pod hasłem super taniości bezawaryjności " bo to je moje" tylko odpowiedniego zestawienia wad i zalet.

PabloTrek napisał(a):Jak nie potrafię sam zrobić to muszę zapłacić 6k za robtę i kolejne 4 za części i robi się 10k.
I dlatego teraz widzisz jak się prezentuje wycena i kosztorys, więc nie rozumiem o czym w ogóle rozmawiamy.


No nie rozumiesz bo jeździsz Golfem a nie innym autem i tyle :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2023, 19:04

To chyba faktycznie kupie to Bravo tam nic nie trzeba robić bo to nie Golf tylko Fiat Bravo :wink:
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47