Problem z uruchomieniem silnika

26 Gru 2022, 19:15

Witam, posiadam samochód Toyota Yaris 1.3 benzyna 2000r wersja japońska, i problem jest takiego typu że bardzo ciężko odpala nie ważne czy ciepły czy zimny i też zależy kiedy, raz dwa obroty i chodzi a raz dopiero za 3-4 razem. Z rzeczy które przy nim zrobiłem to tak:

- filtr powietrza
- filtra paliwa
- pompa paliwa
- filtr oleju
- olej
- świece
- filtr kabinowy
- rozrząd
- czujnik zmiennych faz rozrządu (używane)
- czujnik położenia wałka rozrządu
- czujnik położenia wału
- czujnik temperatury płynu chłodzącego
- przepływomierz (używane)
- sonda lambda przed katalizatorem
- uszczelka kolektora dolotowego
- uszczelka kolektora wydechowego
- wyczyszczona przepustnica i kol. dolotowy
- wymieniona przepustnica (używana)
- silnik krokowy
- pomiar kompresji w silniku ( zimny 11 bar, ciepły 12 bar )
-został jeszcze wyczyszczony zaworek odmy

samochód był już u 4 mechaników i nikt nie wie co mu jest, jeden z mechaników proponował sprawdzić ciśnienie paliwa, ale ostatnio patrzyłem to nie bardzo jest gdzie wpiąć manometr bo z podłogi przy ścianie grodziowej idzie metalowy wężyk potem łączy się z gumowym, jest pętelka i już do listy i do wtrysków. Jeśli chodzi o błędy w komputerze to czasami jest P0420 ale to błąd najprawdopodobniej z sondy lambda lub coś związanego z katalizatorem, i zgaduje że pokazuje się dlatego że samochodem rzadko kiedy przekracza się 100km/h ponieważ samochód użytkuje moja mama która zazwyczaj nie przekracza 50 km/h a jeśli chodzi o kontrolki na desce rozdzielczej to nic się nie świeci. Więc proszę o jakieś rady / pomysły co może być nie tak
Ostatnio edytowany przez TomekGraSobie, 27 Gru 2022, 06:23, edytowano w sumie 1 raz
TomekGraSobie
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 26 Gru 2022, 20:11

    A ktoś sprawdził taka głupotę jak rozrusznik?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16212
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    26 Gru 2022, 20:50

    Nie stawiał bym na rozrusznik ponieważ kręci za każdym razem gdy próbuję uruchomić samochód i kręci szybko
    TomekGraSobie
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    26 Gru 2022, 21:58

    A nic to nie zmienia jak np przed odpaleniem przypomimujesz go kilka razy?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16212
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    26 Gru 2022, 22:31

    No właśnie nic to nie daje, jeszcze zapomniałem wspomnieć że czasami jak uda się go odpalić to tak pracuje jak by miał zaraz zgasnąć i jak było zimniej to gasł zaraz po odpaleniu, ale jeszcze jest tak że jak odpali i nie zgaśnie to pracuje ale jak się doda gazu to nie reaguje w ogóle musi sam się jakby ustawić wejść na troszkę większe obroty i wtedy jest ok, a jak mu się doda gazu to jest takie jakby sekunda zawahania zanim się wkręci na wyższe obroty, takie jakby przydławienie
    bądź powietrze mocniej jest zasysane i to powoduje taki rezonans nie wiem do końca jak to określić, tak jak by miał za dużo powietrza albo jak by było coś nieszczelne a sprawdzałem cały dolot, jeszcze też ostatnio zauważyłem że jak się odkręci korek wlewu oleju i przystawi się rękę to czuć jak idzie stamtąd powietrze i to tak w miarę mocno i dźwięk się delikatnie zmienia
    TomekGraSobie
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    26 Gru 2022, 22:47

    Mogę podesłać parę filmików jak to mnien więcej pracuje, zostały one nagrane jakoś 2 miesiące temu
    TomekGraSobie
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    27 Gru 2022, 09:47

    a nie masz tam listwy paliwowej zaby mano wkręcić zamiast czujnika? poza tym komputerem chyba moożna sprawdzić ciśnienie? nie wiem jak to jest w yaris
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16212
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Gru 2022, 12:05

    Listwa wtryskowa wygląda tak jak na zdjęciu nie ma tam żadnego czujnika
    TomekGraSobie
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    27 Gru 2022, 16:36

    No to trzeba się wpiąć trójnikiem między listwą wtryskową a przewodem ze zbiornika . Regulator ciśnienia paliwa masz w zbiorniku tam gdzie pompa .
    Wskazane wykręcić świece i zobaczyć jaki jest kolor elektrod i izolatora . Tutaj dużo można wywnioskować . Poza tym oprócz czytania błędów przez komputer trzeba spojrzeć na parametry bieżące .Np. jaką temperaturę silnika widzi sterownik przed uruchomieniem zimnego silnika . Porównać z temperaturą powietrza zasysanego .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna