ROMBAT TORNADA PLUS - Ładowanie

28 Lis 2020, 17:48

Cześć,

Czy podczas ładowania akumulatora ROMBAT RONADA PLUS 12v 44Ah 400 A(EN) - T044 należy otworzyć cele? W poprzednich akumulatorach wystarczyło delikatnie podważyć korki wychodziły bez problemu, a tu po kilku próbach oprócz tego że wygina się plastik na brzegach to nie bardzo da się coś zrobić a obawiam się że jak użyję więcej siły to mogę coś uszkodzić. Zdjęcie akumulatora z góry:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

pawels555
Obserwowany
 
Posty: 1

29 Lis 2020, 00:49

Odkręcenie korków podczas ładowania pozwala na udrożnienie akumulatora. Jest to konieczne ze względu na wydzielanie się podczas tego procesu wodoru i tlenu, tworzących wybuchową mieszankę (przede wszystkim w starszych konstrukcjach na bazie wapnia i antymonu). W akumulatorach bezobsługowych natomiast, tj. wapniowo/wapniowych ryzyko wydzielania się gazów podczas ładownia ograniczone jest do minimum. Jeżeli jednak podczas ładowania zapewnimy tzw. stabilizację napięcia ładowania (nieprzekraczającą 14,4 V) – odkręcenie korków nie jest potrzebne.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9785
Zdjęcia: 34

29 Lis 2020, 22:03

Twój aku to kwasowo-ołowiowy, bezobsługowy. i tu jest chwyt reklamowy, ponieważ nie ma aku kwasowo-ołowiowych bezobsługowych. wynika to po prostu z ich konstrukcji... Czasami jest tak, że w aku nie ma pojedynczych korków, tylko jest cała płyta, w której są wszystkie korki razem. i ją się wyciąga. Zobacz, czy u ciebie tak czasem nie ma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samodzielna wymiana oleju silnikowego
    Dla osób lubiących samodzielnie naprawiać samochody, wymiana oleju silnikowego nie jest żadnym problemem. Jednak coraz więcej osób wybiera profesjonalne warsztaty takie jak Euromaster. Nic dziwnego, standardy ...