Samochód do tuningu

Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 21:34

Witam :) Potrzebuje jakiś fajnych propozycji samochodów do tuningu (nie nie chodzi mi o wieś tuning ani nic z tych rzeczy... wyłącznie tuning mechaniczny). Moje wymagania:
- koszt samego samochodu max 20 tyś

- silnik najlepiej 1,9-2,5

- musi wiele wybaczać

- samochód na drogę

- Odpadają wszystkie samochody: audi,BMW,VW, (nie to nie prowokacja, każdy ma swoje
zdanie a według mnie ich sylwetka mi się nie podoba i każdy taki samochodzik ma a ja wole mieć coś wyjątkowego)

- musi mieć dobre oryginalne podzespoły

- samochód od 2003r, starsze raczej nie wchodzą w grę (i tak 11 letnie auto jest już stare :))

- Mam 15 tyś na tuning (tu może ktoś powiedzieć, to kup sobie za 35 tyś samochodzik i będzie szok masakra, jestem początkującym mechanikiem... Chyba nie muszę dalej tłumaczyć dlaczego tak :p Pasja od dziecka gdy oglądałem szybcy i wściekli i grałem w nfs
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 17:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 21:38

Ja mogę polecić
-BMW (jakieś e46 np. 2.5)
-Ford (Mondeo v6)
-Honda (Civic, Accord V-TEC)
ogólnie coś z japonców jeszcze, może Galant albo Lex IS
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18194
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 18:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 21:54

Koniu :) BMW odpada :) pisałem w wymaganiach

I raczej żadne z podanych modeli nie przypadło mi do gustu. Może accord ale fajny model to tylko 1997r to 17 letnie auto!
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 17:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 22:08

Jesteś mechanikiem i patrzysz na wiek aut :shock: :lol:
Nie rozumiem :no:

Zobacz na pierwsze A8, albo Lexusa LS400
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Rejestracja: 25 Maj 2014, 13:39
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 22:25

No tak, ale jestem początkujący, ledwo co skończyłem szkołę. A prawda jest taka, że zanim ogarnę mechanikę żebym każdą usterkę rozwiązał potrzebuje jeszcze 4-5 lat :) A samochód warto jest mieć młody bo skarbonki raczej nikt nie szuka :p Sam osobiście się sparzyłem Eclipse 1993r 2 miesiące go miałem nie wiem czy tydzień pojeździłem i teraz odpoczywa na szrocie :D...
Ale starsze samochody prócz podstawowych wymian tuningowych będą wymagały wielu napraw renowacyjnych podzespołów zmęczonych i wyeksploatowanych... Nie wspominając o naprawach blacharskich... W sumie to brałbym mecenasa bo naprawdę mi odpowiada ale jest za ciężki i tuning merola nie należy do tanich a 15 tyś pójdą na same podstawowe rzeczy...
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 17:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

04 Sie 2014, 06:43

Rocznikiem sie nie jeżdzi :!:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 33231
Rejestracja: 13 Sty 2009, 16:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dwie nagrody za stylistykę dla Audi A3 Dwie nagrody za stylistykę dla Audi A3
    Stylistyka Audi A3 cieszy się dużym uznaniem użytkowników i fachowców. W tegorocznej edycji niemieckich nagród stylistyki – German Design Awards, kapituła uznała model A3 za zwycięzcę w kategorii ...
    [SUV-E] X5 3,0d e53 / ML 270CDI w163 / Touareg I 2,5TDI / XC90 2,4 D5 [SUV-E] X5 3,0d e53 / ML 270CDI w163 / Touareg I 2,5TDI / XC90 2,4 D5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - SUV segmentu E - silnik diesla o mocy ok. 180KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2003 roku Wytypowane modele do zestawienia: - BMW X5 3,0d e53 - 184KM - Mercedes ML 270 ...

  • Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 08:33

    Dobra temat zszedł już daleko z głównego tematu :) Znacie jakieś dobre godne polecenia samochody piszcie. Przerósł Was temat też piszcie to jakoś będę musiał sobie radzić w inny sposób :)
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 17:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 09:57

    Może Forda Mustanga IV?
    Ew wczesną V ale budżet raczej za mały.
    BK1928
    Zaawansowany
     
    Posty: 605
    Rejestracja: 07 Cze 2014, 10:33
    Prawo jazdy od: 06 06 2014
    Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
    Silnik: E200 CDI 136km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 10:39

    Tradycyjnie BMW e46 ale tu trochę zluzuj z rocznikiem, przeróżne kompaktowe VAG z 1.8t typu S3, Leon, coś mniejszego jak Ibiza też z czymś większym pod maską. Mówię to z przykrością, jednak najlepsze będzie coś z VAG, bo części od groma i łatwo toto ogarnąć
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 9608
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 14:56

    Masz ostre wymagania tylko z kaską kiepsko... za 20k będzie trudno o bazę pod tunning. :)

    A tak właściwie napisz o jaki tunning Ci chodzi bo jak mechaniczny i pałer to tylko turbo...
    Jak zawiasy, listewki srewki to wszystko...
    Jaki napęd preferujesz bo jeżeli kupisz FWD turbo to i tak wyżej tyłka nie podskoczysz...a może AWD lub FWD

    Na początek proponuje Ci colta czt ponieważ...
    - stosunkowo łatwo się tunninguje
    - mało waży więc szybko jedzie
    - podzespoły ma odporne na koksowanko szczególnie silnik MIVEC (poczytaj)

    Jak złapiesz troszku wiedzy i praktyki pomyślisz o EVO 7-9 tytan tunningu z którego można wycisnąć naprawdę dużo. :ok:

    Jest jeszcze więcej marek ale podaj coś przykładowego i opisz to co w/w napisałem.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4234
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 18:01

    No prawdę mówiąc żadne z powyższych propozycji mi nie leżą nie tylko wizualnie ale też i mechanicznie dla mnie to straszny szajs. Do colta nigdy w życiu już nie wsiądę, na jazdach kiedyś poprosiłem nauczyciela czy mogę szybciej pojechać, sprawa wyglądała tak że on już odcinał a nawet dobrze nie wykorzystałem biegu... A po za tym przy wypadku 100km/h z colta zostaje harmonijka a przykładowo z silvi jakoś ten silnik osłoni mnie trochę. Wziąłem sprawy w swoje ręce i wygląda to tak ze uderzam prawdopodobnie w nissany
    nissan sx200 czyli sławna Silvia

    Zapomniałem dodać że mam znajomości w Niemczech i Holandii więc dobry i tani model wyhaczę tak jak i tam chcę zrobić tuning. I tak większość czasu spędzam za granicą :)
    Myślałem tam na silnikiem 2.0 L DOHC Turbo-I4 (SR20DET) 250KM oczywiście Spec-R
    Siedzi już tam 6 biegowa skrzynia biegów a to duży plus jeden bieg przy tej mocy:)
    Samochód jest naprawdę lekki bo to tylko ok 1280kg.
    Przy Tym samochodzie wole dołożyć 5 tyś do kwoty i za 10 tyś trochę go podrobić.

    Jedynym minusem jest kierajka na prawej stronie ale może uda mi się trafić na model z przełożoną już kierajką.
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 17:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 18:46

    Przełożenie "kierajki" to koszt min 5-6 tysięcy dla cywilnych aut, tu będzie pewnie drożej. No chyba że kupisz jakiegoś ulepa składanego u Mietka w stodole..
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18194
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 18:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 18:53

    PomocDrogowa napisał(a):Jesteś mechanikiem i patrzysz na wiek aut :shock: :lol:
    Nie rozumiem :no:


    Wiesz to działa w dwie strony. Dla mechanika łatwiej naprawiać starsze prostej konstrukcji auta bez elektroniki. Jeżeli spojrzymy na to z innej perspektywy, pod względem ewentualnej późniejszej odsprzedaży auta to rocznik ma duże znaczenie
    krikus
    fs...VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2693
    Zdjęcia: 125
    Rejestracja: 28 Lis 2009, 12:42
    Auto: Opel Vectra C 1.8

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 20:58

    Za takie pieniądze nie znajdziesz nic ciekawego w tych rocznikach.
    Ja na twoim miejscu bym szukał starszych samochodów.
    Starsze wiadomo że mogą mieć oznaki korozji ale będą miały duszę :ok: a młodsze nie :no:
    DamianCAR
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 849
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 27 Lip 2014, 17:04
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: E36, Opel Vectra C
    Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 22:12

    toreto1 napisał(a):Zapomniałem dodać że mam znajomości w Niemczech i Holandii więc dobry i tani model wyhaczę tak jak i tam chcę zrobić tuning. I tak większość czasu spędzam za granicą Myślałem tam na silnikiem 2.0 L DOHC Turbo-I4 (SR20DET) 250KM oczywiście Spec-RSiedzi już tam 6 biegowa skrzynia biegów a to duży plus jeden bieg przy tej mocy:)Samochód jest naprawdę lekki bo to tylko ok 1280kg.Przy Tym samochodzie wole dołożyć 5 tyś do kwoty i za 10 tyś trochę go podrobić.Jedynym minusem jest kierajka na prawej stronie ale może uda mi się trafić na model z przełożoną już kierajką.
    toreto1 napisał(a):A po za tym przy wypadku 100km/h z colta zostaje harmonijka a przykładowo z silvi jakoś ten silnik osłoni mnie trochę. Wziąłem sprawy w swoje ręce i wygląda to tak ze uderzam prawdopodobnie w nissanynissan sx200 czyli sławna Silvia

    Dla Twojej wiadomości s14 przy czt od strony bezpieczeństwa jest z epoki kamienia łupanego. Silvia to konstrukcja z 94r więc nie oczekuj cudów do tego rdza, rdza i rdza.
    Oczywiście silvia wygrywa RWD nad FWD ale mówisz coś o bezpieczeństwie.


    Co do reszty Twojej wypowiedzi to same sprzeczności ponieważ silvia ma silnik sr czyli konstrukcyjne początki lat 90. Do tego niby ma być bezawaryjnie a na dzieńdobry polecą Ci panewki, musisz pilnować Yki, i zacznie stukać VTC to takie abecadło w black topie.
    Trzeba też dołożyć brak zawiasu i hebla. Oczywiście nie piszę tu że może coś źle wybiera albo hamuje tylko nie wykonuje tych czynności.
    Pisałeś o tunningu więc sr-a jak chcesz podkręcić to musisz dołożyć chłodnice oliwy, inną chłodnice cieczy itp. Generalnie sr przy silnikach mivec jest delikatnie mówiąc cienki jak dupa węża. Co ciekawe snujesz jakieś wywody o tunningu a nie wiesz że właściciele sr-ów za głowicę taką jak mivec dali by się pokroić czyli ve.
    Twoja droga jest totalnie z tyłka bo zamiast jeździć to będziesz przekładać i kombinować no bo silvia jest z 2003r a to samo auto LHD tylko na inne rynki produkowali od 94-00 no ale rocznik się liczy.
    Ciekawe jak chcesz przełożyć silvie żeby nie wyglądała jak ulep...skoro wnętrze jest tylko od sylvuśki.
    Pod koniec swojej przygody koszty wyjdą Cię tyle co np.: EVO9 przy którym silvia i jej sr-ek jest starowinką ze śmiesznym silniczkiem.

    Jak się upierasz przy SRku to kup sobie s14a podkręć go prostymi sposobami na 300KM i trochę NM (problem tego silnika) dołożysz zawias i hebel a ole silvie bo popłyniesz a s14a to samo.

    p.s

    Sorki pominąłem fakt że szukasz białego kruka specR z lepszym heblem i zawiasem ale i tak za 20k i przkładka :no:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4234
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Volkswagen Golf R Cabriolet, przód
      Maserati Ghibli
      Infiniti Q50
      Zlot fanów VW Beetle w Travemunde, 3