Samochód na dojazdy do pracy (3k km/miesięcznie)

30 Kwi 2018, 19:43

Witam wszystkich,

Prosiłbym Was o poradę w sprawie wyboru samochodu. W związku ze zmianą pracy będę dojeżdżal ok 70-75km dziennie (w jedną stronę), tyle, że nie autostradą, a raczej przez małe miejscowości (stara droga na Kraków, przez Alwernię - jeśli ktoś kojarzy). W związku z tym zastanawiam się "jaki samochód powinienem wybrać".
Posiadam Toyotę Auris (kombi) z 2014, z silnikiem diesla 2. 0 D4D 124KM, ale trochę szkoda mi tego samochodu na codzienne katowanie, raczej wolałbym go zostawić żonie i traktować jako samochód rodzinny.
Dla siebie myślałem o jakimś małym (bardzo małym) hothatchu, który miałby jednak trochę koni pod maską, tak, żeby dało się sprawnie wyprzedzić ciężarówkę/traktor/furmankę, ale żeby mimo wszystko zachować ekonomię.
Przy wstępnych wyliczeniach wyszło mi, ze jeżdżąc Toyotą musiałbym wydać na paliwo ok 1000zł/miesiąc. Z kolei licząc średnie spalanie lpg ~8l (plus 1l benzyny na 100km), wychodzi ok. 750 zł. O 250zł już warto powalczyć :)

Mój budżet to ok. 15 tysięcy złotych, a wstępne typy to:
- Mitsubishi Colt CZT
- Suzuki Swift Sport
- Renault Twingo GT/RS

Myślę, że roczniki tak od 2007.

Poradźcie proszę czy to się w ogóle opłaca, a jeśli tak, to jaki samochód wziąć, zeby był i żwawy i ekonomiczny :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Mu7an7
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Toyota Auris Touring Sport
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Kwi 2018, 19:53

A nie wolałbyś czegoś bardziej wygodnego? Taki hot-hatch nie jest zbyt wygodny, a 150km dziennie to dużo. Ja bym polecał coś z segmentu C np.:
Opel Astra H
Ford Focus Mk2
Mazda 3
Peugeot 307
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Kwi 2018, 20:26

A z pośród tych, które wymieniłeś, który najbardziej byś polecał? Jeździłem kiedyś Astrą H, tyle, ze w dieslu 1.7 CDTI i wspomnienia marne, bardzo się psuł. Z tych wszystkich najlepiej kojarzy mi się Ford, ale też nie jakoś specjalnie.
Mu7an7
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Toyota Auris Touring Sport
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Lip 2018, 09:31

Na jakiej trasie dokładnie jeżdzisz?
Rewerek
Obserwowany
 
Posty: 1

10 Lip 2018, 09:40

1.7 był drogi w naprawach dużo lepsza opcja to 1.9 CDTI 120KM
Pod LPG to 1.8 125KM, poza autostradą to spali jakieś 8-8,5l LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lip 2018, 20:31

To fakt, wersja 1.9 120km czy to w Astrze czy Vectrze ma opinie raczej bezawaryjnej jednostki więc śmiało możesz brać ją pod uwagę jeśli chodzi o diesla. W Mazdzie nie polecę niestety żadnego diesla, najprędzej benzyne 2.0 która dobrze znosi lpg.
MotoSzef
Nowicjusz
 
Posty: 19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris II (P9)?
    Toyota Yaris II została wprowadzona na rynek w 2005 roku (gościła na nim przez kolejne sześć lat do 2011) zastępując model pierwszej generacji który był dobrze przyjęty na rynku. W przypadku silników zmieniło ...