Seat Ibiza II - 1.4 8V AEX - '98 - czarna świeca , drgania silnika

03 Sty 2023, 20:32

Witam .
Od kilku dni zauważyłem dziwną pracę silnika . Więc zdecydowałem się wymienić podstawowe elementy na takie same jak w oryginale , prócz kabli bo nie mogłem dostać takich samych . Wymieniłem świece NGK V-line 1 , kopułkę aparatu zapłonowego i palec ( Bosch ) , kable zapłonowe Bosch . Ale nic się nie zmieniło . Odkręciłem świece i na 3 cylindrze świeca jest jakby niedopalona , czarna . Reszta świec kolor popielaty . Sprawdziłem kompresję i na każdym tłoku 10,5-10.8 bara .
Cewka wymieniana rok temu na taką jak w oryginale Temic .

Co może być przyczyną . Wtrysk ?
phnx
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
  • 04 Sty 2023, 12:09

    Masz tam może instalację gazową?
    Możesz wrzucić wygląd tych świec czy nie zrobiłeś zdjęcia?

    W silniku AEX jest wtrysk wielopunktowy, możesz zamienić wtryskiwacz z trzeciego cylindra z jakimś innym i sprawdzić czy coś się zmieni ale tu chyba najlepiej było by sprawdzić dokładnie wtryskiwacze i przyjrzeć się temu z trzeciego cylindra. Tu masz takie do tego silnika [link do oferty na Allegro wygasł]

    phnx napisał(a):Od kilku dni zauważyłem dziwną pracę silnika
    Silnik może niedomagać przez niesprawny jeden z wtrysków.

    Zerknij sobie jeszcze tu do tematu ze świecami zapłonowymi i oceną ich wyglądu ocena-wygladu-niedomagania-uszkodzenia-i-problemy-swiece-zaplonowe-vt127644.htm może coś ci pomoże w diagnozie.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9804
    Zdjęcia: 35

    04 Sty 2023, 17:41

    Nie mam instalacji LPG . Po wymianie wszystkiego silnik pracuje bez zmian , także był to zbędny wydatek . Dzisiaj sprawdziłem ostatnią rzecz czyli wtryski . Odkręciłem całą listwę , podstawiłem pod każdy wtrysk pojemniczki kręciłem dłuższą chwilkę . Każdy ulał taką samą ilość . Każdy pracował tak samo . No to poskręcałem wszystko z powrotem i na koniec podpiąłem pod VAG . Załącznik numer jeden . Skasowałem błędy , zapaliłem auto i wszystko działało normalnie . Zostawiłem go na 15 min wracam i dalej telepie tłumikiem i słychać , że nie pali na jeden cylinder normalnie . Przejechałem z 5 km podpiąłem drugi raz i załącznik numer 2 .

    Lambda wymieniona 25000 KM temu czyli jakieś 5 lat temu . Na oryginalną z tym samym numerem Bosch
    phnx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 0

    04 Sty 2023, 18:45

    Widać, że błąd 1087 wraca, a on jest związany z adaptacją przepustnicy. Jeżeli chodzi o pracę silnika to może masz problem z ustawieniem kąta zapłonu?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9804
    Zdjęcia: 35

    04 Sty 2023, 18:57

    Właśnie byłem go podpiąć jeszcze raz i zrobiłem adaptację vagiem . No , ale żadnych zmian w pracy . Co do zapłonu , aparatu zapłonowego nie ruszałem . Jest ustawiony tak jak zawsze był . Pali zawsze na strzał , nigdy nie było , że kręcił i kręcił . Sekunda i pali . Dziwne , że po skasowaniu tych pierwszych błędów chodził normalnie , a zaraz znowu wróciło . Gdzieś coś go boli , ale mi się już podstawowa wiedza wyczerpała :/
    phnx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 0

    04 Sty 2023, 19:07

    A adaptacje przepustnicy robiłeś?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9804
    Zdjęcia: 35
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus LS będzie miał silnik V6
      Lexus zarejestrował w japońskim urzędzie patentowym znak towarowy "LS 350". W praktyce oznacza to, że gama jednostek napędowych przechodzącej obecnie próby drogowe nowej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexusa obejmować ...

    04 Sty 2023, 19:10

    Tak , przed chwilą , ale w pracy nic się nie zmieniło . Dalej silnik i tłumki nienaturalnie drga i słychać , że nie pali dalej na tym jednym cylindrze . Zaznaczam , że po wykasowaniu tych 1 błędów po odpaleniu wszystko działało i silnik ładnie pracował , zero drgań równiutka praca . Może max 8 min bo później zaglądnąłem do domu i po powrocie już pyrkał tłumik sobie jak przedtem :(

    Jutro po pracy odkręcę przepustnicę i posprawdzam wszystko . Jeśli błędy są z niej to coś z nią musi być nie tak . Ibi jest z 98 roku , przepustnica jest jeszcze fabryczna więc może też już czas na wymianę . Zobaczę co tam jest wymiennego , poszukam po numerach części i zamówię . Mam nadzieję , że jeszcze można kupić . Gdyby nie to , że nie ma u niej nawet grama korozji i zawstydza kondycją karoserii auta ponad 2x młodsze , a panów na przeglądzie wprawia w zachwyt to bym się go już dawno pozbył :/
    phnx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 0

    04 Sty 2023, 19:28

    phnx napisał(a):Zaznaczam , że po wykasowaniu tych 1 błędów po odpaleniu wszystko działało i silnik ładnie pracował , zero drgań równiutka praca .
    A to czasem nie związane było z tym że silnik był zimny i pracował na ssaniu, później rozgrzał się i pojawił się problem z nierówna pracą?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9804
    Zdjęcia: 35

    04 Sty 2023, 19:57

    Wcześniej nie było takich problemów . Czy zimny czy ciepły płynnie pracował . Dziś jak pozbierałem wtryski do kupy zapaliłem go i dalej nie palił na jeden cylinder . Potem go zgasiłem i podpiąłem pod komputer . Skasowałem te błędy z drugiego załącznika , tam gdzie jest ich więcej i zapaliłem auto i pracował normalnie , ale po tych 15 minutach znów powróciło to co wcześniej . Może czujnik temperatury też wymienię bo to w sumie żaden koszt , a też ch...a wie czy działa .
    phnx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 0

    04 Sty 2023, 20:12

    phnx napisał(a): Może czujnik temperatury też wymienię bo to w sumie żaden koszt , a też ch...a wie czy działa .
    Nie rozumiem Cię . Być może nie wiesz co możesz . Bo tak . Masz komputer , masz program , podłączasz się , publikujesz tutaj zrzuty ekranu z błędami . Tylko tyle a możesz głębiej sięgnąć do programu . Zajrzeć w bloki pomiarowe . Tam będziesz mógł ocenić czy owy czujnik temperatury działa i czy działa poprawnie. Będą też inne parametry . Ciśnienie w kolektorze ssącym , napięcie na sondzie , czas wtrysku .......... no działaj ..
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4790
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Sty 2023, 20:43

    Być może nie wiem , bo nie jestem mechanikiem ? Są tam parametry w blokach pomiarowych , ale też skąd mam wiedzieć jakie poprawne . Blok pomiarowy , a ustawienia pierwotne . Pierwsze to aktualne ustawienia , a drugie takie jakie powinny być ?
    phnx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 0

    04 Sty 2023, 20:48

    Pokaż na zrzucie ekranowym blok pomiarowy nr 1.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4790
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Sty 2023, 21:21

    Proszę , 1 blok pomiarowy
    phnx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 0

    04 Sty 2023, 21:55

    Korzystasz z h...go programu . Tam na zielono jest temperatura silnika którą odczytuje sterownik silnika. Czy się zgadza ? . W momencie podłączenia mógł mieć 24,8 stopni ? Rozgrzewając motor wzrasta ?. Korzystam z innego żródła informacji o blokach pomiarowych .Stary polski Vag hmm.. , to taki program z przymrużeniem oka . Pytanie czy przeczytał właściwe błędy , czy nie zakłamał.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4790
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Sty 2023, 22:04

    Niedawno go gasiłem , więc jeszcze nie ostygł całkiem . A ta wartość była teraz po uruchomieniu i wzrastała , wyłączyłem przy 45
    phnx
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 0