Sztywne koło zamachowe od Valeo kit

08 Sie 2021, 18:12

Powoli szykuje mi się wymiana zestawu sprzęgła i planuje wymienić na sztywne koło. Jest dużo tańsze i szkoda mi inwestować dwa razy więcej w stary samochód. Silnik jaki jest w aucie benzyna 2.0l R4 150km 200niuta. Wymieniał ktoś z was już na takie coś?
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

09 Sie 2021, 09:54

A co Cie skłania do takiej decyzji powiedz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13190
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

09 Sie 2021, 14:52

3 lata temu wymieniałem już komplet sprzęgła z dwumasą, bo żona jeździła głównie po mieście no i pożyczyłem go też szwagrowi na tydzień. Gdy go oddał to już zaczęło coś stukać. Po prostu katował wóz i tyle. Wymieniłem, a
na dzień dzisiejszy zrobione jest około 60 tysięcy i znowu siada. Dodam, że dalej żona jeździ nim po mieście no i ja raz w tygodniu zrobię dłuższą trasę.
Zamiennik lipny albo styl jazdy winny, ale samochód ma jeszcze zostać, więc myślę w przyszłość.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

09 Sie 2021, 17:22

Ogólnie rzadką sprawą jest awaria 2 masu w benzynowym dlatego też sie dziwię a w ogóle sa dostępne sztywniaki do twojego auta?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13190
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

09 Sie 2021, 18:28

Jest taki kit: https://allegro.pl/oferta/sztywne-kolo- ... 8933396710

A tutaj z dwumasą, ale 200 złoty droższy: https://allegro.pl/oferta/kolo-dwumasow ... 0176650742

Nie mam pojęcia, na co się zdecydować.

Tak w ogóle to gadałem z mechanikiem, co diagnozował mi uszkodzoną dwumasę, i mówił, że fabryczne dwumasy w tym aucie wytrzymywały w granicach 160tys. km. Więc nawet w benzynkach nie są one takie super żywotne. No chyba że uważasz to za duży przebieg, bo w sumie każdy ma prawo myśleć inaczej.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

09 Sie 2021, 20:35

ziomek134 napisał(a):Jest taki kit: https://allegro.pl/oferta/sztywne-kolo- ... 8933396710
Patrzę na to w ten sposób czy za jakiś tam czas będzie można kupić do tego sztywnego koła tarczę , docisk . Na dzień dzisiejszy po pobieżnym przeglądzie ofert brak dostępności , stany zerowe , na zamówienie itp.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3581
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi
    Cyfrowe lusterka boczne – gadżet, czy realne ułatwienie dla kierowców? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć samemu, po przejażdżce samochodem z takim rozwiązaniem. Jakie modele dostępne w polskich salonach już ...
    Off-roadowe Toyoty dla niderlandzkiej policji
    Toyota podpisała umowę z Policją Narodową w Niderlandach na dostarczenie floty nowych samochodów terenowych. Do służby w policji zostały wybrane Toyota Hilux i Toyota Land Cruiser. Zdecydowały o tym ich możliwości ...

  • 09 Sie 2021, 21:00

    Masz rację. Tych zestawów do konwersji można znaleźć z 3-4, a osobnej tarczy i docisku już nie widać, a przynamniej pisze, że niedostępne. Musiałbym się popytać kogoś w hurtowni, jakby to wyglądało, gdybym musiał kiedyś wymienić tarczę i docisk. W przypadku dwumasy tarcza i docisk są tanie, ale rzadko się wymienia te rzeczy osobno.
    ziomek134
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    10 Sie 2021, 10:17

    ziomek134 napisał(a):W przypadku dwumasy tarcza i docisk są tanie, ale rzadko się wymienia te rzeczy osobno.

    W przypadku benzyny chyba akurat wcale nie tak rzadko. W benzynie często dwumasa żyje co najmniej 2 komplety sprzęgła. Sam też tak mam w swojej E46. Przy przebiegu ~220 tys. było wymieniane kompletne sprzęgło, a dwumasa nie wykazywała żadnych oznak zużycia. W tej chwili, przy przebiegu ~265 tys. km nadal ma się dobrze. Sądzę, że dojeździ co najmniej do końca żywota sprzęgł (czyli, mam nadzieję, dłuuuugo :wink: ).
    solti
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Prawo jazdy: 17 12 1997
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Ford Fiesta, BMW E46
    Silnik: diesel + benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    10 Sie 2021, 14:53

    Ogólnie to sprowadziłem go, kiedy miał 170tys., i przy 200tys. wymieniałem komplet pierwszy raz. A miał oryginalne koło i sprzęgło, ale nie tylko to, bo wymieniałem również zawieszenie i poduszki. Także niemiec raczej nie szarżował nim zbytnio. Jakby Ci się kiedyś kończyła, to możesz mieć takie stuki z tyłu jak u mnie. Tzn. przy wolnym ruszaniu z niskich obrotów są duże wibracje, robi się lekki luz na wale i słychać stuki. Przy dynamicznym ruszaniu tego nie ma.
    ziomek134
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    13 Sie 2021, 10:18

    Żeby się nie rozpisywać - wymień na dwumasę, tak jak ma być. 200 zł różnicy to nie żaden majątek. To, że tamta ci się rozlatuje, to zapewne dlatego, że autko zostało skatowane przez szwagra jak pisałeś, bo z dwumasą trzeba umieć jeździć. Gdyby nie to, to zapewne wytrzymała by dłużej. Minusem jest to, że jeździć po mieście. A dwumasa tego nie lubi niestety. Ale coś za coś.
    Poszukaj w necie jakie są konsekwencje zamiany dwumasy na sztywne koło. Oczywiście musisz szukać dlaczego dwumasa jest też w silniku benzynowym. I wtedy podejmiesz sam decyzję.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17760
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Wrz 2021, 18:15

    wy się tu sprzeczacie czy można zamieniać dwumasę na sztywne koło a Volkswagen robi to na beszczela w swoich autach
    dailydriver.pl/porady/zakup-i-eksploatacja/odkrylismy-ze-volkswagen-zamienia-kola-dwumasowe-na-jednomasowe/
    LKempinski
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    10 Wrz 2021, 18:55

    ziomek134 napisał(a):Wymieniłem, a
    na dzień dzisiejszy zrobione jest około 60 tysięcy i znowu siada.

    To nie jest zły wynik jak na zamiennik :yes: Ja mam jeszcze ori, ale jak mi siądzie to chyba wybiorę zestaw luk/sachs, choć podobno Ci producenci stosują wymiennie części, np w zestawie Valeo można znaleźć sprzęgło sachs itd.

    LKempinski napisał(a):wy się tu sprzeczacie czy można zamieniać dwumasę na sztywne koło a Volkswagen robi to na beszczela w swoich autach

    Z tego artykułu wynika, że koło od początku było wadliwe i zmienili koncepcje. Od 2015r montowali już zwykłe.
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 429
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    15 Wrz 2021, 20:41

    No tak wynika. Ale do starych egzemplarzy z dwumasą wkładali jednomasę gdy tamta zaczynała już stukać. Czyli się da tylko z tekstu wynika że jeszcze trzeba mapę silnika przeprogramować
    LKempinski
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    15 Wrz 2021, 21:01

    LKempinski napisał(a): z tekstu wynika że jeszcze trzeba mapę silnika przeprogramować
    Czy aby na pewno ? Przedstawiony tekst ma wrażenie reklamy firmy wykonującej regenerację dwumasy . Jakiś inny artykuł , przedstawiający konieczność przeprogramowania ECU silnika poproszę .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3581
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Wrz 2021, 15:16

    akurat ta zmiana softu miałaby sens bo skoro dwumasa była potrzebna do niwelowania drgań przyy niskich obrotach to jednomasa nie dałaby rady. Dlatego muszą zmienić mapę silnika żeby moment nie był tak mocny z dołu tylko równiej sie rozkładał. Inaczej jednomasa by sie dała rady.

    najlepiej zadzwonic do Aso VW.
    LKempinski
    Nowicjusz
     
    Posty: 23